نهم

کاملترین جواب جمع آوری اطلاعات صفحه ۲ علوم نهم

سلام خدمت همه دانش آموزان و همراهان سایت درس جت. در این مقاله با پاسخ جمع آوری اطلاعات صفحه ۲ علوم نهم با شما هستیم.

پاسخ جمع آوری اطلاعات صفحه ۲ علوم نهم

اطلاعاتی در مورد چگونگی استفاده از فلزات مختلف از زمان کشف آنها جمع آوری کنید و با استفاده از منابع معتبر به کلاس گزارش دهید.

پاسخ اول: برخی طلا و مس را اولین فلزات کشف شده می دانند (۵۰۰۰ سال قبل از میلاد). از طلا برای ساخت جواهرات و ظروف قیمتی و از مس برای ساختن چاقو، مجسمه و ظروف فلزی از زمان های قدیم و پس از کشف روی استفاده می شده است. و قلع و مخلوط آنها با مس فلزی و ذوب این مخلوط، برنز و آلیاژهای مفرغی به وجود آمد که از آنها برای کارکردن شمشیر، مجسمه، ظروف، وسایل تزئینی و ابزار (اره، خنجر، پیکان، سوهان، مته) استفاده می شد. در دوران باستان، نقره، سرب و جیوه نیز کشف شد. حدود ۱۴۰۰ سال قبل از میلاد، آهن کشف شد که در ابتدا بسیار گران بود (۸ برابر نقره) و اشیاء تزئینی با آن ساخته می شد، اما با افزایش تولید ارزان شد و…

پاسخ دوم: از زمان کشف فلزات، بشر از آنها برای اهداف مختلفی استفاده کرده است. به عنوان مثال، طلا به عنوان منبع ثروت و قدرت استفاده می شد و به عنوان جواهرات، زیور آلات و ارز استفاده می شد. علاوه بر این، از فلزات نیز به عنوان ابزاری برای ساخت و ساز و ساخت سلاح استفاده می شد.

از زمان کشف فلزات، انسان ها تلاش کرده اند تا از طریق فرآیندهای مختلف فلزات را به گونه ای خاص تبدیل کنند تا از خواص و قابلیت های آنها نهایت استفاده را ببرند. به عنوان مثال، در سال های اولیه، مس به عنوان یک فلز براق شناخته می شد که به راحتی چکش خوار و به عنوان ابزار و زینت استفاده می شد. اما پس از مدتی، انسان ها روش های جدیدی را برای تبدیل مس کشف کردند و توانستند از آن به عنوان فلزی سخت تر و قوی تر استفاده کنند.

در طول تاریخ، فلزات مختلفی مانند آهن، برنج، نقره، طلا، الماس، روی و بسیاری دیگر کشف شده اند و هر کدام برای مصارف متفاوتی مورد استفاده قرار گرفته اند. اما استفاده از فلزات همواره با دو چالش اساسی روبرو بوده است: بدست آوردن فلزات به مقدار کافی و با کیفیت و هزینه فرآوری و استفاده از آنها.

کاملترین جواب جمع آوری اطلاعات صفحه ۲۹ علوم نهم
مطالعه

گام به گام قسمت های دیگر مواد و نقش آن ها در زندگی

تیم تولید محتوای درس جت

وبسایت درس جت از به روزترین وبسایت ها و مراجع درسی قبل از دانشگاه میباشد که کار خود را از بهمن ماه سال 1400 آغاز کرد و هدف ما از تاسیس وبسایت درس جت این است که هر آنچه که یک دانش آموز کنکوری به آن نیاز دارد دارد را در این سایت به صورت کامل و با بهترین کیفیت فراهم کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا