مقالات مشاوره کنکوربودجه بندی سوالات کنکور

بودجه بندی فیزیک کنکور

خب امروز در ادامه سری پست های بودجه بندی دروس کنکور در وبسایت درس جت ، میخوایم بریم سراغ درس فیزیک و بودجه بندی فیزیک کنکور را برای ۲ رشته پرطرفدار ریاضی و تجربی بررسی کنیم . پس در ادامه با ما همراه باشید. در ضمن خوشحال میشیم که پس از مطالعه این مطلب نظر خودت رو برای ما کامنت کنی. 

خب اول از همه یک توضیح کلی راجع به درس فیزیک میدم و بعد میریم سراغ بررسی بودجه بندی هر رشته به صورت جدا.

فیزیک، در کنکور هم برای دانش آموزان رشته ریاضی و هم برای دانش آموزان رشته تجربی اهمیت ویژه ای دارد و دانش آموزان برای این درس تلاش بیشتری خواهند داشت. معمولا داوطلبان رشته تجربی ضعف زیادی در درس فیزیک دارن و به دنبال راه فراری از این درس هستن. علتش هم محاسبات این درسه اما باید بدونید که اگر می خواید به رتبه های بالا برسید باید درصد مطلوبی در درس فیزیک کسب کنید و اگر پایه فیزیک شما ضعیف است می تونید با اطلاع از بودجه بندی و تعداد تست در هر مبحث فصل های تست خیز را برای مطالعه خود انتخاب کنید. مطمئن باشید که تسلط در درس فیزیک به دلیل اینکه دارای نظم در قوانین حاکم به آن است، راحت تر از سایر دروس محاسباتی می باشد.در ادمه به اهمیت و ضریب درس فیزیک در هر زیر گروه رشته های تجربی و ریاضی میپردازیم:

بودجه بندی فیزیک کنکور

ضریب فیزیک در کنکور ریاضی

رشته ریاضی
زیر گروه ۱ ریاضی: ضریب ۳
زیر گروه ۱ ریاضی: ضریب ۳
زیر گروه ۳ ریاضی: ضریب ۲

ضریب فیزیک در کنکور ریاضی

رشته تجربی
زیر گروه ۱ تجربی: ضریب ۲
زیر گروه ۲ تجربی: ضریب ۲
زیر گروه ۳ تجربی: ضریب ۲
زیر گروه ۴ تجربی: ضریب ۳
زیر گروه ۵ تجربی: ضریب ۲

تعداد سوالات فیزیک کنکور

احتمالا همه شما میدانید که چه تعداد سوال و در چه زمانی، باید در این درس پاسخ داده شود. اینکه از همین الان میانگین زمان پاسخ دهی به هر سوال فیزیک را تمرین کنید؛ بسیار راه گشا خواهد بود.

معرفی رشته علوم تغذیه [صفر تا 100]
مطالعه
رشته تجربی
تعداد کل سوالات: ۳۰ سوال
شماره سوالات: از ۲۰۶ تا ۲۳۵ دفترچه تخصصی
مدت زمان پاسخگویی: ۳۰ دقیقه
میانگین زمان پاسخگویی هر سوال: ۷۲ ثانیه
رشته ریاضی
تعداد کل سوالات: ۴۵ سوال
شماره سوالات: از ۱۵۶ تا ۲۰۰ دفترچه تخصصی
مدت زمان پاسخگویی: ۴۵ دقیقه
میانگین زمان پاسخگویی هر سوال: ۷۲ ثانیه

در ادامه برای آشنایی باسایر بودجه بندی های دروس کنکور توصیه میکنم حتما مقاله‌هایی که برای شما در زیر آورده شده است را مطالعه بفرمایید:

بودجه بندی فیزیک کنکور

خب رسیدیم به بخش اصلی مقاله و بررسی بودجه بندی فیزیک کنکور که ما قصد داریم برای ۲ رشته ریاضی و تجربی بررسی کنیم. در ادامه با ما همراه باشید.

بودجه بندی فیزیک کنکور تجربی

خوب رسیدیم به بررسی بودجه بندی درس فیزیک در رشته تجربی، همانطور که مشاهده می کنید حدود ۴۵ درصد سوالات آزمون کنکور از پایه دوازدهم مطرح خواهد شد، پس حتما زمان ویژه ای برای بررسی پایه دوازدهم بگذارید تا بتوانید از سوالات این درس در کنکور با موفقیت عبور کنید.

تعداد سوالات فیزیک دهم: ۶ تا ۸ سوال
تعداد سوالات فیزیک یازدهم: ۹ تا ۱۰  سوال
تعداد سوالات فیزیک دوازدهم: ۱۳ تا ۱۴ سوال
تعداد سوالات ترکیبی: ۲ تا ۴ سوال

بودجه بندی فیزیک کنکور ریاضی

همانطور که گفته شد، مانند کنکور تجربی در کنکور ریاضی هم پایه دوازدهم تعداد سوالات بیشتری را شامل می شود. ابتدا به طور کلی تعداد سوالات فیزیک در هر پایه را بررسی کنیم.

تعداد سوالات فیزیک دهم: ۱۲ سوال
تعداد سوالات فیزیک یازدهم: ۱۳ سوال
تعداد سوالات فیزیک دوازدهم: ۲۰ سوال
تعداد سوالات ترکیبی: ۲ تا ۴ سوال

مباحث مهم فیزیک کنکور تجربی

نوسان و امواج، جریان الکتریکی و مدارهای جریان مستقیم،  ویژگی های فیزیکی مواد، الکتریسیتە ساکن و … از مهم ترین و پرسوال ترین بخش های این درس به شمار می روند.

 

مباحث مهم فیزیک کنکور ریاضی

از مهم ترین و سوال برانگیز ترین بخش های فیزیک می توان به نوسان و امواج، جریان الکتریکی و مدارهای جریان مستقیم،  ویژگی های فیزیکی مواد، الکتریسیتە ساکن و … اشاره کرد.

خب ممنون از اینکه تا اینجا با ما همراه بودید. برای مطالعه بودجه بندی سایر دروس تخصصی هم می‌توانید  از طریق لینک‌های زیر اقدام کنید تا با دید باز تر و هوشمندانه تر دروس کنکور را مطالعه کنید 

در ادامه می توانید تمامی مقالات بودجه بندی دروس کنکور را مشاهده کنید:

[catlist name=boodje-bandi]

ترمیم معدل دیپلم
مطالعه

تیم تولید محتوای درس جت

وبسایت درس جت از به روزترین وبسایت ها و مراجع درسی قبل از دانشگاه میباشد که کار خود را از بهمن ماه سال 1400 آغاز کرد و هدف ما از تاسیس وبسایت درس جت این است که هر آنچه که یک دانش آموز کنکوری به آن نیاز دارد دارد را در این سایت به صورت کامل و با بهترین کیفیت فراهم کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا