مقالات مشاوره کنکوربودجه بندی سوالات کنکور

بودجه بندی دینی کنکور

امروز در این مقاله میخوایم در راستای سری مقالات بودجه بندی کنکور که توسط وبسایت درس جت منتشر می شود ، بودجه بندی دینی کنکور رو بررسی کنیم. پس در ادامه با ما همراه باشید. در ضمن خوشحال میشیم که پس از مطالعه این مطلب نظر خودت رو برای ما کامنت کنی.

خب اول از همه یک توضیح کلی راجع به درس دینی کنکور میدم و بعد میریم سراغ بررسی بودجه بندی دینی کنکور .

دینی کنکور

دینی ، سومین در از دفترچه دروس عمومی کنکور سراسری است. این درس از سه کتاب دینی دهم، یازدهم و دوازدهم تشکیل شده است و همچنین سوالات این درس از ۴ بخش به صورت عمده طراحی می‌شود که به این صورت دسته‌بندی می‌شود: آیات ، متن کتاب ، احادیث ، اشعار

ضریب دینی در کنکور

خب اولین چیزی که باید برای مطالعه ای درست، در نظر بگیرید؛ ضریب درس دین و زندگی در کنکور است که در همه رشته ضریب دینی ۳ است.

تعداد سوالات دین و زندگی کنکور

احتمالا همه شما میدانید که چه تعداد سوال و در چه زمانی، باید در این درس پاسخ داده شود. با این حال ما در جدول پایین تعداد سوالات ، شماره سوالات ، مدت زمان پاسخگویی ، میانگین زمان پاسخگویی هر سوال را برای استفاده شما قرار دادیم.البته همه ی این موارد برای همه رشته ها یکسان است.

 

تعداد کل سوالات: ۲۵ سوال
شماره سوالات: از ۵۱ تا ۷۵ دفترچه عمومی
مدت زمان پاسخگویی: ۱۷ دقیقه
میانگین زمان پاسخگویی هر سوال: ۴۰ ثانیه

بررسی عملکرد داوطلبان کنکور در درس دین و زندگی

برای کسب رتبه مناسب در کنکور باید بودجه بندی تمامی دروس را مطالعه کنید و همچنین از آمارهای سال‌های اخیر با خبر باشید. ما در این قسمت به صورت آماری نشان می‌دهیم که دانش‌آموزان چه عملکردی را در دینی کنکور داشته اند. همان طور که مشاهده می‌کنید درصد منفی این درس بسیار زیاد است. ۱۴ درصد دانش‌آموزان و داوطلبان به طور کل تراز این درس را منفی زدند. بنابراین اگر با دقت زیادی درس را مطالعه کنید به راحتی می‌توانید تراز بالایی در مقایسه با سایر دانش‌آموزان کسب کنید.

  • ۱۴ درصد از داوطلبان درس دین و زندگی را در کنکور منفی زدند.
  • ۴۴ درصد از داوطلبان ترازی ما بین ۰ الی ۲۰ درصد کسب نمود.
  • ۲۸ درصد از داوطلبان ترازی ما بین ۲۰ الی ۴۰ درصد کسب نمودند.
  • ۱۱ درصد از داوطلبان ترازی ما بین ۴۰ الی ۶۰ درصد کسب نمودند.
  • ۳ درصد از داوطلبان ترازی ما بین ۶۰ الی ۸۰ درصد کسب نمودند.
  • ۰ درصد از داوطلبان ترازی ما بین ۸۰ الی ۱۰۰ درصد کسب نمودند.
معرفی دانشگاه خواجه نصیر طوسی از صفر تا صد
مطالعه

در ادامه برای آشنایی باسایر بودجه بندی های دروس کنکور توصیه میکنم حتما مقاله‌هایی که برای شما در زیر آورده شده است را مطالعه بفرمایید:

بودجه بندی دینی کنکور

بودجه بندی دینی کنکور ( بر اساس پایه )

دینی دهم : ۸ تا ۹ سوال (۳۶ درصد از سوالات)

دانش‌آموزان با مطالعه دینی پایه دهم به ۸ یا ۹ سوال از ۲۵ سوال دینی در کنکور پاسخ می‌دهند. این بدین معنی است که دانش‌آموزان با مطالعه این پایه به ۳۶ درصد از سوالات دینی در آزمون سراسری پاسخ می‌دهند.

دینی یازدهم: ۸  سوال ( ۳۲ درصد از سوالات )

دانش‌آموزان با مطالعه دینی پایه یازدهم به ۸ سوال از ۲۵ سوال دینی در کنکور پاسخ می‌دهند. این بدین معنی است که دانش‌آموزان با مطالعه این پایه به ۳۲ درصد از سوالات دینی در آزمون سراسری پاسخ می‌دهند.

دینی دوازدهم: ۸ سوال ( ۳۲ درصد از سوالات )

دانش‌آموزان با مطالعه دینی پایه دوازدهم به ۸ سوال از ۲۵ سوال دینی در کنکور پاسخ می‌دهند. این بدین معنی است که دانش‌آموزان با مطالعه این پایه به ۳۲ درصد از سوالات دینی در آزمون سراسری پاسخ می‌دهند.

بودجه بندی دینی کنکور ( بر اساس مبحث )

در درس دین و زندگی آیات و روایات از مهم ترین مطالب برای کنکور خواهد بود، طبق گفته های بالا حتما به این بودجه بندی ها اهمیت داده و از آن ها برای مطالعه خود نهایت استفاده را ببرید.

  • آیات و روایات: 11 سوال
  • اشعار و حدیث: 5 سوال
  • متن: 9 سوال

مبحث آیات و روایات: ۱۱ سوال ( ۴۴ درصد از سوالات )

یکی از مهم‌ترین و تست‌خیزترین مباحث دین و زندگی مربوط به قسمت‌های آیات و روایات است. مبحث آیات و روایات با ۱۱ سوال به طور کلی ۴۴ درصد از سوالات دین و زندگی کنکور را تشکیل می‌دهد. این بدین معنی است که دانش‌آموزان و داوطلبان با مطالعه آیات و روایات به راحتی ۴۴ درصد از سوالات دین و زندگی را پاسخ می‌دهند.

اشعار و حدیث: ۵ سوال ( ۲۰ درصد از سوالات )

دانش‌آموزان با مطالعه دو بخش اول به راحتی می‌توانند یک تراز ۸۰ درصدی در کنکور کسب کنند. آخرین بخشی که در این قسمت به شما معرفی می‌کنیم بخش اشعار و حدیث است. این بخش در کنکور سراسری شامل ۵ سوال است. دانش‌آموزان با پاسخ به این سوال‌ها می‌توانند به ۲۰ درصد از سوالات دین و زندگی کنکور پاسخ دهند.

متن کتاب درسی دین و زندگی: ۹ سوال ( ۳۶ درصد از سوالات )

معمولا به طور میانگین از متن کتاب‌های درسی پایه دهم، یازدهم و دوازدهم دین و زندگی ۹ سوال مطرح می‌شود. اگر دانش‌آموز با دقت زیادی متن کتاب درسی را مطالعه کند به راحتی ۳۶ درصد از سوالات کنکور را پاسخ می‌دهد.

بیشترین تعداد سوالات از کدام دروس مطرح شده است؟

در پاسخ به این سوال ما امدیم تعداد سوالات هر درس و در هر پایه را بررسی کردیم که در ادامه مهمترین آن ها را برای شما قرار میدیم:

  • دین و زندگی پایه دهم: درس ۱۱، درس ۳، درس ۵، درس ۶، درس ۸ 
  • دین و زندگی پایه یازدهم: درس۵، درس ۲، درس ۱، درس ۱۰ و درس ۴ و درس ۸ 
  • دین و زندگی پایه دوازدهم: درس ۵، درس ۴، درس ۳ و درس ۸ 

خب ممنون از اینکه تا اینجا با ما همراه بودید. برای مطالعه بودجه بندی سایر دروس تخصصی هم می‌توانید  از طریق لینک‌های زیر اقدام کنید تا با دید باز تر و هوشمندانه تر دروس کنکور را مطالعه کنید :

بودجه بندی اقتصاد کنکور انسانی
مطالعه

تیم تولید محتوای درس جت

وبسایت درس جت از به روزترین وبسایت ها و مراجع درسی قبل از دانشگاه میباشد که کار خود را از بهمن ماه سال 1400 آغاز کرد و هدف ما از تاسیس وبسایت درس جت این است که هر آنچه که یک دانش آموز کنکوری به آن نیاز دارد دارد را در این سایت به صورت کامل و با بهترین کیفیت فراهم کنیم.

‫۲ نظرها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا