مقالات مشاوره کنکورروش مطالعه دروس

روش مطالعه فلسفه و منطق کنکور

سلام. امروز در خدمت شما هستیم با ادامه سری مقالات نحوه مطالعه دروس کنکور از وبسایت درس جت و امروز به سراغ درس فلسفه و منطق رفتیم.

فلسفه و منطق، یکی از چالش برانگیز ترین و سخت ترین دروس برای کنکور انسانی است. تاثیر این درس بر قبولی در رشته های زیرگروه ۱ مانند رشته حقوق و علوم قضایی و غیره زیاد است زیرا  ضریب این درس در زیرگروه ۱ برابر است با ۹. بعد از درس ریاضی دومین درسی که برای داوطلبان کنکور انسانی مشکل ایجاد میکنه درس فلسفه و منطق است به دلیل اینکه سوالات آن به صورت مفهومی طرح میشود. حالا که از اهمیت این درس در کنکور انسانی مطلع شدید پس بهتره با نحوه مطالعه درس فلسفه و منطق به خوبی آشنایی داشته باشید تا بتونی درصد بالایی در این درس در کنکور سراسری داشته باشی. پس در ادامه با ما همراه باشید تا بهترین روش مطالعه درس فلسفه و منطق را  به شما بگم.

روش مطالعه صحیح فلسفه و منطق کنکور انسانی

  فلسفه و منطق از جمله درس هایی است که سوال های آن به صورت مفهومی و حفظی  طرح میشود  و این یعنی اینکه شما باید تسلط کاملی بر مطالب این درس داشته باشید تا بتوانید تستهای آن را درست بزنید. فلسفه و منطق از جمله دروسی است که رسیدن به تسلط کامل بر مطالب آن کار هرکسی نیست و نیازمند مطالعه صحیح و تست زنی های پی در پی برای رسیدن به تسلط کامل در این درس میباشد. در ادامه با من همراه باشید تا مرحله به مرحله روش مطالعه فلسفه و منطق کنکور انسانی را برای شما توضیح بدم.

اولین مرحله : پیشخوانی کنید

 این نوع ترس از جمله دروسی هستند که  پیش خوانی کردن آن به یادگیری و ترک مطالب بسیار کمک می کند زیرا باعث می‌شود شما با یک پیش زمینه وارد کلاس درس بشید و کمک به درک بهتر مطلب می کند. در ضمن اگر پیش‌خوانی کنید تسلط شما به این درس بیشتر می شود به دلیل اینکه تعداد دفعات مرور شما بیشتر می شود. همچنین ممکن است سوالاتی در ذهن شما هنگام پیش‌خوانی به وجود آید که در کلاس  پاسخ این سوالات را در میان حرفهای معلم تان پیدا کنید.

معرفی رشته عکاسی [صفر تا 100]
مطالعه

دومین مرحله : به صورت مفهومی مطالعه کنید

 در این مرحله شما باید تلاش کنید  مفهوم مطالبی را که می خوانید به ذهن بسپارید و به این نکته دقت کنید مفهومی خواندن به صورت نیست که روزنامه وار کتاب را بخوانید و صرفاً کلمات آن درس را حفظ کنید بلکه باید با دقت مطالعه مفهومی و امید داشته باشید به طوری که بتوانید مفهوم آن  جمله ای را که خوانده اید را برای دیگری بازگو کنید.

سومین مرحله : مرور کنید تا به تسلط برسید

 برای تسلط پیدا کردن بر مطالب این دست باید به صورت منظم گروه را در دستور کار خود قرار دهید سعی کنید حتما اولین مرور خود را  ۲۴ ساعت پس از خواندن و مطالعه یک درس داشته باشید.

چهارمین مرحله : خلاصه نویسی کنید

 سعی کنید بعد از دومین دور از مطالعه و مرور خود  مطالبی را که تا آنجا خوانده اید را خلاصه نویسی کنید. کنید که خلاصه نویسی حتماً به زبان خودتان باشد تا درک آن برای شما بهتر شود. خلاصه نویسی کردن مطالب باعث میشود که مطالب در ذهن شما منظم و دسته بندی شود و راحت تر بتوانید از آن مطالب استفاده کنید.
 

در ضمن شما میتوانید پیش از به پایان رسیدن این مقاله سایر مقالات مرتبط را از طریق لینک های زیر مطالعه کنید:

تست زدن فلسفه و منطق کنکور

 توجه داشته باشید که هر چند کتاب درسی خیلی خوب تالیف و تدوین شده باشد شما باید در کنار آن یک منبع کمک آموزشی داشته باشید تصنیف فلسفه و منطق کنکور را شروع کنیم زیرا تست زنی به علاوه اینکه باعث درک بهتر مطالب میشود مرور کردن این مطالب توسط شما کمک می کند به همین خاطر خریدن یک کتاب کمک آموزشی مناسب سطح شما برای شما الزامی میباشد. همچنین ما با استفاده از تست زدن می‌توانید معلومات خود را در این درس محکم بزنید و نقاط ضعف خود را پیدا کنید و آنها را رفع کنید.

 باید در تست زنی درس فلسفه و منطق به آن توجه کنید تحلیل تست هایی است که به آنها پاسخ داد و اگر این کار را انجام ندهید  عملاً تست شما بی فایده خواهد بود.

روش کلی مطالعه فلسفه و منطق

 ابتدا هر درس را مطالعه کنید مهم آن را علامت گذاری کنید. مطالعه متن کتاب به پاورقی ها توجه کنید. همچنین عکس های داخل متن درس و تمرین های هر درس با دقت و حوصله پاسخ دهید چون طراحان سوالات کنکور توجه ویژه‌ای به متن کتاب درسی دارند. سعی کنید کتاب درسی را بیشتر از یک بار بخونید دلیل اینکه نکاتی است که شما در دفعه اول خود متوجه آنها نمی شوید به طور کلی شما باید اول تسلط کافی بر روی متن کتاب درسی داشته باشید و سپس به سراغ تست زنی و تحلیل تست برای مرور کردن مطالب بروید.

بودجه بندی درس فلسفه و منطق

 همانطور که در بالا گفتیم فلسفه و منطق کنکور انسانی از جمله دروس سخته کنکور برای رشته می باشد که دارای ۲۵ سوال است باید ۲۵ سوال پاسخ دهید و این یعنی شما برای هر سوال تنها یک دقیقه فرصت پاسخگویی دارید چه پاسخگویی به این سوالات در این مدت زمان  نیازمند تسلط بالای شما بر مطالب این درس می باشد. از مهمترین مواردی که هر داوطلب کنکور باید به آن توجه کند بودجه بندی دروس کنکور است زیرا دانستن بودجه بندی دروس کنکور به شما کمک می کند هوشمندانه‌تر مطالعه کنید و از رقبا پیشی بگیرید برای اطلاع از بودجه بندی فلسفه و منطق کنکور به این مقاله مراجعه کنید.

دروس مهم فلسفه و منطق کنکور

در ادامه و در عکس زیر دروسی را به شما معرفی کردیم که بیش از ۶۵ درصد سوالات فلسفه و منطق کنور را تشکیل می دهند.

دروس مهم فلسفه و منطق کنکور

سخن پایانی

 خوب به پایان مقاله روش مطالعه فلسفه و منطق کنکور انسانی رسیدیم و امیدوارم استفاده کافی را برده باشید و بتوانید از این نکات در مطالعه درس فلسفه و منطق کنکور بهره ببرید و درصد بالایی در کنکور سراسری بزنید. در آخر به شما توصیه می کنم نکات بالا را اجرا کنید  و صبر کنید آنها را ببینید مطمئن باشید اگر به نکات گفته شده در بالا به خوبی عمل کنید به درصد بالایی در این درس می رسید. در ادامه اگر سوالی داشتید از بخش نظرات بپرسید تا در کمترین زمان سوالات شما پاسخ دهیم.

تیم تولید محتوای درس جت

وبسایت درس جت از به روزترین وبسایت ها و مراجع درسی قبل از دانشگاه میباشد که کار خود را از بهمن ماه سال 1400 آغاز کرد و هدف ما از تاسیس وبسایت درس جت این است که هر آنچه که یک دانش آموز کنکوری به آن نیاز دارد دارد را در این سایت به صورت کامل و با بهترین کیفیت فراهم کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا