سوالات کنکور

سوالات کنکور ریاضی ۹۹ به همراه پاسخنامه + دانلود pdf

سلام. امروز در خدمت شما هستیم با ادامه سری مقالات دانلود سوالات کنکور از وبسایت آموزشی درس جت و امروز قراره به سراغ کنکور ریاضی ۹۹ بریم. پس در ادامه با ما همراه باشید.

سوالات کنکور ریاضی ۹۹

در این پست دفترچه سوالات عمومی و اختصاصی کنکور ریاضی ۹۹ (نظام جدید) همراه با پاسخنامه کلیدی جهت دانلود قرار گرفته است.

دانلود سوالات کنکور ریاضی ۹۹ همراه با کلید اولیه(نظام جدید)

در این پست به صورت ویژه به سولات کنکور ریاضی ۹۹ می پردازیم .دفترچه عمومی و همچنین دفترچه اختصاصی کنکور ریاضی ۹۹ به همراه  پاسخنامه کلیدی جهت دانلود برای شما عزیزان قرار داده شده است. در این پست دفترچه سوالات و پاسخنامه عمومی و اختصاصی برای داوطلبان نظام جدید آورده شده است.

کنکور ریاضی ۹۹ یکی از پنج گروه آزمایشی می باشد که در چند سال اخیر مرتبا از تعداد شرکت کننده ‌های آن کاسته شده  است. دفترچه سوالات کنکورریاضی ۹۹ در دو قسمت برای داوطلبان آماده می‌شود که که در جلسه کنکور در بخش نخست سوالات دفترچه عمومی کنکورریاضی ۹۹ در اختیار داوطلبان کنکور ریاضی قرار میگیرد . دفترچه شماره یک ( عمومی ) شامل چهار درس عمومی می باشد که این درس ها به ترتیب دفترچه شامل زبان و ادبیات فارسی ، زبان عربی ، فرهنگ و معارف اسلامی و زبان انگلیسی می باشد . دفترچه شماره دوم ( اختصاصی ) شامل پنج درس می باشد که به ترتیب قرار گیری در دفترچه سوالات کنکور تجربی ۹۹ شامل ریاضیات، فیزیک و شیمی است. در ادامه می توانید دفترچه سوالات کنکورریاضی ۹۹ با پاسخنامه کنکور ریاضی ۹۹ نظام جدید را دانلود کنید.

دانلود دفترچه سوالات عمومی و اختصاصی کنکور ریاضی ۹۹ ( نظام جدید)

کنکور ریاضی ۹۹ با بیش از۱۶۴ هزار داوطلب در روز پنج‌شنبه ۱۳ تیرماه برگزار گردید. در کنکور سراسری امسال گروه ریاضی کمترین میزان داوطلب را داشت. در این بخش دفترچه سوالات کنکور ریاضی ۹۹ نظام جدید را جهت دانلود شما عزیزان قرار داده‌ایم. دفترچه سوالات عمومی ( دفترچه شماره ۱) شامل ۱۰۰ سوال است که داوطلبان باید در مدت ۷۵ دقیقه بدان پاسخ دهند. پس از اتمام مهلت پاسخگویی، دفترچه سوالات تخصصی توزیع می‌شود که دواطللبان باید در مدت ۱۷۵ دقیقه به ۱۳۵ سوال دروس تخصصی پاسخ دهند. لازم به ذکر است که دو دفترچه سوال همراه با یک برگه پاسخنامه هستند. ساعاتی پس از برگزاری آزمون تجربی ۹۹ و در ساعت ۱۴ همان روز دفترچه سوالات عمومی و اختصاصی کنکور ۹۹ ریاضی بر روی خروجی سایت سازمان سنجش قرار گرفت که در ادامه می توانید دفترچه سوالات عمومی و تخصصی را دانلود کنید

سوالات کنکور 1400 تجربی به همراه پاسخنامه + دانلود pdf
مطالعه

 

دانلود سوالات عمومی کنکور ریاضی ۹۹ نظام جدیدdownload icon - darsjet
دانلود سوالات اختصاصی کنکور ریاضی ۹۹ نظام جدیدdownload icon - darsjet

دانلود پاسخنامه کلیدی کنکور ریاضی ۹۹ ( نظام جدید )

در این بخش می‌توانید پاسخنامه کلیدی کنکور ریاضی ۹۹ را که توسط سازمان سنجش منتشر شده دانلود کنید.

دانلود پاسخنامه کلیدی کنکور ریاضی ۹۹download icon - darsjet

ادبیات فارسی کنکور ریاضی ۹۹ 

زبان و ادبیات فارسی با ضریب چهار بالاترین ضریب را در میان سوالات عمومی کنکور سراسری دارد. از این رو می‌توان گفت ادبیات اثرگذارترین درس در دفترچه سوالات عمومی کنکور است. در کنکور سراسری ۹۹ همچون سال‌های گذشته ۲۵ سوال از ۱۰۰ سوال دروس عمومی مربوط به ادبیات است و مدت زمان تقریبی پاسخگویی بدین سوالات بنا  بر آنچه که روی دفترچه سوالات آمده ۱۸ دقیقه است. در کنکور ۹۹ ادبیات چالشی ترین درس عمومی بود که از نظر داوطلبین ۳ مبحث لغت، املا و تاریخ ادبیات بیشترین میزان سختی را در ادبیات کنکور ۹۹ داشته است.

  در ادامه می توانید نموداری را مشاهده کنید که میزان دشواری سوالات ادبیات کنکور ریاضی ۹۹ را از دید داوطلبان نشان می‌دهد.

دشواری ادبیات ریاضی 99

زبان عربی کنکور ریاضی ۹۹ 

عربی همچون زبان انگلیسی در میان دروس عمومی ضریب دو را داراست . به طور کلی سوالات عربی کنکور را می‌توانیم به بخش‌های ترجمه ، درک مطلب، تحلیل صرفی، قواعد و ضبط الحرکات  تقسیم کنیم.ضبط الحرکات تیپ تستی جدیدی است که از سال ۹۸ به سوالات کنکور اضافه شد. در این سوالات تمرکز بر روی حرکت گذاری کلمات عربی است.

نتایج نظرسنجی از دواطلبین کنکور ریاضی۹۹ در خصوص سطح سوالات عربی در کنکور ریاضی (نظام جدید) را می توانید به صورت دو نمودار مجزا از هم مشاهده کنید. 

دشواری عربی ریاضی 99

فرهنگ و معارف اسلامی کنکور ریاضی ۹۹ 

پس از بررسی دروس عمومی قبل نوبت به بررسی دینی کنکور ریاضی ۹۹ می‌رسد. فرهنگ و معارف اسلامی سومین درس در دفترچه سوالات عمومی کنکور ریاضی ۹۹ است که ۲۵ سوال از ۱۰۰ سوال عمومی بدان اختصاص دارد و مطابق با آنچه که بر روی دفترچه ذکر شده مدت زمان تقریبی پاسخگویی به سوالات آن ۱۷ دقیقه میباشد. معارف پس ادبیات در بین درس عمومی بیشترین ضریب یعنی ضریب ۳ را داراست. در ادامه نمودار نظرسنجی در خصوص سطح سوالات معارف کنکور ریاضی ۹۹ را می‌بینید.

دشواری دینی ریاضی 99

زبان انگلیسی کنکور ریاضی ۹۹ 

زبان انگلیسی آخرین درس دفترچه سوالات عمومی است . از سوال ۷۵ تا ۱۰۰ دفترچه سوالات عمومی بدین درس با ضریب دو اختصاص دارد . مدت زمان پیشنهادی پاسخگویی به سوالات آن ۲۰ دقیقه می‌باشد. 

سوالات زبان انگلیسی کنکور را می‌توان به چند دسته کلی  گرامر، لغت، درک مطلب و کلوزتست ها (close test) تقسیم کرد. close test به آن دسته از سوالاتی گفته می‌شود که داوطلب باید جای خالی در یک متن را با لغت و یا فعل مناسب پر کند. حال این سوال می‌تواند مربوط به لغت باشد و یا یک نکته گرامری در خود داشته باشد.

در کنکور ریاضی ۹۹ چهار تست گرامر، پنج کلوزتست، هشت تست درک مطلب وهشت تست واژگان دیده می‌شد. یکی از سوالات گرامر کنکور ریاضی به نسبت سخت و چالشی بود.

به طور کلی زبان کنکور ریاضی ۹۹ تفاوت چندانی با سوالات زبان سال‌های پیش از خود نداشت. امسال نیز همچون سال‌های گذشته دو متن جداگانه برای درک مطلب و تست‌های مربوط به آن، طراحی شده بود.

در خصوص لغت و واژگان نیز باید بگوییم هرچند بیش از نود درصد لغات موجود در تست های زبان در کتاب های درسی شما آمده است، اما باید بدانید هر ساله چند کلمه نیز خارج از کتاب درسی در بین سوالات وجود دارد. بهتر است لغات مربوط به کتاب‌های متوسطه اول را نیز برای کنکور بخوانید.

در ادامه می‌توانید نموادری را مشاهده کنید که بیانگر نتایج نظر سنجی از دواطلبان کنکور ریاضی ۹۹ (نظام جدید) در خصوص سطح سوالات زبان کنکور ریاضی است.

دشواری زبان ریاضی 99

ریاضیات کنکور  ۹۹ ( نظام جدید )

یاضیات  از جمله دروس اختصاصی رشته ریاضی است که هم از نظر تعداد سوالات و هم از لحاظ مدت زمان پاسخگویی بیشترین میزان را به خود اختصاص می دهد. ۵۵ سوال از ۱۳۵ سوال تخصصی به ریاضیات اختصاص دارد که به دواطلبین پیشنهاد شده که در مدت زمان تقریبی ۸۵ دقیقه به سوالات آن پاسخ گویند. 

از مجموع ۵۵ سوال ریاضی، ۱۹ سوال به حسابان، ۱۸ سوال به هندسه، ۱۰ سوال به گسسته و ۹ سوال به آمار و احتمال اختصاص داشت. سوالات مربوط به هر درس ریاضی در دفترچه سوالات پشت سر هم آمده بود. حتی در مورد هر درس نیز سوالات یک مبحث در کنار هم قرار داشت.

سوالات حسابان در کنکور ریاضی ۹۹ بیشتر به صورت محاسباتی طراحی شده بود که خب چنین سوالاتی وقت بیشتری را از داوطلب می‌گیرد.

 نمودار زیر نتایج نظرسنجی از داوطلبین نظام جدید را در خصوص سطح سوالات ریاضی کنکور ریاضی ۹۹ نشان می‌دهد.

دشواری ریاضی ریاضی 99

 فیزیک کنکور ریاضی ۹۹ ( نظام جدید)

فیزیک  با چهل و پنج سوال و مدت زمان پیشنهادی ۴۵ دقیقه برای پاسخگویی دومین درس در دفترچه سوالات تخصصی کنکور ریاضی ۹۹ است.

کنکور ۹۹ در درس فیزیک یک چیزی رو به داوطلبان نشان داد، همیت کتاب درسی و تمریناتش . چرا؟ چون ۲۵ سوال فیزیک در کنکور ریاضی ۹۹ به شکل مستقیمی مشابه تمرین‌ها و مثال‌های کتاب درسی بود. پس تسلط به کتاب درسی، تمرین‌ها و مثال‌های آن را دست کم نگیرید.

در نمودار زیر نتایج نظرسنجی از داوطلبین را در خصوص میزان دشواری سوالات فیزیک کنکور ریاضی ۹۹ را می توانید مشاهده کنید.

دشواری فیزیک ریاضی 99

شیمی کنکور ریاضی ۹۹ ( نظام جدید )

شیمی آخرین درس از دروس اختصاصی کنکور ریاضی است با سی و پنج سوال و مدت زمان  پیشنهادی سی و پنج دقیقه ای برای پاسخگویی به سوالات آن. سوالات شیمی کنکور ۹۹ سروصدای زیادی به پا کرد. به نظر بیشتر داوطلبین و حتی مدرسان شیمی، تست‌های این درس در کنکور ۹۹ تا حدودی سخت و دشوار بود.

 البته سوالاتی ساده یا متوسط اما با محاسبات زیاد را در شیمی می‌توان در زمره سوالات سخت حساب کرد. چرا که همان‌قدر که سوالات دشوار وقت‌گیر است سوالات ساده‌ای هم که محاسبات طولانی دارد، وقت‌گیر است.

در نمودار زیر نتایج نظرسنجی از داوطلبین را در خصوص میزان دشواری سوالات شیمی کنکور ریاضی ۹۹ را می توانید مشاهده کنید. 

دشواری شیمی ریاضی 99

خب ممنون از اینکه تا اینجا با ما همراه بودید در ادامه لینک بخش سوالات کنکور رو گذاشتیم که دانلود کنید و  با حل سوالات کنکور با نحوه طرح سوالات  و  دیدگاه طراح سوالات آشنا بشید و با تسلط هر چه بیشتر سر کنکور حاضر بشید

 کنکور ریاضی ۹۸
کنکور تجربی ۹۹
کنکور ریاضی ۱۴۰۰
کنکور ریاضی ۱۴۰۱
کنکور انسانی ۹۹
کنکور هنر ۹۹
کنکور زبان ۹۹

تیم تولید محتوای درس جت

وبسایت درس جت از به روزترین وبسایت ها و مراجع درسی قبل از دانشگاه میباشد که کار خود را از بهمن ماه سال 1400 آغاز کرد و هدف ما از تاسیس وبسایت درس جت این است که هر آنچه که یک دانش آموز کنکوری به آن نیاز دارد دارد را در این سایت به صورت کامل و با بهترین کیفیت فراهم کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا