مقالات مشاوره کنکورروش مطالعه دروس

بهترین روش مطالعه فیزیک کنکور +روش مطالعه رتبه های برتر

سلام به همه کنکوری ها. امروز در ادامه سری مقالات روش مطالعه دروس کنکور وبسایت درس جت با روش مطالعه فیزیک کنکور در خدمت شما هستیم. در ادامه با ما همراه باشید.

درس فیزیک یکی از مهمترین دروس تخصصی در گروه تجربی و ریاضی می باشد. درصد این درس می تواند نقش مهمی در رتبه بندی نهایی داوطلبان داشته باشد. پس مطالعه صحیح و اصولی این درس می تواند به داوطلبان در کسب درصد و رتبه مناسب در کنکور سراسری کمک کند. هر داوطلب با توجه به شرایطی که دارد ، برای کنکور ، درس فیزیک را می خواند. اما اکثر داوطلبانی که در کنکور نمره خوبی کسب می کنند از روش های خاصی برای مطالعه فیزیک استفاده می کنند.

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

بررسی درصد‌های فیزیک کنکور ریاضی و تجربی

اولین قدم به عنوان مقدمه ای بر روش مطالعه فیزیک و ریاضی تجربی، بررسی آمار شرکت کنندگان است. قبل از خواندن پاراگراف زیر به این سوال فکر کنید. به نظر شما چند درصد از شرکت کنندگان کنکور ، فیزیک را منفی می زنند؟ (عدد مورد نظر را بگو…)

در سال های اخیر حدود ۴۰ درصد از شرکت کنندگان در کنکور (یعنی از هر صد نفر ۴۰ نفر)  فیزیک کنکور را منفی زده اند. این آمار می تواند ثابت کند که اگر در سر جلسه کنکور در درس فیزیک به یک سوال ، درست پاسخ دهید از ۴۰ درصد شرکت کنندگان جلوتر خواهید بود.

یک سوال دیگر: فکر می کنید چند نفر در درس فیزیک ، درصدی بیش از ۵۰ درصد می گیرند؟ یه لحظه به این سوال فکر کن…
شاید باورش سخت باشد اما از هر ۱۰۰ نفری که در کنکور شرکت می کنند فقط ۳ نفر می توانند بیش از ۵۰ درصد در درس فیزیک کسب کنند. یعنی اگر در آزمون کنکور شرکت کنید و تنها به ۱۵ سوال فیزیک (بدون پاسخ اشتباه) پاسخ دهید، جزو سه درصد اول شرکت کنندگان خواهید بود. می دونم الان سوالی دارید، آن هم این است که آیا می توانید در فیزیک درصدی بیش از ۵۰ درصد کسب کنید؟
برای پاسخ به این سوال، اگر مشکل ذهنی ندارید و سلول های خاکستری مغزتان کمتر از دیگران نیست، به راحتی می توانید به این درصد برسید و از آمار بالا متوجه خواهید شد که با کسب درصد بالاتر در فیزیک چقدر می توانید به هدف خود نزدیک شوید. درصد بالا در درس فیزیک می تواند به شما در رسیدن به اهدافتان کمک کند. اگر بدانید که چگونه فیزیک را برای کنکور بخوانید، می توانید درصد بالاتری کسب کنید.

درضمن از طریق لینک‌های زیر می‌توانید دسترسی کاملا رایگان و فوری به روش مطالعه شگفت انگیز دروس اختصاصی داشته باشید؛ کافیست روی هرکدام که خواستید کلیک کنید:

در ادامه برای آشنایی باسایر روش های مطالعه دروس کنکور توصیه میکنم حتما مقاله‌هایی که برای شما در زیر آورده شده است را مطالعه بفرمایید:

سوالات فیزیک در کنکور تجربی + اهمیت آن

اما بیایید نگاهی به اهمیت فیزیک در کنکور بیاندازیم. این قسمت مختص ضرایب و تعداد سوالات و اهمیت تست فیزیک در کنکور می باشد.
شرکت کنندگان در آزمون کنکور گروه تجربی باید به ۳۰ سوال درس فیزیک در دفترچه اختصاصی پاسخ دهند. سوالات فیزیک از شماره ۲۰۶ تا ۲۳۵ در دفترچه اختصاصی می باشد. ضریب این درس برای زیرگروه های مختلف کنکور تجربی متفاوت است و داوطلب باید با توجه به زیرگروه به سوالات فیزیک پاسخ دهد. مدت زمان پاسخگویی به کل سوالات فیزیک ۳۷ دقیقه است و داوطلبان باید در عرض ۷۲ ثانیه به هر سوال فیزیک پاسخ دهند و ارزش هر تست ۳/۳ درصد است. داوطلبان نظام جدید باید به سوالات فیزیک پایه دهم، یازدهم و دوازدهم پاسخ دهند.

ضریب درس فیزیک در کنکور تجربی

درس فیزیکی برای داوطلبانی که میخواهند در رشته های زیر گروه ۴ قبول شوند ، بسیار مهم است. ضریب این درس  در زیر گروه ۴ برابر با ۳ می باشد. ضرایب این درس برای زیرگروه های های مختلف را می توانید در جدول زیر مشاهده کنید:
زیرگروه یک دو سه چهار پنج
ضریب ۲ ۲ ۲ ۳ ۲

سوالات فیزیک در کنکور ریاضی + اهمیت آن

تعداد سوالات فیزیک در کنکور ریاضی در مقایسه با کنکور تجربی افزایش داشته است. داوطلبان آزمون ریاضی باید به ۴۵ سوال درس فیزیک در دفترچه اختصاصی پاسخ دهند.سوالات فیزیک از شماره ۱۵۶ تا ۲۰۰ در دفتر اختصاصی موجود است. مدت زمان  پاسخدهی به کل سوالات فیزیک در کنکور ریاضی ۵۵ دقیقه می باشد. داوطلبان باید در مدت ۷۲ ثانیه به هر سوال فیزیک در آزمون پاسخ دهند و ارزش هر تست فیزیک کنکور ریاضی برابر با ۲/۲ درصد است. منبع اولیه برای طراحان سوالات کنکور سراسری فیزیک پایه دهم و یازدهم و دوازدهم.

اما در مورد اهمیت فیزیک در کنکور رشته ریاضی فیزیک باید بگوییم که دومین درس در دفترچه اختصاصی کنکور درس فیزیک است. مراقب باشید که توسط ضریب یک درس گمراه نشوید زیرا اهمیت درس به پارامترهای دیگر بستگی دارد. مثلاً در کنکور تجربی ، زیست شناسی از ریاضی مهمتر است، در صورتی که ضریب زیست شناسی از ریاضی کمتر است.
حتما درادامه مقاله بودجه‌بندی فیزیک کنکور را هم مطالعه کنید و از اطلاعات شگفت انگیز این مقاله استفاده کنید .

ضریب درس فیزیک در کنکور ریاضی

داوطلبان قبل از آزمون سراسری رشته ریاضی روی ضرایب زیرگروه های مختلف تمرکز کنند.درس فیزیک در رتبه نهایی داوطلبان نقش بسزایی دارد و باید به ارزش این درس توجه بیشتری داشته باشند. ضریب درس فیزیک برای زیر گروه های رشته ریاضی به شرح زیر است:

بودجه بندی زیست کنکور
مطالعه
زیرگروه یک دو سه
ضریب ۳ ۳ ۲

مباحث و بودجه بندی فیزیک کنکور نظام جدید

سرفصل های فیزیک کنکور نظام جدید در مقایسه با فیزیک نظام قدیم بسیار کمتر است. اما جالب است بدانید که این درست است که تعداد فصل ها به صورت عددی کاهش یافته است. اما مباحث فیزیک نظام جدید تقریباً با مباحث فیزیک نظام قدیم یکی است.
در فیزیک نظام جدید با ۱۱ فصل مواجه می شویم که در جداول زیر مشاهده می کنید:

بودجه بندی فیزیک کنکور تجربی

  • فیزیک پایه دهم: ۶ سوال
  • فیزیک پایه یازدهم: ۱۰ سوال
  • فیزیک پایه دوازدهم: ۱۴ سوال

مباحث و بودجه بندی فیزیک دهم رشته تجربی

فصل اول : فیزیک و اندازه‌گیری : ۱ سوال

فصل دوم : ویژگی‌های فیزیکی مواد: ۲ سوال

فصل سوم : کار، توان و انرژی: ۱ سوال

فصل چهارم : دما و گرما: ۲ سوال

مباحث و بودجه بندی فیزیک یازدهم رشته تجربی

فصل اول : الکتریسیته ساکن: ۴ سوال

فصل دوم : جریان الکتریکی: ۴ سوال

فصل سوم : مغناطیس: ۲ سوال

مباحث و بودجه بندی فیزیک دوازدهم رشته تجربی

فصل اول : حرکت بر خط راست: ۴ سوال

فصل دوم : دینامیک: ۳ سوال

فصل سوم : نوسان و امواج: ۴ سوال

فصل چهارم : فیزیک اتمی و هسته‌ای: ۳ سوال

بودجه بندی فیزیک کنکور ریاضی

  • فیزیک دهم: ۱۰ سوال
  • فیزیک یازدهم: ۱۴ سوال
  • فیزیک دوازدهم: ۲۱ سوال

مباحث و بودجه بندی فیزیک دهم رشته ریاضی

فصل اول : فیزیک و اندازه‌گیری : ۱ سوال

فصل دوم : ویژگی‌های فیزیکی مواد: ۱ سوال

فصل سوم : کار، توان و انرژی: ۳ سوال

فصل چهارم : دما و گرما: ۲ سوال

فصل پنجم : ترمودینامیک: ۳ سوال

مباحث و بودجه بندی فیزیک یازدهم رشته ریاضی

فصل اول : الکتریسیته ساکن: ۵ سوال

فصل دوم : جریان الکتریکی: ۶ سوال

فصل سوم : مغناطیس: ۳ سوال

مباحث و بودجه بندی فیزیک دوازدهم رشته ریاضی

فصل اول : حرکت بر خط راست: ۵ سوال

فصل دوم : دینامیک: ۳ سوال

فصل سوم : نوسان و امواج: ۴ سوال

فصل چهارم : برهم کنش‌های موج: ۲ سوال

فصل پنجم : فیزیک اتمی: ۵ سوال

فصل ششم : فیزیک هسته‌ای: ۲ سوال

پیش‌نیاز‌های فیزیک کنکور چیست؟

متداول ترین سبک مطالعه فیزیک برای کنکور این است که این درس را از فصل اول سال دهم شروع کنید و بر اساس پایه و فصل پیشروی کنید.خب این روش روش بدی هم نیست اما ما در ادامه قرار است که بهترین روش ممکن را برای سوال فیزیک را چگونه برای کنکور بخوانیم ارائه دهیم.در ادامه فرمول هایی را از شما می پرسم، ابتدا به آنها فکر کنید و سپس ادامه مقاله را بخوانید.

  1. فرمول کار
  2. فرمول فشار
  3. قانون کولن
  4. نیروی وارد بر سیم حامل جریان
خوب، تمام فرمول های بالا یک چیز مشترک دارند. همه آنها دارای پارامتر F یا نیرو هستند. در حالی که در فصل دوم فیزیک دوازدهم به مفهوم نیرو می پردازیم، در پایه های یازدهم و دهم به طور مستقیم و غیرمستقیم با مفهوم نیرو مواجه می شویم. در ادامه و در بخش معرفی بهترین روش مطالعه فیزیک کنکور به این موضوع بیشتر می پردازیم.

روش مطالعه فیزیک کنکور

برای انتخاب بهترین روش مطالعه ی فیزیک کنکور، ابتدا باید بدانید که نمی شود یک نسخه را برای همه پیچید و شما باید در میان روش های مطالعه مورد تائید، روشی که بهتر از همه برای شخص شما جواب می دهد برگزینید.

جعبه ی یادگیری در روش مطالعه فیزیک کنکور

این جعبه مراحل کلی روش مطالعه فیزیک کنکور و دروس دیگر آن را نشان می دهد.

  • آموزش
  • مطالعه
  • مرور: در یک دفترچه هر روز مبحثی را که مطالعه می کنید تاریخ بزنید. تاریخ دو، چهار، هشت، شانزده و سی و دو روز بعد از مطالعه را یادداشت کنید و در هر تاریخ یک بار دیگر آن مبحث را مرور کنید. با مرور کردن، مطالب در حافظه بلند مدت شما ذخیره می شود.
  • خود آزمایی

 

روش مطالعه فیزیک کنکور و یا هر کتاب دیگر

روش پازل

پازل اول پیش خوانی اولیه

در این روش مطالعه فیزیک کنکور نگاه کلی به همۀ سر فصل ها، تصاویر، جدول ها و … برای درک موضوع کلی کتاب بیندازید. زمان مورد نیاز سه الی پنج دقیقه و حداکثر هفت دقیقه می باشد.

پازل دوم پیش خوانی ثانویه

  • بررسی دقیق تر یک فصل؛
  • مشخص کردن مهم ترین بخش های آن فصل؛
  • مدت زمانِ پنج تا هفت دقیقه

نکته: کنکوری ها نیازی به پیش خوانی اولیه و ثانویه ندارند. برای پیش خوانی اولیه آموزشی که در مدرسه می بینند کافی است. اگر درسی را تا به حال نخوانده بودند پیش خوانی ثانویه را انجام دهند.

برترین روش مطالعه فیزیک کنکور و دروس دیگر

پازل سوم سوال گذاری

سال ۱۹۹۰ در فرانسه قانونی وضع شد که ابتدا و انتهای هر فصل، درس یا هر بخش آموزشی سوال گذاری شود. هنگامی که اول سوالات و بعد متن را بخوانید و در مرحله سوم به سوالات جواب دهید قدرت یادگیری شما افزایش پیدا می کند. علت این افزایش قدرت یادگیری زودتر به جواب رسیدن است. در اصلِ قلاب ذهنی وقتی شما سوالی را می خوانید ذهن شما درگیر جواب آن می شود. بعد از خواندن متن وقتی به کلمه ای می رسید که ربطی با آن سوالات پیدا می کند، بر روی آن تمرکز می کنید. در هنگام تمرکز میانجیِ عصبیِ استیل کولین ترشح می شود و جواب سوال را متوجه می شوید حتی اگر به زبان دیگری باشد.

نکته: کنکوری ها می توانند از سوالات تستی کتاب های کمک درسی استفاده کنند.

  • سوالات را حفظ کنیم؟ خیر، فقط یک روخوانیِ با توجه انجام شود.
  • تعداد سوالات؟ سه تا پنج سوال و حداکثر هفت سوال.

پازل چهارم تند خوانی

تند خوانی در روش مطالعه فیزیک کنکور و دروس دیگر برای یاری کنکوری ها در حجم انبوه درس ها می باشد. عامه مردم بر این باورند که هر چه آرام و کند تر مطالعه کنند درک آن ها از مطالب بالاتر می رود که اشتباه است. به قول تونی بوزان افزایش سرعت مطالعه به معنای درک نکردن نیست بلکه درک و تمرکز در مطالعه با سرعت مطالعه می تواند افزایش یابد! برای اطلاعات بیشتر در زمینه تند خوانی با متخصصان در زمینه مشاوره کنکور مشورت کنید.

پازل پنجم مایند مپ یا نقشه ذهنی 

نقشه ذهنی در مطالعه، خلاصه نویسی، تحقیق، کنفرانس و … به شما کمک می کند. درباره آن تحقیق و آموزش آن را حتما ببیند.

پازل ششم تست زنی

مهم ترین راز کنکور تست زدن است.

روش (SQ3R) :

  •  (Survey) پیش مطالعه
  • (Question)  سوال ساختن
  • (Read)  مطالعۀ مفید
  • (Recall) یادآوری و بازگویی
  • (Review)  مرور

مدیریت زمان در روش مطالعه فیزیک کنکور

در روش مطالعه فیزیک کنکور مشخص کردن بازه زمانی برای مطالعه هر بخش معایبی را به دنبال دارد مثلا وقتی در آن ساعت کاری برای شما پیش می آید برنامه شما بهم می ریزد. بهتر است مثلا اگر امروز قرار است یک فصل فیزیک و یک فصل ریاضی بخوانید ساعتی برای آن مشخص نکنید. با هر یک ساعت مطالعه نیم ساعت استراحت کنید و همانطور ادامه دهید تا مطالب مشخص شده آن روز را تمام کنید.

روش مطالعه فیزیک کنکور و مدیریت زمان در آن

بعد از مدتی زمان مطالعه خود را افزایش دهید و از زمان استراحت بکاهید. سعی کنید به هر یک ساعت و نیم مطالعه یک ربع استراحت برسید.

کار کردن با موبایل در فواصل زمانی کوتاه مطالعه باعث خستگی و حواس پرتی شما می شود. نفس تازه کردن در هوای آزاد، خوردن میوه یا نوشیدنی ، دقایقی چشم بستن و دراز کشیدن شما را آرام و برای مطالعۀ دوباره آماده می کند.

روش مطالعه فیزیک کنکور به شکل صحیح

روش مطالعه فیزیک کنکور مانند بقیه کتب از یک روش کلی مطالعه مثل پازل پیروی می کند. هر درس تکنیک های خاص خود را دارد و فیزیک مانند ریاضی یک درس مهارتی است که باید در یادگیری آن مهارت به دست آورید. قدم به قدم با هم برای یادگیری تکنیک ها و روش مطالعه فیزیک کنکور پیش می رویم تا در آن ماهر شوید.

  • قدم اول انتخاب منبع

برای داشتن بهترین روش مطالعه فیزیک کنکور شما به برترین کتاب تست نیاز ندارید بلکه ابتدا باید کتابی را انتخاب کنید که در سطح شما باشد. کتابِ در سطح شما، خستگی ایجاد نمی کند و بعد از حل کردن آن میل خود را به تست های بعدی از دست نمی دهید. پس اولویت خود را در انتخاب کتاب نظر رتبه های برتر قرار ندهید. از بین کتب استاندارد در بازار کتابی را که مناسب سطح تان است انتخاب کنید.

  • قدم دوم مطالعه

اگر کلاس می روید می توانید از جزوه استادتان استفاده کنید و در غیر این صورت از درسنامه های روان و کامل استفاده کنید. ابتدا به کتاب مسلط شوید و سپس سراغ درسنامه بروید و مثال های آن را با دقت بررسی کنید.

نکته: اگر می خواهید روش مطالعه فیزیک کنکور را متفاوت از دیگران یاد بگیرید توجه کردن به متن کتب فیزیک، تعاریف و مثال های آن تفاوت شما خواهد شد. از مثال های درون متن و تمرین های آخر هر فصل همیشه مشابها یا با کوچک ترین تغییری در کنکور سوال طرح می شود. اکثر کنکوری ها توجهی به کتب درسی فیزیک ندارند و حل تشریحی تمرین ها و مثال های کتاب را وقت تلف کردن تلقی می کنند. بر اساس آمار سازمان سنجش درصد پایینی از شرکت کنندگان کنکور به چند سوال مفهومی طرح شده از متن کتاب فیزیک پاسخ صحیح می دهند. پس رفتن سراغ درسنامه را بعد از مسلط بودن به کتاب درسی در برنامه خود قرار دهید.

روش مطالعه فیزیک کنکور و تست زنی

  • قدم سوم حل تست های آموزشی

در روش مطالعه فیزیک کنکور به شکل صحیح باید یکی یکی تست بزنید و پاسخ آن ها را بررسی کنید و همانجا راه حل را یاد بگیرید. زمان در این مرحله هنوز ملاک نیست و هدف مسلط شدن شما است.

  • قدم چهارم حل تست های آموزشی در حالات مختلف

تست های آموزشی را که حل می کنید در حالت های مختلفی که احتمال می دهید طرح شود برای خود بررسی کنید.

  • قدم پنجم حل تست های کتاب

در این مرحله کمی به زمان دقت کنید و سعی کنید سریع تر تست بزنید. پاسخ نامه را برای هر تست مانند قدم سوم بررسی کنید.

  • قدم ششم آزمون

حل تست های کتاب یا آزمون ها در روش مطالعه فیزیک کنکور به شکل صحیح باید به صورت زمان دار باشد. تعداد و زمان سوالات فیزیک در کنکور سال های اخیر و نیز کنکور ۱۴۰۲ به شرح زیر می باشد.

رشته تعداد سوال زمان کل زمان هر سوال
تجربی ۳۰ ۳۷ دقیقه ۷۴ ثانیه
ریاضی ۴۵ ۵۵ دقیقه ۷۳ ثانیه

حل تست های فیزیک در کنکور

  • قدم هفتم علامت گذاری

با یادگیری روش مطالعه فیزیک کنکور باید آن قدر به فیزیک مسلط شوید که سر جلسۀ کنکور و آزمون ها با دیدن هر سوال دیگر وقت برای استدلال آوردن نگذارید. باید بدانید که هر سوال مربوط به کدام تیپ سوال است، فرمول گذاری کنید و به جواب برسید. این موضوع شامل همه دروس می شود اما در فیزیک اهمیت بیشتری دارد. برای رسیدن به این میزان از تسلط باید تکنیک علامت گذاری را انجام دهید. سوال هایی را که در همان دور اول حل کردن تست ها نتوانسته اید حل کنید در دو نوع علامت گذاری کنید. نوع اول: سوالاتی که تیپ آن ها تکراری است و به دلیل بی دقتی و… نتوانسته اید حل کنید با مربع علامت بزنید. نوع دوم: سوالاتی که تیپ آن ها جدید است و نتوانسته اید حل کنید را با دایره علامت بزنید.

تست های علامت دار را مرور کنید در غیر این صورت به احتمال زیاد باز هم آن ها را غلط خواهید زد. هر روز قبل از رفتن به سراغ تست های جدید یک دور تست های علامت دار روز قبل را کاملا حل کنید. مهم ترین بخش قدم هفتم این است که آخر هر هفته نیز یک بار دیگر تست های علامت دار را حل کنید. اگر برنامه شما ظرفیت انجام این کار را نداشت در بازه های دو هفته ای آزمون ها، دو روز از هفته دوم را در نظر بگیرید. یک روز تست های علامت دار پایه و یک روز تست های علامت دار دوازدهم را کامل حل کنید تا مرور شود. در زمان مرور سوالات علامت دار ابتدا سوالات دایره دار را بررسی کنید تا حداقل از هر تیپ سوال یکی عدد حل کرده باشید.

در بهترین روش مطالعه فیزیک کنکور چطور می شود فرمول ها را به خاطر سپرد؟

یکی از نگرانی ها برای یافتن بهترین روش مطالعه فیزیک کنکور و ریاضی، حفظ فرمول های زیاد و مختلف است. با یادگیری برخی از تکنیک ها می توانید فرمول ها را راحت تر به خاطر بسپارید.

روش مطالعه فیزیک کنکور و حفظ فرمول ها

  • درک فرمول

یادگیری فرمول ها در روش مطالعه فیزیک کنکور مهم ترین بخش است. ابتدا فرمول ها را درک کنید. برای مثال در حفظ کردن فرمول تندی باید بدانید که تندی به معنای مسافت پیموده شده در واحد زمان است. این فرمول در مثال های ساده ای همچون تندی ماشین و … کاربرد دارد.

  • بررسی فرمول

متغیر های فرمول را که معمولا تاثیر مستقیم یا معکوس بر روی فرمول دارند بشناسید. مثلا در فرمول چگالی اگر جرم یک جسم با حجم مشخص افزایش یابد چگالی هم زیاد می شود و اگر جرم کاهش یابد چگالی هم کم می شود. در نتیجه بین چگالی و جرم رابطه مستقیم وجود دارد. پس اگر بخواهید چگالی را بر حسب جرم و حجم بنویسید، جرم باید در صورت کسر قرار بگیرد تا تاثیر مستقیم بگذارد نه معکوس. همچنین هر چه حجم یک جسم افزایش یابد چگالی آن کاهش می یابد و هر چه حجم کمتر شود چگالی افزایش می یابد. در نتیجه بین حجم و چگالی رابطه معکوس وجود دارد و حجم باید در مخرج کسر قرار بگیرد تا اثر معکوس بگذارد.

  • تمرین بسیار

اگر به اندازه کافی با این روش مطالعه فیزیک کنکور تمرین کنید تا حد خوبی به فرمول ها مسلط می شوید.

  • رمز گذاری

رمزگذاری از تکنیک های کلیدی در روش مطالعه فیزیک کنکور می باشد. فرمول را به یک سری حرف، کلمه، عبارت، جمله، داستان و یا هر چیزی که در ذهنتان می ماند وصل کنید. برخی از این نماد ها برای همه کاربرد دارد. برخی دیگر می تواند در ارتباط با خاطرات و تجربیات شخصی شما ساخته شود و مخصوص شما باشد. برای مثال به این لطیفه نگاه کنید: روزی فیزیک دانان معروف در حال بازی قایم باشک بودند. اینشتین چشم گذاشت و نیوتون و پاسکال قایم شدند. نیوتون در زیر پای خود یک مربع یک متر در یک متر کشید. وقتی اینشتین نیوتون را پیدا کرد نیوتون گفت: تو پاسکال را پیدا کردی نه من. اینشتین پرسید: چرا؟! نیوتون جواب داد: زیرا نیوتون بر متر مربع پاسکال می شود.

رمز گذاری فرمول ها در روش مطالعه فیزیک کنکور

  • پیدا کردن رابطه با واحد اندازه گیری

در این روش مطالعه فیزیک کنکور اگر واحد های اندازه گیری را بدانید و ارتباط آن ها را ندانید می توانید با نوشتن واحد ها و بالا پایین کردن آن ها رابطه بین آن ها بفهمید. مثلا شما می دانید واحد اندازه گیری سرعت متر بر ثانیه، واحد زمان ثانیه و واحد شتاب متر بر مجذور ثانیه است. اگر بخواهید شتاب را بر حسب سرعت و زمان بنویسید چون می خواهید حاصل متر بر مجذور ثانیه شود پس سرعت در صورت و زمان در مخرج قرار می گیرد.

جمع بندی

امیدواریم با تهیه این مقاله شما را در رابطه با روش مطالعه فیزیک کنکور راهنمایی کرده باشیم، با آرزوی موفقیت برای شما در کنکور.

در آخر اگر در تحلیل تست های فیزیک مشکل دارید به شما پیشنهاد می کنیم مقاله نحوه تحلیل آزمون را مطالعه کنید تا با رعایت و اجرای نکات گفته شده در مقاله درصد فیزیک خود را به صورت شگفت انگیزی افزایش دهید.

خب ممنون که تاینجا با ما همراه بودید.در این مطلب ما سعی کردیم بهترین روش مطالعه فیزیک کنکور را برای شما ارائه دهیم و امیدوارم برای شما مفید بوده باشد. در ضمن در بخش نظرات در قسمت پایین سایت می توانید نظرات و سوالات خود را برای ما بنویسید و ما به آن ها پاسخ دهیم. در ادامه به شما پیشنهاد میدم که از صفحه آموزش فیزیک کنکور در  وبسایت ما دیدن کنید ، چرا که نکات آموزشی و مکمل این مقاله برای شما در آنجا آورده شده است.

دکتر غلامرضا عبدلی

غلامرضا عبدلی هستم دکترای تخصصی مشاوره ، مدرس دانشگاه و مدرس کارگاه های تربیت مشاور تحصیلی. افتخار این را دارم که با 20 سال تجربه در حوزه مشاوره تحصیلی بتوانم به شما عزیزان کمک کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا