مقالات انتخاب رشته کنکور

راهنمای جامع انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۲

داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته هستند، باید پس از برگزاری کنکور سراسری و اعلام نتایج کنکور، برای آن اقدام کنند. اما متأسفانه برخی از متقاضیان به دلیل نداشتن دانش لازم برای انتخاب رشته مناسب برای کنکور سراسری یا اشتباه در انتخاب رشته، باید یک سال دیگر برای ثبت نام در دانشگاه و تحصیل در رشته مورد نظر خود صبر کنند.

برای آگاهی کامل و آمادگی داوطلبان برای انتخاب رشته کنکور سراسری سال آینده، در این مقاله به طور اختصاصی تمامی موارد مربوط به مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۲ را بررسی کرده ایم.

زمان انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۲

داوطلبان پس از شرکت در کنکور سراسری نوبت اول یا نوبت دوم ۱۴۰۲، می بایست در زمان انتخاب رشته کنکور در صورتی که واجد شرایط انجام این فرآیند بوده و در کارنامه آن ها مجاز به انتخاب رشته درج شده باشد، پس از اعلام نتایج کنکور ۱۴۰۲ داوطلبان باید کد سامانه انتخاب رشته رشته های مورد نظر خود را ثبت کنند.

البته طبق آخرین اصلاحات در کنکور ۱۴۰۲، مرحله اولیه به عنوان بخشی از کنکور سراسری در دی ماه ۱۴۰۱ برگزار می شود و پس از آن در تیرماه ۱۴۰۲ داوطلبان می توانند در کنکور سراسری شرکت کنند.

ضمناً مقرر شده است داوطلبان یکبار و بعد از کنکور تیرماه به احتمال زیاد در اواسط مرداد ماه سال ۱۴۰۲ برای کنکور سراسری ۱۴۰۲ انتخاب رشته کنند.

تمدید و مهلت مجدد انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۲

داوطلبانی که نتوانسته اند در مهلت تعیین شده مراحل انتخاب رشته خود را به اتمام برسانند، معمولاً به مهلت مجدد انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۲ توجه می کنند. سایر متقاضیانی که قبلاً مراحل انتخاب رشته خود را به پایان رسانده اند و باید انتخاب رشته کنکور سراسری را ویرایش کنند، فرصت خوبی در این زمان دارند.

با توجه به این امر پیش بینی می شود این مدت برای کنکور سراسری ۱۴۰۲ تمدید شود. اگرچه هنوز تاریخ دقیقی اعلام نشده است، اما به محض اطلاع از طریق این مقاله به شما اطلاع خواهیم داد.

راهنمای مرحله به مرحله انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۲

فرآیند انتخاب رشته به صورت کاملا آنلاین از طریق سایت انتخاب رشته کنکور سراسری انجام می شود. برای ثبت نام انتخاب رشته کافیست مراحل زیر را با در دست داشتن اطلاعات ثبت نام انجام دهید:

  • با آدرس sanjesh.org وارد سایت سازمان سنجش آموزش کشور شوید و از منوی سمت راست صفحه گزینه «سراسری» را انتخاب کنید.

راهنمای مرحله به مرحله انتخاب رشته کنکور سراسری 1401 مرحله 1

  • بر روی لینک فعال “انتخاب رشته های تحصیلی آزمون سراسری سال ۱۴۰۲” کلیک کنید.

راهنمای مرحله به مرحله انتخاب رشته کنکور سراسری 1401 مرحله 2

  • مطالعه دقیق نکات نمایش داده شده، فعال سازی تیک مربوط به عبارت «اطلاعیه های اصلاحیه دفترچه آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ را مطالعه نموده ام». و در نهایت دکمه “تأیید و ادامه – گام بعدی” را فشار دهید.

راهنمای مرحله به مرحله انتخاب رشته کنکور سراسری 1401 مرحله 3

  • اطلاعات درخواستی را به یکی از روش های زیر وارد کنید، عبارت امنیتی را وارد کرده و سپس دکمه «ورود» را انتخاب کنید.
    1. سریال ثبت نام ۱۲ رقمی و شماره شناسنامه
    2. شماره پرونده، کدملی و سریال شناسنامه
    3. شماره رهگیری ثبت نام ۱۶ رقمی و کدملی

راهنمای مرحله به مرحله انتخاب رشته کنکور سراسری 1401 مرحله 4

پس از ورود به پروفایل شخصی و تایید اطلاعات نمایش داده شده، می توانید لیست کد رشته های خود را به ترتیب اولویت وارد کنید. در این مرحله ورود صحیح و دقیق کدها برای جلوگیری از اشتباه در انتخاب رشته بسیار مهم است. همچنین در صورت فراموشی اطلاعات ثبت نامی می توانید با ورود به سامانه پاسخگویی سازمان سنجش درخواست خود را برای دریافت شماره پرونده و شماره داوطلبی کنکور سراسری ۱۴۰۲ ثبت کنید.

پیشنهاد ویژه :

همانطور که می‌دانید، مصاحبه‌ها یکی از مراحل حیاتی در فرایند پذیرش دانشجویان در دانشگاه فرهنگیان هستند. برای داشتن یک عملکرد موفق در این مصاحبه‌ها، شما نیازمند آماده‌سازی مناسب و آشنایی با ساختار و نحوه پرسش‌های مطرح شده در آن‌ها هستید. به همین دلیل، من به شدت توصیه می‌کنم تا به صفحه “سوالات مصاحبه دانشگاه فرهنگیان” مراجعه کنید.با مراجعه به این صفحه، به طور جامع و کامل می‌توانید خود را برای مصاحبه‌های آینده آماده سازید و احتمال قبولی خود را بهبود دهید.

در انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۲، به نکات زیر دقت کنید

  1. تمام داوطلبین حتی داوطلبینی که در دو یا سه گروه آزمایش در کنکور سراسری شرکت کردند مجاز به انتخاب ۱۵۰کد رشته می باشند.
  2. اگر در انتخاب هایی که انجام دادید ، شرایط قبولی در چندین رشته انتخاب شده را داشته باشید ، اولین رشته انتخاب شده توسط سازمان سنجش به عنوان رشته قبولی شما اعلام خواهد شد.پس در تعیین اولویت ها دقت کنید.
  3. در  زمان انتخاب رشته تا ۸ بار میتوانید رشته های انتخابی خود را ویرایش کنید و پس از پایان یافتن مهلت ویرایش و اعلام نتایج نهایی ، امکان تغییر و یا جابجایی رشته قبول شده وجود ندارد ، پس در انتخاب خود دقت کنید.
  4. رشته محل های مورد نظر خود را از طریق بخش ظرفیت ها در دفترچه راهنمای انتخاب رشته مربوط به هر گروه آزمایشی انتخاب کنید
  5. توصیه می شود پیش از انتخاب دوره های مختلف اعم از نوبت دوم ، پردیس خودگردان، پیام نور، غیرانتفاعی و … از میزان شهریه که باید بپردازید و شرایط تحصیل ، آگاهی های لازم را کسب نمایید.
  6. توصیه می شود قبل از ورود به سامانه انتخاب رشته ، رشته های انتخابی خود به همراه کد رشته مربوط به آن ها را بر روی کاغذ یادداشت کنید تا در هنگام وارد کردن آن ها در سامانه دچار خطا نشوید.
  7. در فرم انتخاب رشته ، اولویت رشته هایی که انتخاب می کنید، تاثیری در افزایش احتمال قبولی ندارد و فقط علاقه مندی شما را نشان می دهد
  8. در هنگام انتخاب رشته های خود ، به رشته هایی که دارای شرایط خاص و یا دارای آزمون عملی هستند دقت کنید.شماره پرونده و شــماره رسید انتخاب رشــته (کد عددی ۱۵رقمی) را، که در بالای صفحه (رسید انتخاب رشته) قرار دارند، حتما یادداشت نمایید. و اگر چنین رسیدی را دریافت نکردید به این معنی است که انتخاب رشته شما تمام و تایید نشده است و بهتر است که این صفحه را چاپ و تا اعلام نتیجه نهایی از آن نگهداری کنید.

دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۲

حدودا دو تا سه روز قبل از شروع فرایند انتخاب رشته دفترچه راهنمای انتخاب رشته های با آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ در سایت سازمان سنجش قرار می گیرد که می توانید آن را برای گروه های ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان های خارجه ، دانلود و استفاده کنید. نکات و اطلاعات بسیار مهمی در دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۲ ارائه شده است و به همین دلیل شما باید به دقت آن را مطالعه کنید.

تاثیر سهمیه ها در انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۲

سازمان سنجش آموزش کشور چندین سال است که به منظور اعتدال سازی کنکور سراسری برای تمامی دانش اموزان با شرایط  و محل رندگی مختلف ، چندین سهمیه را در نظر گرفته است.
تقسیم بندی هر استان و سهمیه مناطق ، سهمیه ایثارگران ، سهمیه خانواده شهدا ، سهمیه رزمندگان و سهمیه جانبازی از مهم ترین سهمیه های اعمالی در کنکور سراسری بوده است.
البته لازم است اشاره کنیم که درمیان سهمیه های ذکر شده ، برخی سهمیه ها همچون ایثارگران ، شهدا ، بهیاری ، رزمندگان از سهمیه های خاص هستند و دانش اموزانی که طبق شرایط ، مشمول این سهمیه ها میباشند به طور کلی در مجموعه ای جداگانه سنجش خواهندشد.

سهمیه مناطق

اکثر داوطلبانی که در کنکور سراسری شرکت میکنند دارای هیچ کدام ازسهمیه های خاص نیستند و در واقع اینطور میتوان گفت سهمیه مناطق دارای امار بیشتری نسبت به دیگر سهمیه ها میباشد.
هر استان از کشور با توجه به داشتن امکانات اموزشی و رفاهی به سه منطقه تقسیم میشود. هر داوطلب کنکوری با توجه به محل اخذ مدرک تحصیلی سه سال اخر دوره دبیرستان در یکی از این مناطق قرار میگیرد. در رابطه با سهمیه مناطق به نکات زیر توجه کنید:

  • محل اخذ مدرک تحصیلی ۳ سال آخر دبیرستان یا هنرستان تعیین کننده سهمیه منطقه شما می باشد.
  • در صورتی که رشته محل اخذ مدرک داوطلبان از منطقه دیگری باشد (حداقل یک تا سه سال)، سهمیه داوطلب با توجه به منطقه بالاتر اعمال می شود.
  • متقاضیانی که حداقل دو سال از سه سال آخر متوسطه یا سال آخر متوسطه (سال دوازدهم یا پیش دانشگاهی) را در خارج از کشور گذرانده باشند جزء سهمیه منطقه ۳ محسوب می شوند.

سهمیه ایثارگران

سهمیه ایثارگران در مجموعه خود شامل دو سهمیه ایثارگران ۲۵درصدی و ایثارگران ۵ درصدی است که طبق مقررات سازمان سنجش داوطلبانی که جزو همسر و فرزندان شهدا و مفقود الاثر ، ازادگان و همسر و فرزندان انان ، جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر و همسر و فرزندان انان باشند ، مشمول سهمیه ایثارگران ۲۵ درصد بوده و داوطلبانی هم که جزو جانبازان زیر ۲۵ درصد و همسر و فرزندان ان ، همسر و فرزندان رزمندگان با حداقل ۶ ماه حضور داوطلبانه در جبهه ، سهمیه رزمندگان باشند ، مشمول سهمیه ۵ درصدی هستند.
لازم به ذکر است که سهمیه ایثارگران جزو سهمیه های خاص هست ، یعنی داوطلبان مشمول این سهمیه با داوطلبانی که شرایط مشابه دارند سنجیده خواهند شد. از طرفی نیز ۲۵ درصد از ظرفیت تمامی رشته ها در هر دانشگاهی به داوطلبان باسهمیه ایثارگران ۲۵درصدی و ۵ درصد به داوطلبان باسهمیه ایثارگران ۵ درصدی اختصاص دارد. در لایحه جدید مقدار حدنصاب قبولی داوطلبان دارای سهمیه ایثارگران از ۷۰ درصد اخرین نفر پذیرفته شده به ۸۵درصد تغییر یافته است.

سهمیه رزمندگان

طبق تعریفی که سازمان سنجش از مشمولان سهمیه رزمندگان ارائه کرده است ، داوطلبانی که جزو رزمندگان بسیجی ، جهادگران جهاد کشاورزی ، رزمندگان ستاد کل نیروهای مسلح با حداقل شش ماه سابقه حضور در جبهه های دفاع مقدس از سال ۱۳۵۹ تا ۱۳۶۷ را داشته اند ، مشمول سهمیه رزمندگان هستند.
در حالت دوم اگر سه چهارم مدت زمان حضور داوطلبان که در زمان جنگ ، سرباز یا نیروی کادری بوده اند ، بیش از شش ماه باشد، داوطلب مشمول سهمیه رزمندگان خواهد بود.

سهمیه خانواده شهدا

داوطلبانی که جز اسامی پدر،مادر،خواهر وبرادر شهید باشند طبق بند دفترچه ثبت نام کنکور سراسری مشمول سهمیه خانواه شهدا هستند.

سهمیه کارمندان

سهمیه کارمندان برای رشته های پزشکی وغیرپزشکی به دو صورت اعمال میشود.در رشته های پزشکی چنانچه داوطلب جزو کارکنان وکارمندان دانشگاه های علوم پزشکی باشد،مشمول ۲۰درصد ظرفیت  دانشگاه های شبانه است و رشته های غیرپزشکی اگر جزو کارمندان وزارت علوم وکارمندان دانشگاه هاباشد،مشمول۱۰درصد از ظرفیت دانشگاه های شبانه است.

سهمیه بهیاری

سهمیه بهیاری مختص رشته پرستاری میباشد که در واقع دراین سهمیه ۵درصد از ظرفیا کد رشته محل های مربوط به رشته پرستاری در دوره روزانه دانشگاه های سراسری به بهیاران تعلق میگیرد.

در لایحه جدید تغییر سهمیه ها،در صورت تصویب این سهمیه حذف خواهد شد.

سهمیه مناطق سیل زده

برای داوطلبانی که در مناطق سیل زده بوده اند،سهمیه کنکور سراسری همچون مناطق زلزله زده برایشان محاسبه میشود که در واقع بدین صورت است که ۵درصدسهمیه مازاد در تمامی رشته ها به داوطلبان مناطق سیل زده اختصاص دارد.به دلیل زمان دار بودن این نوع سهمیه تغییر جدیدی در لایحه جدید تغییر سهمیه ها اشاره ای نشد.

تحلیل کارنامه کنکور سراسری ۱۴۰۲

داوطلبان برای انتخاب رشته صحیح باید ابتدا از مشخصات کارنامه کنکور سراسری خود قبل از ادامه این فرآیند آگاه باشند. در نتیجه در خصوص تحلیل کارنامه کنکور در این قسمت از مقاله توضیحاتی داده شده است.

کارنامه کنکور سراسری را به طور کلی می توان به چند قسمت تقسیم کرد که از جمله این قسمت ها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • مشخصات و اطلاعات شخصی داوطلب: بسته به اینکه داوطلب بومی باشد یا نه، ممکن است شانس زیادی برای پذیرش داشته باشد. لازم به ذکر است که در صورت انتخاب رشته های بومی در اولین انتخاب های خود، شانس قبولی داوطلب نسبت به افراد غیر بومی ۸۰ درصد افزایش می یابد.
  • اطلاعات مربوط به گروه آزمایشی امتحانی: توجه داشته باشید که هم گروه های آزمایشی برای دروس شناور و غیر شناور مورد بحث قرار خواهند گرفت.
  • وضعیت مجاز و غیرمجاز در رشته تحصیلی: افراد قبل از انتخاب رشته باید در نظر داشته باشند که در کدام دانشگاه ها مجاز به تحصیل هستند. آیا می تواند کد مناسب را مثلاً در پیام نور یا دانشگاه های غیرانتفاعی انتخاب کند؟
  • وضعیت رتبه و نمره نهایی داوطلب: قسمت تراز و رتبه کارنامه کنکور سراسری از همه مهمتر است و در انتخاب رشته باید در اولویت قرار گیرد. سپس رشته انتخاب شده باید مطابق با آن فیلد انتخاب شود.
  • سازمان سنجش در هنگام اعلام نتایج برای هر گروه آزمایشی رتبه و تراز تعیین می کند که کمک زیادی به انتخاب رشته برای متقاضیان این رشته می کند. این کد دسترسی انتخاب رشته دانشگاه آزاد است.

بررسی دوره های آموزشی در انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۲

از آنجایی که برای پذیرش در هر دوره شرایط خاصی وجود دارد، داوطلب باید پس از بررسی دقیق اطلاعات مربوطه، رشته را انتخاب کند. بنابراین این بخش از مقاله به دلیل اهمیت آن به توضیح در این زمینه اختصاص دارد.

بررسی دوره های مختلف جهت ورود به دانشگاه ها 
روزانه افرادی که قصد شرکت در دوره های روزانه را دارند می بایست به ازای تحصیل رایگان در این دانشگاه متعهد شوند که به مدت معین در کشور مشغول به کار شده

همچنین امکانات رفاهی چون خوابگاه های دانشجویی، وام دانشجویی و کار دانشجویی را دارا می باشند.

شبانه به دانشجویان دوره های شبانه امکانات رفاهی و وام دانشجویی نعلق نمی گیرد.

به ازای هر ترم می بایست شهریه جداگانه بپردازند.

تعهد به کار ندارند چون بابت هر ترم شهریه می پردازند

اما در کنار دانشجو های روزانه به تحصیل پرداخته و از میزان بار علمی برابر می باشند.

پردیس خود گردان این دسته از دانشگاه ها جزو مراکز آموزشی پر هزینه به شمار می آیند که دانشجو به ازای هر ترم بایستی میبلغی را پرداخت نماید.

خوابگاه و وام به این دسته از دانشجویان ارائه نمی شود و همانند دانشگاه های شبانه هستند.

از نظر علمی و مدرک تحصیلی با دانشجو های روزانه برابر می باشند.

آزاد پذیرش در این دسته از دانشگاه ها در برخی از رشته ها با کنکور و در برخی دیگر بدون کنکور ارائه می گردد

همچنین لازم به ذکر است که میزان و اعتبار مدرک کمی پایین تر از روزانه می باشد.

برخی از وام های تحصیلی به این دسته از دانشجویان تعلق می گیرد.

مجازی این دسته از دانشگاه ها برای افراد شاغل و کسانی که فرصت شرکت در کلاس هارا ندارند برگزار می گردد بدین صورت که این دسته از افراد می بایست برای هر ترم هزینه پرداخت نمایند.
پیام نور در دانشگاه های پیام نور کلاس ها به صورت نیمه حضوری برگزار شده

لذا این دانشجویان شهریه پایین تری را می توانند نسبت به سایر دوره ها پرداخت می کنند.

امتحانات این دسته از دروس نیز به صورت تستی برگزار می گردد.

غیر انتفاعی دانشجویان این دوره از دانشگاه ها سطح و بار علمی پاییین تری نسبت به سایر دوره ها دارند

همچنین ثبت نام در این دانشگاه ها به صورت با کنکور و یا بدون کنکور انجام می شود.

مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۲

داوطلبان در مرحله انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۵۰ کد رشته محل برای انتخاب دارند. بهتر است پس از مطالعه دفترچه انتخاب رشته و آگاهی از تمامی مباحث مربوط به انتخاب رشته و نحوه تکمیل موفقیت آمیز رشته ها، ظرفیت ها، کد رشته ها و … در انتخاب رشته کنکور شرکت کنید و بدون در نظر گرفتن تراز کنکور خود رشته های مورد علاقه خود را از هم جدا کنید و در دفترچه یادداشت کنید.

برای رشته های خود در مورد سه دسته تصمیم بگیرید: انتخاب های خوش بینانه، انتخاب های منطقی و انتخاب های بدبینانه. پس از آن، ۳۰ درصد از تمام رشته ها را در لیست انتخاب های بدبینانه، ۵۰ درصد را در لیست انتخاب های منطقی و ۲۰ درصد را در لیست انتخاب های خوش بینانه قرار دهید.

عوامل تاثیر گذار در انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۲

عوامل متفاوتی در روند انتخاب رشته داوطلبان موثر است که آگاهی از این موارد امکان یک انتخاب رشته صحیح و اصولی را برای افراد به ارمغان خواهد آورد که در ادامه به توضیح مهم ترین آن ها می پردازیم.

علاقه

علاقه یک فرد به رشته هایی که انتخاب کرده است باید در این مرحله در نظر گرفته شود زیرا احتمالاً مسیر شغلی او را تعیین می کند یا حداقل مدت زمان تحصیل در آن رشته را مشخص می کند. بنابراین، داشتن انگیزه برای پیشبرد و ادامه آن بسیار مهم خواهد بود.

آینده شغلی

دستیابی به یک فرصت شغلی مناسب هدف بسیاری از دانشجویان دانشگاه است. این دسته از متقاضیان باید قبل از انتخاب رشته مورد نظر خود، شناخت کافی از بازار کار و میانگین حقوق فارغ التحصیلان آن رشته را کسب کنند.

میزان شهریه

اگر قصد دارید در دانشگاهی ثبت نام کنید که شهریه دارد، باید از شهریه ای که باید در شروع هر ترم پرداخت کنید و مطابق با بودجه ای که برای تحصیل خود در نظر گرفته اید، آگاه باشید.

فاصله دانشگاه تا محل سکونت

انتخاب مکان های دور از منزل متقاضی می تواند تاثیرات مختلفی بر روند تحصیلی متقاضی داشته باشد زیرا دوری از خانواده، یافتن مکان مناسب برای گذراندن این دوره و همچنین گذراندن این دوره در محیط خوابگاه مستلزم استقامت روانی است.

سهمیه ها

یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار بر روی انتخاب رشته کنکور سراسری، سهمیه ها می باشد و در خصوص سهمیه های کنکور ۱۴۰۲ برای داوطلبان سوالات مختلفی مطرح می شود. لازم است بدانید که این سهمیه برای تمام داوطلبان کنکور سراسری اعمال می شود و به هر کدام از داوطلبان یکی از سهمیه های منطقه ۱، ۲ یا ۳ یا ایثارگری تعلق می گیرد. سهمیه منطقه ۱ برای مناطقی که از لحاظ رفاهی در درجه بالاتری قرار دارد درنظر گرفته شده و سهمیه مناطق ۲ و ۳ هم به ترتیب برای مناطق با امکانات کمتر اعمال می شود. همچنین شرایط برای سهمیه ۵ درصد ایثارگران نیز متفاوت می باشد.

سوالات متداول

۱- انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۲ چه زمانی انجام می شود؟

هنوز زمان دقیق این فرآیند برای آزمون های ۱۴۰۲ اعلام نشده است اما زمان حدودی آن در متن مقاله ذکر شده است که البته تاریخ دقیق آن به محض مشخص شدن از طریق کانال تلگرام اطلاع رسانی خواهد شد.

۲- آیا مهلت مجددی جهت انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۲ در نظر گرفته می شود؟

بله پیش بینی می شود برای آن دسته از افرادی که موفق به انجام انتخاب رشته نشده و یا نیاز به ویرایش کد رشته های انتخابی خود دارند، معمولا این زمان در نظر گرفته خواهد شد.

۳- آیا انتخاب رشته دانشگاه آزاد و سراسری ۱۴۰۲ به صورت همزمان انجام می شود؟

خیر، آزمون دانشگاه آزاد و سراسری به صورت یک آزمون هماهنگ برگزار می شود، اما مراحل انجام انتخاب رشته آن ها به صورت جداگانه و در سامانه های مجزا صورت می گیرد.

اگر در مورد انتخاب رشته کنکور نیاز به راهنمایی و مشاوره دارید، به صفحه مشاوره انتخاب رشته کنکور مراجعه کنید و از مشاوران ما در این مسیر کمک بگیرید. به این ترتیب، می‌توانید با اطمینان و ثبات در راهی که به آن علاقه‌مندید، پیش بروید و به موفقیت‌های بزرگی دست یابید.

معرفی و ورود به سایت انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 | sanjesh.org
مطالعه

تیم تولید محتوای درس جت

وبسایت درس جت از به روزترین وبسایت ها و مراجع درسی قبل از دانشگاه میباشد که کار خود را از بهمن ماه سال 1400 آغاز کرد و هدف ما از تاسیس وبسایت درس جت این است که هر آنچه که یک دانش آموز کنکوری به آن نیاز دارد دارد را در این سایت به صورت کامل و با بهترین کیفیت فراهم کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا