بودجه بندی سوالات کنکورمقالات مشاوره کنکور

بودجه بندی زبان کنکور

امروز در این مقاله میخوایم در راستای سری مقالات بودجه بندی دروس کنکور که توسط وبسایت درس جت منتشر می شود ، بودجه بندی زبان کنکور رو بررسی کنیم. پس در ادامه با ما همراه باشید. در ضمن خوشحال میشیم که پس از مطالعه این مطلب نظر خودت رو برای ما کامنت کنی.

خب اول از همه یک توضیح کلی راجع به درس زبان میدم و بعد میریم سراغ بررسی بودجه بندی .

زبان انگلیسی یکی از مهمترین دروس کنکور است زیرا بسیاری از داوطلبان با توجه به مهارتی که در این درس دارند به آن توجهی نمی کنند و این کاملا اشتباه است زیرا نوع سوالات مطرح شده در کنکور با دانشی که داوطلبان در زبان انگلیسی دارن کاملا متفاوت است و این مورد برای داوطلبان دردسر ساز می شود.

زبان انگلیسی کنکور

زبان انگلیسی ، آخرین درس از دفترچه دروس عمومی کنکور را درس زبان انگلیسی تشکیل می دهد که بین همه ی رشته ها مشترک است و ضریب ۲ را داراست و همچنین ۲۵ سوال از ۱۰۰ سوال دروس عمومی را به خود اختصاص داده است و از سوال ۷۶ شروع و تا سوال ۱۰۰ ادامه دارد. شما برای هر تست زبان کنکور ۴۸ ثانیه زمان دارید و در کل باید در مدت ۲۰ دقیقه به سوالات زبان کنکور پاسخ دهید. در ادامه اظالاعات کلی تری راجع به درس زبان انگلیسی در اختیار شما قرار میدیم.

تعداد سوالات: ۲۵ سوال
ضریب زبان در کنکور: ۲
مباحث زبان کنکور: واژگان، گرامر، درک مطلب و کلوز تست
مدت زمان پاسخ‌گویی به سوالات زبان: ۲۰ دقیقه
مدت زمان پاسخ‌گویی به هر تست: ۴۸ ثانیه
ترتیب سوالات: ۷۶ تا ۱۰۰
درصد هر تست: ۴ درصد

بودجه بندی زبان کنکور

در ادامه برای آشنایی باسایر بودجه بندی های دروس کنکور توصیه میکنم حتما مقاله‌هایی که برای شما در زیر آورده شده است را مطالعه بفرمایید:

بودجه بندی زبان کنکور

خب رسیدیم به بخش اصلی مقاله که بودجه بندی سوالات زبان کنکور است و در ادامه ما بودجه بندی سوالات زبان کنکور را به صورت مبحثی خدمت شما ارائه میدهیم. بودجه بندی زبان انگلیسی کنکور نظام جدید را می‌توان به ۴ بخش تقسیم کرد:

  • مبحث واژگان: ۸ سوال ( ۳۲ درصد سوالات ):
معرفی رشته داروسازی
مطالعه

واژگان زبان انگلیسی یکی از مهمترین مباحث زبان انگلیسی کنکور است که ۸ سوال از ۲۵ سوال را به خود اختصاص می دهد و اگر داوطلبان به تمام این ۸سوال پاسخ درست دهند ۳۲ درصد از زبان انگلیسی کسب می کنند که این امر مستلزم داشتن دایره گسترده ای از لغات است.

 

  • مبحث گرامر: ۴ سوال ( ۱۶ درصد از سوالات )

خب رسیدیم به مبحث گرامر در مبحث گرامر زبان کنکور شما با ۴ سوال به صورت مستقیم در ارتباط هستید که از سوال ۷۶ تا ۷۹ دفترچه را به خود اختصاص داده است که ۱۶ درصد از سوالات زبان کنکور را تشکیل داده و حدود ۳ دقیقه مهلت دارید به این ۴ سوال پاسخ بدید.

اما نکته ای شما باید به آن توجه ویژه ای داشته باشید این است که همانطور در قسمت بالا گفتیم شما به صورت مستقیم با ۴ سوال گرامر رو به رو هستید اما در ادامه و در بخش درک مطلب و کلوز تست نیز با سوالات در بر گیرنده گرامر زبان مواجه خواهید شد اما جای نگرانی نیست زیرا سوالات مربوط به گرامر زبان، همیشه از قواعد موجود در زبان دهم، یازدهم و دوازدهم طرح می‌شود و با کمی تلاش می‌توان روی آن‌ها مسلط شد.

 

  • مبحث کلوز تست: ۵ سوال ( ۲۰ درصد از سوالات )

بخش کلوز تست نیز یکی دیگر از بخش‌های زبان انگلیسی است که داوطلبان باید در بودجه بندی به آن توجه زیادی کنند. این بخش از ۵ سوال در کنکور سراسری تشکیل شده است که از سوال ۸۸ شروع و تا ۹۲ ادامه دارد داوطلبان با پاسخگویی به سوالات این بخش می‌توانند  ۲۰ درصد از ۱۰۰ درصد زبان کنکور را کسب کنند. بخش کلوز تست از یک متن ناقص تشکیل شده است که داوطلبان باید جاهای خالی را با توجه به گزینه‌ها پر کنند.

 

  • مبحث درک مطلب : ۸ سوال ( ۳۲ درصد سوالات ):

یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی که در بودجه بندی زبان کنکور نظام جدید باید به آن توجه زیادی داشته باشید، بخش درک مطلب است. این بخش از ۸ سوال در کنکور تشکیل شده است که از سوال ۹۳ شروع و تا ۱۰۰ ادامه دارد داوطلبان با پاسخگویی به این ۸ سوال می‌توانند  ۳۲ درصد از ۱۰۰ درصد زبان کنکور را کسب کنند. داوطلبان باید سوالات این بخش را با توجه به متن بخوانند و با دقت زیادی به سوالات این بخش پاسخ دهند.

خب ممنون از اینکه تا اینجا با ما همراه بودید. برای مطالعه بودجه بندی سایر دروس تخصصی هم می‌توانید  از طریق لینک‌های زیر اقدام کنید تا با دید باز تر و هوشمندانه تر دروس کنکور را مطالعه کنید :

در ادامه می توانید تمامی مقالات بودجه بندی دروس کنکور را مشاهده کنید:

[catlist name=boodje-bandi]

بهترین روش مطالعه اقتصاد کنکور + روش مطالعه رتبه های برتر
مطالعه

تیم تولید محتوای درس جت

وبسایت درس جت از به روزترین وبسایت ها و مراجع درسی قبل از دانشگاه میباشد که کار خود را از بهمن ماه سال 1400 آغاز کرد و هدف ما از تاسیس وبسایت درس جت این است که هر آنچه که یک دانش آموز کنکوری به آن نیاز دارد دارد را در این سایت به صورت کامل و با بهترین کیفیت فراهم کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا