مقالات انتخاب رشته کنکور

اشتباه در انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۲

سلام. امروز در خدمت شما هستیم با ادامه سری مقالات مشاوره انتخاب رشته کنکور از وبسایت درس جت و امروز به سراغ مقاله اشتباه در انتخاب رشته کنکور سراسری رفتیم.

سازمان سنجش برای این دسته از داوطلبان امکان بررسی خطای انتخاب رشته و ارائه درخواست خود را در زمان مشخصیفراهم می کند که در این مدت داوطلبان امکان انتقال به رشته مورد نظر را دارند.

داوطلبان می توانند به منظور ارسال درخواست اشتباه در مهلت مقرر در رشته تعیین شده برای کنکور ۱۴۰۲ به صورت اینترنتی اقدامات لازم را انجام دهند.

اشتباهات رایج در انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۲

اتخاذ یا عدم اتخاذ تصمیمات خاصی که باید قبل از شروع فرآیند مذکور در نظر گرفته شود منجر به خطا در انتخاب رشته می شود. این نکات را می توان ادامه داد و از مهمترین آنها شروع کرد.

  • اگر داوطلبان دفترچه راهنمای انتخاب رشته را نخوانند، ممکن است اشتباهات زیادی مرتکب شوند، زیرا به منظور شفافیت هر چه بیشتر و کمک به فرآیند انتخاب رشته است.
  • نادیده گرفتن شهر محل تحصیل: از آنجایی که تحصیل در شهری غیر از محل سکونت مستلزم تمهیدات فراوانی از جمله دوری از خانواده، اقامت در محیط خوابگاه و … است، در صورت عدم توجه به شهر دانشگاه انتخابی.

زمان اعلام نتایج بررسی اشتباه در انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۲

نتایج ثبت نام درخواست انتخاب رشته نادرست احتمالا در روزهای اول آبان ماه بر اساس الگوی سال های گذشته از

سازمان سنجش برای این دسته از داوطلبان امکان بررسی خطای انتخاب رشته و ارائه درخواست خود را در زمان مشخصی فراهم می کند که در این مدت داوطلبان امکان انتقال به رشته مورد نظر را دارند.

داوطلبان می توانند به منظور ارسال درخواست اشتباه در مهلت مقرر در رشته تعیین شده برای کنکور ۱۴۰۲ به صورت اینترنتی اقدامات لازم را انجام دهند.

انواع در خواست بررسی اشتباه در انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۲

برای تعدادی از مواردی که در زیر لیست کرده ایم، می توانید این درخواست را از طریق وب سایت سازمان سنجش ارسال کنید.

  • درخواست بررسی اولویت های بعدی
  • درخواست تغییر دوره قبولی (روزانه، شبانه، پردیس خودگردان)
  • درخواست به حد نصاب نرسیدن محل قبولی (در صورتی که رشته مورد نظر در دانشگاه مورد نظر به حد نصاب نرسد، فرد می تواند این درخواست را ثبت کرده و درخواست بررسی اولویت های بعدی خود را داشته باشد. ).
بالاترین رتبه قبولی رشته های انسانی چقدر است؟ [صفر تا 100]
مطالعه

چگونه باید فهمید که در کدام رشته شانس قبولی داشته ایم؟

در زمان اعلام نتایج کنکور سراسری به متقاضیانی که علاوه بر رشته قبولی در سایر انتخاب های خود پذیرفته شوند، کارنامه سبز اعطا می شود. باید کارنامه سبز کنکور را به دقت بررسی کنیم تا مشخص شود در کدام یک از اولویت های موجود در انتخاب رشته، شانس قبولی داشته ایم. برای انجام این کار، ستون “رتبه داوطلب” را با ستون “آخرین رتبه قبولی” مقایسه کنید. اگر رتبه داوطلب در کد رشته محل کمتر از آخرین رتبه قبولی باشد، برای آن گزینه تایید می شود.

بنابراین جهت بررسی اولویت های پایین تر که شانس قبولی را در آن ها دارید، می توانید تقاضای بررسی مجدد خود را ثبت نمایید. به این منظور متقاضیان باید با نحوه ثبت و ارسال درخواست در سایت سازمان سنجش و همچنین سایتی که از طرف مرکز سنجش دانشگاه آزاد تعیین می گردد، آشنا باشند که در ادامه مطلب تمامی مراحل فرآیند مذکور شرح داده شده است.

نحوه ثبت درخواست بررسی اشتباه در انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۲

  • ابتدا باید به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه کنید و مطابق تصویر زیر گزینه «ارسال درخواست» را انتخاب کنید تا به نتایج آزمون خود اعتراض کنید.

مرحله اول ثبت درخواست بررسی اشتباه در انتخاب رشته کنکور سراسری

  • پس از آن همانطور که در تصویر زیر نشان داده شده است، روی گزینه «عضویت در سایت» کلیک کنید.

مرحله دوم ثبت درخواست بررسی اشتباه در انتخاب رشته کنکور سراسری

  • صفحه ای مشابه تصویر زیر را مشاهده خواهید کرد. پس از وارد کردن اطلاعات لازم، کادر مشخص شده با فلش در تصویر زیر را علامت بزنید و سپس “تأیید” را انتخاب کنید.

مرحله سوم ورورد به سامانه ثبت اشتباه انتخاب رشته

  • پس از انجام این مرحله و تایید آن رمز عبور را از سایت سازمان سنجش دریافت خواهید کرد. پس از دریافت رمز عبور، باید به وب سایت سازمان سنجش بازگردید و قبل از انتخاب گزینه «ورود»، گزینه ارسال مجدد درخواست را انتخاب کنید.

مرحله چهارم ثبت درخواست بررسی اشتباه در انتخاب رشته کنکور سراسری

  • پس از وارد کردن نام کاربری و رمز عبور، روی “ورود” کلیک کنید.

مرحله پنجم ثبت درخواست بررسی اشتباه در انتخاب رشته کنکور سراسری

  • پس از انتخاب گزینه “ورود” به صفحه جدیدی هدایت می شوید که در آنجا باید گزینه “درخواست جدید” را انتخاب کنید.

مرحله پنجم ثبت درخواست بررسی اشتباه در انتخاب رشته کنکور سراسری

  • در قسمت آزمون، کلمه “سراسری” و در قسمت سال، “۱۴۰۲” را وارد نمایید. سپس بر روی کلمه “جستجو” کلیک کنید.

  • در منویی که برای ارسال درخواست شما ظاهر می‌شود، روی «انتخاب» در کنار عبارت «بررسی خطا در انتخاب رشته و درخواست اولویت‌بندی» کلیک کنید.
مرحله هفتم ثبت درخواست بررسی اشتباه در انتخاب رشته کنکور سراسری

آیا اعتراض به اشتباه در انتخاب رشته مورد بررسی سازمان سنجش قرار می گیرد؟

در پاسخ به این سوال ذکر این نکته ضروری است که در سال های گذشته تقریباً تمامی متقاضیانی که از سامانه پاسخگویی سازمان سنجش استفاده می کردند، می توانستند نتایج خود را دریافت کرده و برای مسائل خود راه حلی بیابند. طبیعتاً به خاطر داشته باشید که استفاده از این سیستم تنها راه رسیدن به نتیجه است. از تماس تلفنی یا حضوری با سازمان سنجش خودداری کنید.

پیشنهاد ویژه :

همانطور که می‌دانید، مصاحبه‌ها یکی از مراحل حیاتی در فرایند پذیرش دانشجویان در دانشگاه فرهنگیان هستند. برای داشتن یک عملکرد موفق در این مصاحبه‌ها، شما نیازمند آماده‌سازی مناسب و آشنایی با ساختار و نحوه پرسش‌های مطرح شده در آن‌ها هستید. به همین دلیل، من به شدت توصیه می‌کنم تا به صفحه “سوالات مصاحبه دانشگاه فرهنگیان” مراجعه کنید.با مراجعه به این صفحه، به طور جامع و کامل می‌توانید خود را برای مصاحبه‌های آینده آماده سازید و احتمال قبولی خود را بهبود دهید.

زمان اعلام نتایج بررسی اشتباه در انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۲

نتایج ثبت نام درخواست انتخاب رشته نادرست احتمالا در روزهای اول آبان ماه بر اساس الگوی سال های گذشته از طریق پیامک ارسال خواهد شد. علاوه بر این، متقاضیان باید توجه داشته باشند که نباید از سایت سنجش برای پیگیری پاسخ درخواست خود قبل از مهلت مقرر استفاده کنند.

در پایان به این نکته توجه کنید که، در صورت ثبت درخواست خود از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور خارج از بازه زمانی در نظر گرفته شده، بررسی های مربوطه از طریق این سازمان انجام نخواهد شد. همچنین پس از موافقت با درخواست و تغییر اولویت در رشته و دانشگاه، معمولا شروع نیمسال تحصیلی فرد متقاضی از نیسمال دوم تحصیلی خواهد بود.

بنابراین امکان شروع به تحصیل در رشته ای که به عنوان اولویت دوم داوطلب است، از مهر ماه وجود ندارد. در ضمن فرآیند تکمیل ظرفیت کنکور سراسری نیز ممکن است، هر سال انجام نشود و چنانچه تصمیم به برگزاری آن گرفته شود، اخبار مربوطه از طریق سایت سازمان سنجش  اطلاع رسانی می گردد.

سوالات متداول

۱- آیا امکان ثبت درخواست بررسی اولویت های بعدی انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۲، در صورت اشتباه وجود دارد؟

بله، همانطور که در مقاله فوق به طور کامل توضیح داده شد، شما می توانید با مراجعه به سامانه سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org اقدامات مربوطه را انجام دهید.

۲- آیا ثبت درخواست موجود در زمینه اشتباه انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۲ مورد بررسی قرار می گیرد؟

بله، اما ممکن است بنا به دلایلی مانند عدم وجود ظرفیت دانشگاه پذیرنده با آن موافقت نشود.

۳- اعلام نتایج بررسی اشتباه در انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۲ تا چه تاریخی انجام خواهد شد؟

هنوز تاریخ دقیق این فرآیند مشخص نیست، اما به محض اعلام نتایج مذکور از طریق همین مقاله اطلاع رسانی خواهد شد

اگر در مورد انتخاب رشته کنکور نیاز به راهنمایی و مشاوره دارید، به صفحه مشاوره انتخاب رشته کنکور مراجعه کنید و از مشاوران ما در این مسیر کمک بگیرید. به این ترتیب، می‌توانید با اطمینان و ثبات در راهی که به آن علاقه‌مندید، پیش بروید و به موفقیت‌های بزرگی دست یابید.

کنکور ریاضی بررسی قبولی صفر تا 100 رشته های ریاضی
مطالعه

تیم تولید محتوای درس جت

وبسایت درس جت از به روزترین وبسایت ها و مراجع درسی قبل از دانشگاه میباشد که کار خود را از بهمن ماه سال 1400 آغاز کرد و هدف ما از تاسیس وبسایت درس جت این است که هر آنچه که یک دانش آموز کنکوری به آن نیاز دارد دارد را در این سایت به صورت کامل و با بهترین کیفیت فراهم کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا