مقالات انتخاب رشته کنکور

ویرایش انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۲

سلام. امروز در خدمت شما هستیم با ادامه سری مقالات مشاوره انتخاب رشته کنکور از وبسایت درس جت و امروز به سراغ مقاله ویرایش انتخاب رشته کنکور رفتیم.

داوطلبان کنکور سراسری باید توجه داشته باشند که انتخاب رشته اشتباه می تواند تا یک سال آنها را از رسیدن به اهداف خود باز دارد. در نتیجه انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۲ نیازمند دقت زیاد، توجه کافی و استفاده از راهنمایی مشاوران حرفه ای و با تجربه است.

بسیاری از داوطلبان پس از انجام مراحل ثبت کد رشته های خود در سایت سازمان سنجش، یک بار دیگر گزینش خود را بررسی کرده و به اشکال در آن پی می برند. این گروه از داوطلبان می توانند تا ۸ بار کد رشته های خود را ویرایش کنند، اولویت های خود را تغییر دهند یا حتی کد رشته های مورد علاقه خود را وارد کنند.

احتمالا فرصت ویرایش در دوره تمدید شده انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۲ برای متقاضیان وجود خواهد داشت.

زمان ویرایش انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۲

سازمان سنجش همزمان با شروع فرآیند انتخاب رشته کنکور، امکان ویرایش کد رشته ها را در اختیار داوطلبان قرار داده است. در واقع پس از انتخاب رشته، داوطلبان این امکان را دارند که ترجیحات خود را تغییر دهند یا کد رشته ای را اضافه یا حذف کنند. در نتیجه سازمان سنجش هر سال پس از زمان انتخاب رشته کنکور و ویرایش آن، به داوطلبان فرصت مجددی برای تکمیل این فرآیند می دهد.

البته جدیدترین اخبار در این زمینه حاکی از آن است که برای هر دو کنکور سراسری ۱۴۰۲ یک بار فرایند انتخاب رشته در نظر گرفته شده استو احتمالا بعد از کنکور تیرماه و به احتمال زیاد در اواسط مرداد ماه ۱۴۰۲ است، می توان گفت که ویرایش انتخاب رشته کنکور سراسری این دوره نیز در همین انجام می شود.

نحوه ویرایش انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۲

پس از تکمیل فرآیند انتخاب رشته، داوطلبان می توانند با استفاده از مراحل ذکر شده در بخش زیر، فرم آنلاین انتخاب رشته را تغییر دهند. داوطلبان می توانند کد اولویت رشته های خود را حذف، جابجا و یا حتی اضافه کنند.

    • با آدرس sanjesh.org وارد سایت سازمان سنجش آموزش کشور شوید و از منوی سمت راست صفحه گزینه «سراسری» را انتخاب کنید.

    راهنمای مرحله به مرحله انتخاب رشته کنکور سراسری 1401 مرحله 1

  •  روی لینک فعال “انتخاب رشته های تحصیلی آزمون سراسری سال ۱۴۰۲” کلیک کنید.

راهنمای مرحله به مرحله انتخاب رشته کنکور سراسری 1401 مرحله 2

  • پس از وارد شدن به صفحه مربوط به انتخاب رشته از منوی سمت راست گزینه “ویرایش اطلاعات” را انتخاب نمایید.

سپس اطلاعات خواسته شده را وارد و کد رشته های خود را اصلاح نمایید. در نهایت نیز بر روی گزینه “ثبت نهایی” کلیک کنید. (حتما پس از ثبت کد رشته، ثبت نهایی را بزنید، در غیر این صورت، ویرایش با موفقیت ثبت نمی شود. ).

پیشنهاد ویژه :

همانطور که می‌دانید، مصاحبه‌ها یکی از مراحل حیاتی در فرایند پذیرش دانشجویان در دانشگاه فرهنگیان هستند. برای داشتن یک عملکرد موفق در این مصاحبه‌ها، شما نیازمند آماده‌سازی مناسب و آشنایی با ساختار و نحوه پرسش‌های مطرح شده در آن‌ها هستید. به همین دلیل، من به شدت توصیه می‌کنم تا به صفحه “سوالات مصاحبه دانشگاه فرهنگیان” مراجعه کنید.با مراجعه به این صفحه، به طور جامع و کامل می‌توانید خود را برای مصاحبه‌های آینده آماده سازید و احتمال قبولی خود را بهبود دهید.

موارد قابل ویرایش

  • قسمت ویرایش کنکور سراسری ۱۴۰۲ به داوطلبان این امکان را می دهد که تعداد رشته ها را با توجه به اولویت خود تغییر دهند. علاوه بر این، داوطلبان می توانند ترتیب اولویت و ترتیبی که کد رشته های خود را انتخاب کرده اند را مجدداً تنظیم کنند.
  • معدل دیپلم یکی دیگر از موارد قابل تغییر در انتخاب رشته کنکور است.
  • آن دسته از داوطلبان که در زمان انتخاب رشته کارت علاقه مندی دانشگاه های پیام نور و غیرانتفاعی را خریداری نکرده اند، در زمان انتخاب‌رشته در صورت انتخاب کدرشته محل های این دانشگاه ها نسبت به خریداری کارت علاقه مندی اقدام کرده و کدرشته محل های انتخابی را در فرم انتخاب‌رشته وارد کنند.

مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۲

داوطلبان در صورت قبولی در هر یک از رشته های (روزانه، پیام نور و غیرانتفاعی) پس از دریافت نتایج کنکور سراسری، کد رشته خود را ثبت کنند. برای انتخاب رشته اصولی و افزایش شانس قبولی باید کد رشته خود را بر اساس تراز و رتبه خود ثبت کنند که یکی از عوامل موثر، میزان تاثیر بومی گزینی در انتخاب رشته کنکور سراسری می باشد.

متقاضیان برای انتخاب یکی از ۱۵۰ کد رشته محل، ابتدا باید دفترچه انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۲ را به دقت مطالعه کنند تا گزینه های موجود را به طور کامل درک کنند. سپس با آگاهی کامل، باید مراحل ثبت کد رشته را تکمیل کنند.

توصیه های مهم در انتخاب رشته کنکور سراسری

نکات خواندنی را برای اطلاع داوطلبانی که در موقعیت سخت و پر استرس انتخاب رشته یا ویرایش آن قرار دارند، قرار داده ایم که مطالعه آنها خالی از لطف نیست.

  1. در سایت انتخاب رشته کنکور سراسری، متقاضیان می توانند حداقل یک کد رشته محل تا حداکثر ۱۵۰ کد رشته محل ثبت کنند.
  2. برای ثبت کد رشته های خود تا آخرین روز منتظر نمانید.
  3. سعی کنید تا جایی که می توانید کد رشته های خود را بر اساس رتبه و تراز خود انتخاب کنید.
  4. کدهای رشته های مورد علاقه شما بر کدهای رشته های دیگر اولویت دارند.
  5. روی کاغذ، کد رشته خود را یادداشت کرده و دوباره آن را بررسی کنید.
  6. توصیه های مشاوران در این زمینه را نادیده نگیرید.

پس از مشاوره انتخاب رشته کنکور و انجام فرایند انتخاب رشته ، زمان انتشار نتایج نهایی کنکور سراسری ۱۴۰۲ می باشد. داوطلبان هم اکنون می توانند با مراجعه به سامانه سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org از پذیرش نهایی خود مطلع شوند.

۱- برای ویرایش انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۲ باید به چه سایتی مراجعه نماییم؟

ویرایش انتخاب رشته دانشگاه های سراسری از طریق سامانه سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org قابل انجام است.

۲- از چه زمانی امکان ویرایش انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۲ امکان پذیر است؟

این فرآیند احتمالاً در اواسط ماه مرداد سال ۱۴۰۲ انجام خواهد شد، اگرچه زمان دقیق آن هنوز مشخص نشده است.

۳- آیا در زمان تمدید مهلت انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۲ نیز امکان ویرایش فرم انتخاب رشته وجود خواهد داشت؟

بله، معمولاً داوطلبان در طول تمدید مهلت انتخاب رشته به این گزینه دسترسی دارند.

اگر در مورد انتخاب رشته کنکور نیاز به راهنمایی و مشاوره دارید، به صفحه مشاوره انتخاب رشته کنکور مراجعه کنید و از مشاوران ما در این مسیر کمک بگیرید. به این ترتیب، می‌توانید با اطمینان و ثبات در راهی که به آن علاقه‌مندید، پیش بروید و به موفقیت‌های بزرگی دست یابید.

میزان تاثیر سهمیه جانبازی در کنکور 1402
مطالعه

تیم تولید محتوای درس جت

وبسایت درس جت از به روزترین وبسایت ها و مراجع درسی قبل از دانشگاه میباشد که کار خود را از بهمن ماه سال 1400 آغاز کرد و هدف ما از تاسیس وبسایت درس جت این است که هر آنچه که یک دانش آموز کنکوری به آن نیاز دارد دارد را در این سایت به صورت کامل و با بهترین کیفیت فراهم کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا