بودجه بندی سوالات کنکور

بودجه بندی عربی کنکور

امروز در این مقاله میخوایم در راستای سری مقالات بودجه بندی کنکور که توسط وبسایت درس جت منتشر می شود ، بودجه بندی سوالات عربی کنکور رو بررسی کنیم.پس در ادامه با ما همراه باشید. در ضمن خوشحال میشیم که پس از مطالعه این مطلب نظر خودت رو برای ما کامنت کنی.

بودجه بندی عربی کنکور

درس عربی دومین درس از دفترچه عمومی کنکور سراسری است. سوالات و بودجه بندی عربی در رشته‌های تجربی، ریاضی، زبان و هنر مشترک است. امابودجه‌بندی عربی اختصاصی کنکور انسانی با سایر رشته‌ها متفاوت است. درس عربی عمومی برای تمامی رشته‌ها ضریب ۲ را به خود اختصاص می‌دهد. اما بک سری از بچه ها فکر می کنند که با توجه به اینکه ضریب ۲ دارد ارزش پایینی دادر در صورتی که اصلا اینطور نیست و درس بسیار ارزشمندی است و در بعضی از سال ها تاثیرش از ادبیات که در دروس عمومی بیشترین ضریب که ۴ است را دارد بیشتر میشود. شاید باور کردنی نباشد، اما واقعیت دارد. در سال‌های اخیر درصد‌های پاسخ‌گویی به درس عربی به حدی فاجعه بوده است که تاثیر این درس را به شدت افزایش داده است به نوعی میگویند که عربی درسی است که ضریب پنهان دارد .  پس حواستان باشد که فریب ضریب پایین این درس را نخورید.

بودجه‌بندی عربی کنکور در بخش عمومی برای تمامی رشته‌ها ۲۵ سوال است و هر سوال، ارزشی معادل ۴ درصد دارد. مدت زمان پاسخ‌گویی به کل سوالات عربی کنکور ۲۰ دقیقه است که به هر یک از سوالات عربی ۴۸ ثانیه زمان می‌رسد. ترتیب سوالات این درس هم از سوال ۲۶ شروع شده و تا سوال ۵۰ ادامه دارد.

خب در ادامه ما در دو بخش تعداد سوالات عربی کنکور را بررسی میکنیم که بخش اول شامل تعداد سوالات به صورت پایه به پایه و مبحثی بررسی میکنیم. در ادامه با ما همراه باشید.

در ادامه برای آشنایی باسایر بودجه بندی های دروس کنکور توصیه میکنم حتما مقاله‌هایی که برای شما در زیر آورده شده است را مطالعه بفرمایید:

بودجه بندی زیست کنکور
مطالعه

بودجه بندی عربی کنکور

 

بودجه بندی عربی کنکور به صورت پایه به پایه

تعداد سوالات عربی دهم: ۲۵ سوال
تعداد سوالات عربی یازدهم: ۲۵ سوال
تعداد سوالات عربی دوازدهم: ۲۵ سوال
تعداد سوالات ترکیبی: ۲ تا ۴ سوال

بودجه بندی مبحثی عربی کنکور

  • ترجمه

بخش ترجمه یکی از مباحث مهم عربی در کنکور است که 8 سوال از سوالات کنکور را به خودش اختصاص داده است.
۵ سوال آن شامل ترجمه عربی به فارسی، ۲ سوال تعریب و ۱ سوال مفهومی است.

  • درک مطلب

این بخش  شامل ۹ سوال می باشد.
۴ سوال آن از متن طراحی می شود و ۲ سوال حرکت گذاری و ۳ سوال تجزیه و ترکیب است.
تجزیه و ترکیب آن دسته از سوالاتی است که مربوط به نقش کلمات در جمله ها و حرکت گذاری حروف می باشد.

  • قواعد در دسته بودجه بندی قواعد عربی کنکور 

بخش قواعد که در بخش بودجه بندی قواعد عربی کنکور قرار دارد هر سال ۸ سوال از این بخش طراحی می شود.
این بخش در بین موضوعات قواعد پخش می شود و هرساله متفاوت است.

نوشته های مشابه

بودجه‌بندی عربی کنکور انسانی

اما به سراغ بودجه‌بندی عربی کنکور انسانی برویم. در دفترچه اختصاصی کنکور انسانی، چهارمین درس، مربوط به عربی تخصصی است. تعداد سوالات عربی اختصاصی کنکور انسانی، ۲۰ سوال است و مدت زمانی که برای پاسخ‌گویی به این سوالات در نظر گرفته شده است، ۲۰ دقیقه می‌باشد؛ یعنی به هریک از سوالات عربی تخصصی ۱ دقیقه زمان می‌رسد. ترتیب سوالات عربی تخصصی رشته انسانی هم از سوال ۱۶۶ تا سوال ۱۸۵ است. در ادامه به صورت کامل تعداد سوالات عربی تخصصی رشته انسانی را بررسی خواهیم کرد.

  • ترجمه

تعداد سوالات ترجمه عربی تخصصی انسانی ۹ سوال است. از این ۹ سوال، ۵ سوال مربوط به ترجمه عربی به فارسی است. ۲ سوال هم به این صورت است که طراح ۴ گزینه عربی به ما می‌دهد و روبروی هرکدام ترجمه فارسی آن و در انتها گزینه صحیح یا اشتباه را از ما می‌خواهد. ۱ سوال هم مربوط به تعریب است و آخرین سوال ترجمه عربی تخصصی رشته انسانی همان سوال مفهوم است که مانند قرابت معنایی در ادبیات فارسی می‌باشد

  • تحلیل صرفی

مبحث تحلیل صرفی هم در عربی تخصصی رشته انسانی جایگاه مخصوص خود را دارد و اینجا هم ۳ تست از بودجه‌بندی عربی تخصصی رشته انسانی را به خود اختصاص می‌دهد. اما سوالات تحلیل صرفی عربی تخصصی با عربی عمومی متفاوت است؛ به این صورت که در صورت هر سوال یک جمله عربی آورده شده و در گزینه‌ها هم درباره نقش تعدادی از کلمات توضیح داده شده است و گزینه صحیح یا اشتباه را از ما می‌خواهند

  • قواعد

۸ سوال پایانی عربی اختصاصی رشته انسانی مربوط به علامت‌گذاری و قواعد عربی است. سوال ۱۷۸ دفترچه اختصاصی، به علامت‌گذاری یا شکّل اختصاص دارد. به این صورت که چهار گزینه داده شده و هر کدام دارای یک جمله هستند و علامت‌گذاری صحیح یا اشتباه از ما خواسته شده است. ۷ سوال پایانی، یعنی سوالات ۱۷۹ تا ۱۸۵ هم مربوط به بحث قواعد در عربی تخصصی رشته انسانی است.

خب ممنون از اینکه تا اینجا با ما همراه بودید. برای مطالعه بودجه بندی سایر دروس تخصصی هم می‌توانید  از طریق لینک‌های زیر اقدام کنید تا با دید باز تر و هوشمندانه تر دروس کنکور را مطالعه کنید :

در ادامه می توانید تمامی مقالات بودجه بندی دروس کنکور را مشاهده کنید:

[catlist name=boodje-bandi]

بودجه بندی فلسفه و منطق کنکور انسانی 1402
مطالعه

تیم تولید محتوای درس جت

وبسایت درس جت از به روزترین وبسایت ها و مراجع درسی قبل از دانشگاه میباشد که کار خود را از بهمن ماه سال 1400 آغاز کرد و هدف ما از تاسیس وبسایت درس جت این است که هر آنچه که یک دانش آموز کنکوری به آن نیاز دارد دارد را در این سایت به صورت کامل و با بهترین کیفیت فراهم کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا