بودجه بندی سوالات کنکور

بودجه بندی ادبیات کنکور

امروز در این مقاله میخوایم در راستای سری مقالات بودجه بندی کنکور که توسط وبسایت درس جت منتشر می شود ، بودجه بندی سوالات ادبیات فارسی کنکور رو بررسی کنیم. که برای همه گروه های آزمایشی مشترک است پس در ادامه با ما همراه باشید. در ضمن خوشحال میشیم که پس از مطالعه این مطلب نظر خودت رو برای ما کامنت کنی.

بودجه بندی ادبیات کنکور

بودجه بندی ادبیات کنکور بسیار اهمیت دارد زیرا، ادبیات فارسی تنها درس عمومی با ضریب ۴ است، و درسی است که تمامی رشته ها باید آن را پاسخ بدهند. برای دستیابی به یک رتبه عالی باید حتما با بودجه بندی درس ها آشنایی کامل و البته دقیق داشته باشید. پس اگر می خواهید یک مطلب کامل در مورد بودجه بندی دروس را مطالعه نمایید، حتما تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

بهتر است قبل از اینکه به بودجه بندی ادبیات کنکور بپردازیم شما را با تعداد سوالاتی که قرار است با آن در جلسه‌ی کنکور مواجه شوید  آشنا کنیم. درس ادبیات فارسی به عنوان اولین درس در دفترچه‌ی عمومی کنکور در اختیار شما قرار می‌گیرد. شما باید به مدت ۱۸ دقیقه به تمام سوالات این درس پاسخ دهید. تعداد سوالات ادبیات فارسی در جلسه‌ی کنکور ۲۵ تاست که اگر بخواهیم زمان ‌بندی آن را به بهترین نحو انجام دهیم برای هر سوال ۴۲ ثانیه فرصت پاسخ‌ دهی وجود دارد.

ادبیات فارسی ،  درسی است که دارای ضریب ۴ می‌باشد و این ضریب تنها ضریب بالایی است که در بین دروس عمومی وجود دارد. پس اکیدا توصیه می‌کنیم که با نهایت دقت اقدام به مطالعه ، تست زنی و اطلاع از مهم ‌ترین سوالات ادبیات فارسی کنکور کنید. شماره‌ی سوالات از ۱ الی ۲۵ دفترچه‌ی عمومی کنکور سراسری است. منابع درس ادبیات فارسی در کنکور پایه‌ی دهم ، یازدهم و دوازدهم می‌باشد.

 

بودجه بندی ادبیات کنکور

 

اهمیت ضریب ادبیات در کنکور

اولین چیزی که باید در نظر بگیرید؛ ضریب درس ادبیات در رشته شماست. از آن جایی که این درس از ضریب بالایی نسبت به بقیه دروس عمومی برخوردار است در پایین به بررسی این درس در هر رشته پرداختیم.

بودجه بندی عربی کنکور
مطالعه

 

 

نوشته های مشابه
گروه آزمایشیضریب
ضریب ادبیات در کنکور تجربی۴
ضریب ادبیات در کنکور ریاضی۴
ضریب ادبیات در کنکور انسانی۴

تعداد سوالات ادبیات کنکور

همه ما می دانیم که در هر کنکوری باید چه تعداد سوال را در چه زمانی پاسخ دهید، حالا در پایین به بررسی همین مطلب می پردازیم و شما باید حتما به این مسئله توجه داشته باشید.

رشته ریاضی ، تجربی و انسانی
تعداد کل سوالات: ۲۵سوال
شماره سوالات: از ۱ تا ۲۵ دفترچه عمومی
مدت زمان پاسخگویی: ۱۸ دقیقه
میانگین زمان پاسخگویی هر سوال: ۴۲ ثانیه

در ادامه برای آشنایی باسایر بودجه بندی های دروس کنکور توصیه میکنم حتما مقاله‌هایی که برای شما در زیر آورده شده است را مطالعه بفرمایید:

بودجه بندی ادبیات کنکور 

خب رسیدیم به بودجه بندی سوالات ادبیات فارسی کنکور . ما در این بخش بودجه بندی را به دو بخش تقسیم کردیم :۱.بودجه بندی بر اساس پایه به پایه  ۲. بودجه بندی بر اساس مبحث 

بودجه بندی بر اساس پایه به پایه

در سه سال گذشته، بر خلاف کنکور در نظام قدیم تقریبا ارزش هر سه پایه برابر شده است. یعنی طراح به صورت منظم، حدود یک سوم بودجه بندی ادبیات کنکور را از هر پایه در نظر می گیرد. در واقع، اهمیت ادبیات پایه (دهم و یازدهم) خیلی بیشتر از قبل شده است.

 

تعداد سوالات ادبیات دهم: ۲۵ سوال
تعداد سوالات ادبیات یازدهم: ۲۵ سوال
تعداد سوالات ادبیات دوازدهم: ۲۵ سوال
تعداد سوالات ترکیبی: ۱ سوال

نکات مهمی که برای ادبیات کنکور باید در نظرداشته باشید:

۱. در مبحث لغات سوالی با یک نوع و تیپ جدید مطرح شده است که باید در ان به تک تک واژگان دقت داشته باشید.

۲. از مجموع ۷۵ سوال مطرح شده، حدود ۷۰ سوال به سبک و سیاق قدیم مطرح شده بود و ۵ سوال با طرحی نو و خلاقانه مطرح شده است.

۳. ممکن است سوالی را بدهند که شما باید در آن یک کلمه مورد نظر سوال را پیدا کنید و آن را به گزینه صحیح ربط دهید.

۴. ممکن است سوالی را با ترکیب چند میحث طرح کنند.

خب ممنون از اینکه تا اینجا با ما همراه بودید. برای مطالعه بودجه بندی سایر دروس تخصصی هم می‌توانید  از طریق لینک‌های زیر اقدام کنید تا با دید باز تر و هوشمندانه تر دروس کنکور را مطالعه کنید :

در ادامه می توانید تمامی مقالات بودجه بندی دروس کنکور را مشاهده کنید:

[catlist name=boodje-bandi]

بودجه بندی فیزیک کنکور
مطالعه

تیم تولید محتوای درس جت

وبسایت درس جت از به روزترین وبسایت ها و مراجع درسی قبل از دانشگاه میباشد که کار خود را از بهمن ماه سال 1400 آغاز کرد و هدف ما از تاسیس وبسایت درس جت این است که هر آنچه که یک دانش آموز کنکوری به آن نیاز دارد دارد را در این سایت به صورت کامل و با بهترین کیفیت فراهم کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا