سوالات کنکور

سوالات کنکور ریاضی ۱۴۰۰ به همراه پاسخنامه + دانلود pdf

سلام بچه ها. امروز در خدمت شما هستیم با ادامه سری مقالات دانلود سوالات کنکور از وبسایت آموزشی درس جت و امروز قراره به سراغ کنکور ۱۴۰۰ رشته ریاضی بریم. پس در ادامه با ما همراه باشید.

 

سوالات کنکور ریاضی ۱۴۰۰

در این پست دفترچه سوالات عمومی و اختصاصی کنکور ریاضی ۱۴۰۰  همراه با پاسخنامه کلیدی جهت دانلود قرار گرفته است.

دانلود سوالات کنکور ریاضی ۱۴۰۰ همراه با کلید اولیه

در این پست به صورت ویژه به سولات کنکور ریاضی ۱۴۰۰ می پردازیم .دفترچه عمومی و همچنین دفترچه اختصاصی کنکور ریاضی ۱۴۰۰ به همراه  پاسخنامه کلیدی جهت دانلود برای شما عزیزان قرار داده شده است. در این پست دفترچه سوالات و پاسخنامه عمومی و اختصاصی برای داوطلبان  آورده شده است.

کنکور ریاضی ۱۴۰۰ یکی از پنج گروه آزمایشی می باشد که در چند سال اخیر مرتبا از تعداد شرکت کننده ‌های آن کاسته شده  است. دفترچه سوالات کنکورریاضی ۱۴۰۰ در دو قسمت برای داوطلبان آماده می‌شود که که در جلسه کنکور در بخش نخست سوالات دفترچه عمومی کنکورریاضی ۱۴۰۰ در اختیار داوطلبان کنکور ریاضی قرار میگیرد . دفترچه شماره یک ( عمومی ) شامل چهار درس عمومی می باشد که این درس ها به ترتیب دفترچه شامل زبان و ادبیات فارسی ، زبان عربی ، فرهنگ و معارف اسلامی و زبان انگلیسی می باشد . دفترچه شماره دوم ( اختصاصی ) شامل پنج درس می باشد که به ترتیب قرار گیری در دفترچه سوالات کنکور تجربی ۱۴۰۰ شامل ریاضیات، فیزیک و شیمی است. در ادامه می توانید دفترچه سوالات کنکورریاضی ۱۴۰۰ با پاسخنامه کنکور ریاضی ۱۴۰۰ را دانلود کنید.

دانلود دفترچه سوالات عمومی و اختصاصی کنکور ریاضی ۱۴۰۰ 

در کنکور سراسری امسال گروه ریاضی کمترین میزان داوطلب را داشت. در این بخش دفترچه سوالات کنکور ریاضی ۱۴۰۰  را جهت دانلود شما عزیزان قرار داده‌ایم. دفترچه سوالات عمومی ( دفترچه شماره ۱) شامل ۱۰۰ سوال است که داوطلبان باید در مدت ۷۵ دقیقه بدان پاسخ دهند. پس از اتمام مهلت پاسخگویی، دفترچه سوالات تخصصی توزیع می‌شود که دواطللبان باید در مدت ۱۷۵ دقیقه به ۱۳۵ سوال دروس تخصصی پاسخ دهند. لازم به ذکر است که دو دفترچه سوال همراه با یک برگه پاسخنامه هستند. ساعاتی پس از برگزاری آزمون تجربی ۱۴۰۰ و در ساعت ۱۴ همان روز دفترچه سوالات عمومی و اختصاصی کنکور ۱۴۰۰ ریاضی بر روی خروجی سایت سازمان سنجش قرار گرفت که در ادامه می توانید دفترچه سوالات عمومی و تخصصی را دانلود کنید.

دانلود سوالات عمومی کنکور ریاضی ۱۴۰۰

download icon - darsjet

دانلود سوالات اختصاصی کنکور ریاضی ۱۴۰۰ download icon - darsjet

دانلود پاسخنامه کلیدی کنکور ریاضی ۱۴۰۰ 

در این بخش می‌توانید پاسخنامه کلیدی کنکور ریاضی ۱۴۰۰ را که توسط سازمان سنجش منتشر شده دانلود کنید.

دانلود پاسخنامه کلیدی کنکور ریاضی ۱۴۰۰ download icon - darsjet

در ادامه به بررسی هر یک از دروس در کنکور ریاضی ۱۴۰۰ میپردازیم:

ادبیات فارسی کنکور ریاضی ۱۴۰۰

زبان و ادبیات فارسی با ضریب چهار بالاترین ضریب را در میان سوالات عمومی کنکور سراسری دارد. از این رو می‌توان گفت ادبیات اثرگذارترین درس در دفترچه سوالات عمومی کنکور است. در کنکور سراسری ۱۴۰۰ همچون سال‌های گذشته ۲۵ سوال از ۱۰۰ سوال دروس عمومی مربوط به ادبیات است و مدت زمان تقریبی پاسخگویی بدین سوالات بنا  بر آنچه که روی دفترچه سوالات آمده ۱۸ دقیقه است. 

درس ادبیات کنکور ریاضی از دید داوطلبان سطح قابل قبولی را داشته است و نزدیک به نیمی از داوطلبان میزان دشواری این درس را در حد انتظار ارزیابی کرده اند.

همانطور که گفته شد این درس شامل ۲۵ سوال است که ۳ سوال لغت و واژه ، ۳ سوال املاء ، یک سوال تاریخ و ادبیات ، ۴ سوال آرایه ، ۵ دستور زبان و ۹ سوال قرابت معنایی دارد.

سوالات واژگان سطح خوب و قابل انتظاری دارند و از سال پیش (کنکور ۹۹) بخش تاریخ ادبیات یکی از چالشی ترین بخش های ادبیات را به خود اختصاص داده است به دلیل اینکه که برای پاسخگویی به آن ، داوطلبان باید اشعار و نام شعرا را حفظ باشند. همچنین آرایه های ادبی بی شک دشوار ترین مبحث ادبیات کنکور است. در این بخش تاکید بیش از حد بر روی آرایه های تشبیه ، استعاره و مجاز وجود دارد. همچنین دو سوال شمارشی مطرح شده است که باعث وقت گیر شدن این تست ها می شود. سوالات دستور زبان هم سطح خوبی دارند اما داوطلبانی که سطح متوسط یا پایین تر دارند ، وقت گیر و دشوار محسوب می شود. در این بخش هم دو سوال شمارشی مطرح شده است.در اخر سوالات قرابت معنایی است که از دید داوطلبانسطح قابل انتظاری داشته است.

دانلود سوالات کنکور انسانی 98 به همراه پاسخنامه + دانلود pdf 
مطالعه
مبحث سوالات تعداد سوال سطح سوالات
لغت و املاء ۶ متوسط
تاریخ ادبیات ۱ سخت
آرایه های ادبی ۴ سخت
دستور زبان ۵ متوسط
قرابت معنایی ۹ متوسط

در ادامه می توانید نموداری را مشاهده کنید که میزان دشواری سوالات ادبیات کنکور ریاضی ۱۴۰۰ را از دید داوطلبان نشان می‌دهد.

 

دشواری ادبیات ریاضی 1400

 

زبان عربی کنکور ریاضی ۱۴۰۰

عربی همچون زبان انگلیسی در میان دروس عمومی ضریب دو را داراست . به طور کلی سوالات عربی کنکور را می‌توانیم به بخش‌های ترجمه ، درک مطلب، تحلیل صرفی، قواعد و ضبط الحرکات  تقسیم کنیم .

درس عربی هم دارای ۲۵ سوال از بخش های ترجمه ، درک مطلب ، تحلیل صرفی و قواعد است. در ادامه به بررسی هر کدام از این بخش ها میپردازیم.

سوالات ترجمه : سوالات ترجمه ، سوالاتی بسیار استاندارد و خوبی هستند که به راحتی و با کمی دقت قابل پاسخگویی برای داوطلبان می باشند.

متن عربی انتخاب شده ، دشوار و کمی مفهومی است چراکه موضوعات انتزاعی و اجتماعی نسبت به موضوعات دیگر سخت تر هستند.

سوالات تحلیل صرفی هم ، سوالات نسبتا ساده و خوبی هستند که به راحتی برای داوطلبان قابل پاسخگویی اند.

دو سوال اول قواعد مربوط به لغت است و ارتباطی با قواعد ندارد. در مورد قواعد هم تاکید روی اسم تفضیل ، اعداد ، مفعول مطلق و قواعد دوازدهم است.

مبحث سوالات تعداد سوالات سطح سوالات
ترجمه و تعریب ۱۰ ساده
درک مطلب ۴ سخت
تحلیل صرفی ۳ ساده
قواعد ۸ متوسط

 

در ادامه نتایج نظرسنجی از دواطلبین کنکور ریاضی ۱۴۰۰ در خصوص سطح سوالات عربی در کنکور ریاضی را می توانید  مشاهده کنید. 

دشواری عربی ریاضی 1400

فرهنگ و معارف اسلامی کنکور ریاضی ۱۴۰۰

پس از بررسی ۲ درس عمومی قبل برای کنکور ۱۴۰۰ نوبت به بررسی دینی کنکور ریاضی ۱۴۰۰ می‌رسد. فرهنگ و معارف اسلامی سومین درس در دفترچه سوالات عمومی کنکور ریاضی ۱۴۰۰ است که ۲۵ سوال از ۱۰۰ سوال عمومی بدان اختصاص دارد و مطابق با آنچه که بر روی دفترچه ذکر شده مدت زمان تقریبی پاسخگویی به سوالات آن ۱۷ دقیقه میباشد. معارف پس ادبیات در بین درس عمومی بیشترین ضریب یعنی ضریب ۳ را داراست. 

همانطور که گفتیم درس دین و زندگی هم دارای ۲۵ سوال که ۸ سوال از پایه دهم ، ۸ سوال از پایه یازدهم و ۹ سوال از پایه دوازدهم است.

۸ سوال از آیات ، ۴ سوال از احادیث ، ۱ سوال ترکیبی از آیه و حدیث ، ۱ سوال ترکیبی از آیه و شعر و ۸ سوال از متن دروس طراحی شده است.۱۰ سوال تک قسمتی و ۱۵ سوال دو قسمتی طراحی شده است.

از همه دروس دوازدهم سوال طرح شده است به جز درس ۱۰. همچنین در پایه های دهم و دوازدهم به نیمسال اول اهمیت بیشتری داده شده است.برخلاف سال های گذشته ، سوالی از بخش احکام نیامده است.

وجود تعداد بالای سوالات از آیات و احادیث نشان دهنده اهمیت این دو بخش است که باید در خواندن آن ها دقت بسیاری به عمل آید.

در ادامه نمودار نظرسنجی در خصوص سطح سوالات معارف کنکور ریاضی ۱۴۰۰ را می‌بینید..

دشواری معارف ریاضی 1400

زبان انگلیسی کنکور ریاضی ۱۴۰۰

زبان انگلیسی آخرین درس دفترچه سوالات عمومی است . از سوال ۷۵ تا ۱۰۰ دفترچه سوالات عمومی بدین درس با ضریب دو اختصاص دارد . مدت زمان پیشنهادی پاسخگویی به سوالات آن ۲۰ دقیقه می‌باشد. 

سوالات زبان انگلیسی کنکور را می‌توان به چند دسته کلی  گرامر، لغت، درک مطلب و کلوزتست ها (close test) تقسیم کرد.درس زبان انگلیسی هم مانند دروس عمومی دیگر دارای ۲۵ سوال از مباحث گرامر ، واژگان ، کلوزتست و درک مطلب است.

سطح بخش گرامر متوسط بوده و بیشترین سهم از کل سوالات برای پایه دوازدهم است. در بخش واژگان هم سوال چالشی وجود ندارد. البته بیشترین سهم از واژگان برای پایه دهم است. سوالات کلوزتست هم از نظر داوطلبین سطح قابل انتظاری دارند. سطح سوالات درک مطلب هم خیلی دشوار نیست.

مبحث سوالات تعداد سوالات سطح سوالات
گرامر ۴ متوسط
واژگان ۸ متوسط
کلوز تست ۵ متوسط
درک مطلب ۸ متوسط

 

در ادامه می‌توانید نموادری را مشاهده کنید که بیانگر نتایج نظر سنجی از دواطلبان کنکور ریاضی ۱۴۰۰ در خصوص سطح سوالات زبان کنکور ریاضی است.

دشواری زبان ریاضی 1400

ریاضیات کنکور  ۱۴۰۰ 

ریاضیات  از جمله دروس اختصاصی رشته ریاضی است که هم از نظر تعداد سوالات و هم از لحاظ مدت زمان پاسخگویی بیشترین میزان را به خود اختصاص می دهد. ۵۵ سوال از ۱۳۵ سوال تخصصی به ریاضیات اختصاص دارد که به دواطلبین پیشنهاد شده که در مدت زمان تقریبی ۸۵ دقیقه به سوالات آن پاسخ گویند.

 به جرئت می توان گفت دشوار ترین درس در این آزمون ، درس ریاضی است که بیش از ۹۵ درصد داوطلبان این درس را  بسیار دشوار دانسته اند.

هندسه و گسسته

تعداد سوالات هندسه و گسسته در کنکور ریاضی ۱۴۰۰ ، ۳۱ سوال است که نسبت به سال قبل کاهش یافته است.

سوالات ۱۲۷ و ۱۳۲ به مبحث قضیه بنیادی مربوط می شوند که در کتاب های نظام جدید مطرح نشده است و سوال ۱۴۴ ، ترانهاده یک ماتریس است که در کتاب هندسه نظام جدید وجود ندارد!! همچنین سوال ۱۴۵ درمورد مکان هندسی در فضا است ، در حالی که در کتاب فقط از مکان هندسی در صفحه صحبت شده است. سوال ۱۴۲ ، سوالی ترکیبی با بردار است.

 

مبحث سوالات تعداد سوالات
ترسیم های هندسی و استدلال ۱
چند ضلعی ها ۱
دایره ۴
تبدیل های هندسی ۱
روابط طولی در مثلث ۲
ماتریس ۲
مقاطع مخروطی ۳
بردارها ۱
مبانی ریاضیات ۲
آمار و احتمال ۵
نظریه اعداد ۶
گراف ۲
ترکیبیات ۳

 

حسابان

تعداد سوالات درس حسابان نسبت به سال قبل افزایش یافته است و به ۲۴ سوال رسید که اعداد سوالات ریاضی دهم  ۲ سوال ، حسابان یازدهم ۸ سوال و حسابان دوازدهم ۱۴ سوال است. و ترتیب قرارگیری سوالات براساس موضوع است.در این درس ۵ سوال وجود دارد که از محدوده کتاب درسی خارج می باشد!! : ۱۰۶ ، ۱۰۹ ، ۱۱۱ ، ۱۱۶ و ۱۱۹.

مبحث سوالات تعداد سوالات
مجموعه، الگو و دنباله ۲
مثلثات ۳
معادله و نامعادله ۲
تابع ۱
بخش پذیری و تقسیم ۱
تابع نمایی و لگاریتمی ۵
حد و پیوستگی ۱
حد نامتناهی و حد در بی نهایت ۳
مشتق ۳
کاربرد مشتق ۳

در ادامه می‌توانید نموادری را مشاهده کنید که بیانگر نتایج نظر سنجی از دواطلبان کنکور ریاضی ۱۴۰۰ در خصوص سطح سوالات ریاضیات کنکور ریاضی است.

دشواری ریاضیات کنکور ریاضی 1400

 

 فیزیک کنکور ریاضی ۱۴۰۰

فیزیک  با چهل و پنج سوال و مدت زمان پیشنهادی ۴۵ دقیقه برای پاسخگویی دومین درس در دفترچه سوالات تخصصی کنکور ریاضی ۱۴۰۰ است.

کنکور ۱۴۰۰ در درس فیزیک یک چیزی رو به داوطلبان نشان داد، اهمیت کتاب درسی و تمریناتش . چرا؟ چون ۲۵ سوال فیزیک در کنکور ریاضی ۱۴۰۰ به شکل مستقیمی مشابه تمرین‌ها و مثال‌های کتاب درسی بود. پس تسلط به کتاب درسی، تمرین‌ها و مثال‌های آن را دست کم نگیرید.

درس فیزیک کنکور ریاضی ۱۴۰۰ ، دارای ۴۵ سوال است.  حدود ۲۲ درصد از فیزیک دهم ، ۳۱ درصد از فیزیک یازدهم و ۴۷ درصد از فیزیک دوازدهم سوال مطرح شده است. سوالاتی با محاسبات وقت گیر نسبت به کنکور ۹۹ کمتر شده است اما تعداد سوالات ترکیبی بیشتر شده است.

در ۱۹ سوال فیزیک کنکور ۱۴۰۰ از شکل و نمودار کتاب درسی سوال مطرح شده است. در مبحث گرما از دمای فارنهایت برای اولین بار در کنکور سوال آمده است.

در مبحث فیزیک اتمی همیشه بیشینه انرژی جنبشی را می خواستند اما امسال بیشینه تندی را سوال کرده اند. همچنین در سوالات آسانسور،  پیدا کردن جهت شتاب از مطالب مهم نظام جدید است. در مبحث دوازدهم ۵ سوال مستقیم و غیر مستقیم از تندی متوسط آمده است.

تعداد سوالات حرکت شناسی ، دینامیک و نوسان کاهش یافته است اما تعداد سوالات فیزیک اتمی دو برابر شده است. سوالات ترمودینامیک و مغناطیس یک سوال افزایش یافته اند و از مبحث قانون ارشمیدوس و اصل برنولی سوالی طرح نشده است.

مبحث سوالات تعداد سوال سطح سوالات
حرکت بر خط راست ۴ سخت
دینامیک و حرکت دایره ای ۴ سخت
نوسان و موج ۴ سخت
برهم کنش های موج ۳ متوسط
آشنایی با فیزیک اتمی ۴ ساده
آشنایی با فیزیک هسته ای ۲ ساده
الکتریسیته ساکن ۵ متوسط
جریان الکتریکی و مدارهای جریان مستقیم ۴ متوسط
مغناطیس ۳ ساده
القای الکترومغناطیسی و جریان متناوب ۲ ساده
فیزیک و اندازه گیری ۱ ساده
کار، انرژی و توان ۱ متوسط
ویژگی های فیزیکی مواد ۲ متوسط
دما و گرما ۲ ساده
ترمودینامیک ۴ متوسط

در نمودار زیر نتایج نظرسنجی از داوطلبین را در خصوص میزان دشواری سوالات فیزیک کنکور ریاضی ۱۴۰۰ را می توانید مشاهده کنید.

دشواری فیزیک ریاضی 1400

شیمی کنکور ریاضی ۱۴۰۰

شیمی آخرین درس از دروس اختصاصی کنکور ریاضی است با سی و پنج سوال و مدت زمان  پیشنهادی سی و پنج دقیقه ای برای پاسخگویی به سوالات آن. سوالات شیمی کنکور ۱۴۰۰ سروصدای زیادی به پا کرد. به نظر بیشتر داوطلبین و حتی مدرسان شیمی، تست‌های این درس در کنکور ۱۴۰۰ تا حدودی سخت و دشوار بود.

 البته سوالاتی ساده یا متوسط اما با محاسبات زیاد را در شیمی می‌توان در زمره سوالات سخت حساب کرد. چرا که همان‌قدر که سوالات دشوار وقت‌گیر است سوالات ساده‌ای هم که محاسبات طولانی دارد، وقت‌گیر است.

درس شیمی دارای ۳۵ سوال است که از بین آن ها ۵ سوال ترکیبی مطرح شده است و ۳۰ سوال باقی مانده بین سه پایه تقریبا مساوی تقسیم شده است. 

تعداد سوالات شمارشی افزایش یافته و حدود ۵/۲ برابر شده است. سوالات شمارشی نیازمند دقت بسیار بالایی هستند و احتمال خطا در آن ها زیاد است.سوالات محاسباتی که در سال ۹۹ ، ۱۷ سوال بود کاهش یافته است.

۴ سوال از مبحث شیمی آلی طراحی شده است که نسبت به سال گذشته ۲ سوال کاهش یافته است.نکته جالب توجه در کنکور امسال ، نبودن سوال ترکیبی از هر سه پایه در این درس است.

مبحث سوالات تعداد سوالات
کیهان زادگان الفبای هستی ۴
ردپای گازها در زندگی ۳
آب آهنگ زندگی ۴
قدر هدایای زمین را بدانیم ۵
در پی غذای سالم ۴
پوشاک، نیازی پایان ناپذیر ۳
مولکول ها در خدمت تندرستی ۴
آسایش و رفاه در سایه شیمی ۳
شیمی جلوه ای از هنر ، زیبایی و ماندگاری ۲
شیمی راهی به سوی آینده ای روشن تر ۳

در نمودار زیر نتایج نظرسنجی از داوطلبین را در خصوص میزان دشواری سوالات شیمی کنکور ریاضی ۱۴۰۰ را می توانید مشاهده کنید.

دشواری شیمی ریاضی 1400

 

خب ممنون از اینکه تا اینجا با ما همراه بودید در ادامه لینک بخش سوالات کنکور رو گذاشتیم که دانلود کنید و  با حل سوالات کنکور با نحوه طرح سوالات  و  دیدگاه طراح سوالات آشنا بشید و با تسلط هر چه بیشتر سر کنکور حاضر بشید

کنکور ریاضی ۹۸
کنکور هنر ۱۴۰۰
کنکور زبان ۱۴۰۰
کنکور ریاضی ۹۹
کنکور ریاضی ۱۴۰۱
کنکور تجربی ۱۴۰۰
کنکور انسانی ۱۴۰۰

دانلود سوالات کنکور دی و تیر ریاضی و فیزیک ۱۴۰۲ + پاسخنامه
مطالعه

تیم تولید محتوای درس جت

وبسایت درس جت از به روزترین وبسایت ها و مراجع درسی قبل از دانشگاه میباشد که کار خود را از بهمن ماه سال 1400 آغاز کرد و هدف ما از تاسیس وبسایت درس جت این است که هر آنچه که یک دانش آموز کنکوری به آن نیاز دارد دارد را در این سایت به صورت کامل و با بهترین کیفیت فراهم کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا