سوالات کنکور

سوالات کنکور ۱۴۰۰ تجربی به همراه پاسخنامه + دانلود pdf

سلام بچه ها. امروز در خدمت شما هستیم با ادامه سری مقالات دانلود سوالات کنکور از وبسایت آموزشی درس جت و امروز قراره به سراغ کنکور ۱۴۰۰ رشته تجربی بریم. پس در ادامه با ما همراه باشید.

دانلود سوالات کنکور تجربی ۱۴۰۰

در این پست به صورت ویژه به سولات کنکور تجربی ۱۴۰۰ می پردازیم .دفترچه عمومی و همچنین دفترچه اختصاصی کنکور تجربی ۱۴۰۰ به همراه کلید اولیه  جهت دانلود برای شما عزیزان قرار داده شده است. در این پست دفترچه سوالات و پاسخنامه عمومی و اختصاصی برای داوطلبان آورده شده است.

داوطلبان کنکور تجربی پس از برگزاری آزمون در انتظار انتشار سوالات و پاسخنامه کنکور سراسری تجربی خود هستند . سوالات و پاسخنامه کلیدی کنکور تجربی چند روز بعد از برگزاری کنکور در سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org منتشر می شود و از این طریق امکان محاسبه درصد دروس و شانس قبولی را در اختیار داوطلبان تجربی قرار می دهد .

داوطلبایی که می خوان کنکور سراسری تجربی شرکت کنن قبل از برگزاری آزمون سراسری پیگیر دانلود نمونه سوالات کنکور هستن . چون با دانلود این نمونه سوالات هم با روند نمونه سوالات آشنا میشن و هم می تونن به نوعی قبل شرکت تو کنکور تجربی ، سوالا رو برای خودشون شبیه سازی کنن .

دانلود نمونه سوالای کنکور تجربی ۱۴۰۰ و بررسی سوالای اون خیلی به داوطلبا کمک می کنه . اونا با بررسی هر درس می تونن خودشون رو محک بزنن و نقاط ضعف و قوتشون رو متوجه بشن . برای همین ما تو ادامه این مقاله نمونه سوالات کنکور تجربی سال ۱۴۰۰ رو با پاسخنامش گذاشتیم . پس اگه شما هم میخواین خودتون رو قبل از شرکت تو کنکور محک بزنین تا ادامه این مقاله با ما همراه باشین چون براتون یک دسترسی راحت به این نمونه سوالات گذاشتیم .

خیلی از داوطلبایی که برای کنکور تجربی حسابی خوندن برای این که دستشون بیاد که تو کدوم درسا ضعف دارن و تو کدوم درسا خوب جواب گرفتن دنبال اینن که نمونه سوالات کنکور سالای قبل رو دانلود کنن و خودشون از خودشون آزمون بگیرین جوری که انگار سر جلسه کنکور واقعی نشستن . بعدشم جوابایی که دادن رو با پاسخنامه کنکور تجربی ۱۴۰۰ مقایسه کنن .

با دانلود نمونه سوالات کنکور تجربی ۱۴۰۰ و بررسی درس به درس سوالا هم یک مقدار از استرسشونو می تونن کم کنن هم این که می تونن حواسشونو به زمان بندی هر درس بیشتر جمع کنن و ببینن آیا می تونن به هر درس طبق همون زمان بندی که داره جواب بدن . ​برای همین ما در ادامه لینک نمونه سواالای کنکور ۱۴۰۰ رو با پاسخنامه کلیدی گذاشتیم .

 

دانلود دفترچه سوالات عمومی و اختصاصی کنکور تجربی ۱۴۰۰ 

در کنکور ۱۴۰۰ بیشترین تعداد داوطلبان برای گروه تجربی بود. در کنکور تجربی ۱۴۰۰ ، ۵۵۴ هزار و ۸۶۰ نفر از طریق سایت سنجش در کنکور ثبت نام کرده اند. به نظر می رسد تعداد شرکت کنندگان در کنکور تجربی ۱۴۰۰ نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کرده است.. داوطلبان گروه آزمایشی تجربی در زمان برگزاری کنکور ۱۴۰۰ به دو دفترچه مختلف پاسخ داده اند . دفترچه اول شامل سوالات تخصصی و دفترچه دوم شامل سوالات دروس عمومی است .

دفترچه سوالات عمومی (دفترچه شماره یک) شامل ۱۰۰ سوال ادبیات فارسی،عربی، معارف و زبان انگلیسی است و در مجموع ۷۵ دقیقه وقت دارید که به این صد سوال پاسخ دهید. پس از آنکه مهلت ۷۵ دقیقه‌ای تمام شد. مراقبان جلسه دفترچه عمومی را از شما می‌گیرند و سپس دفترچه سوالات اختصاصی توزیع می‌شود.

در دفترچه اختصاصی کنکور تجربی باید ۱۷۰ سوال از درس‌های زمین‌شناسی، ریاضی، زیست شناسی، فیزیک و شیمی را در مدت زمان ۱۷۵ دقیقه جواب دهید.

 

دانلود سوالات عمومی کنکور تجربی ۱۴۰۰ download icon - darsjet
دانلود سوالات اختصاصی کنکور تجربی ۱۴۰۰ download icon - darsjet

دانلود پاسخنامه کلیدی کنکور تجربی ۱۴۰۰

در این بخش می‌توانید پاسخنامه کلیدی کنکور تجربی ۱۴۰۰ را که توسط سازمان سنجش منتشر شده دانلود کنید.

 

دانلود پاسخنامه کلیدی کنکور تجربی ۱۴۰۰ download icon - darsjet

در ادامه به بررسی هر یک از دروس در کنکور تجربی ۱۴۰۰ میپردازیم:

ادبیات فارسی کنکور تجربی ۱۴۰۰

زبان و ادبیات فارسی با ضریب چهار بالاترین ضریب را در میان سوالات عمومی کنکور سراسری دارد. از این رو می‌توان گفت ادبیات اثرگذارترین درس در دفترچه سوالات عمومی کنکور است. در کنکور سراسری ۱۴۰۰ همچون سال‌های گذشته ۲۵ سوال از ۱۰۰ سوال دروس عمومی مربوط به ادبیات است و مدت زمان تقریبی پاسخگویی بدین سوالات ۱۸ دقیقه است. سوالات درس ادبیات کنکور به چند دسته کلی لغت و معنا، املا، تاریخ ادبیات، آرایه‌های ادبی، دستور زبان و قرابت معنایی تقسیم می شود.

درس ادبیات کنکور تجربی ۱۴۰۰، برخلاف سال گذشته از نظر اکثریت داوطلبان آسان ارزیابی شده است و این درس از ۲۵ سوال طراحی میشود که شامل لغت ، املاء ، آرایه ، تاریخ ادبیات ، قرابت معنایی و دستور زبان است.

سوالات قسمت املاء ، سوالات خوبی است که میان داوطلبانی که برای این مبحث زمان گذاشته اند و دیگران تفاوت قائل شده اند ، به این صورت که طراحان به فهم معنای عبارت صورت سوال در تشخیص غلط املایی توجه کرده اند.

در بخش آرایه های ادبی هم سوالات ترکیبی با سطح دشوار ، زمان پاسخگویی به سوالات را افزایش داده است.

از مهمترین بخش های این درس ، قرابت معنایی است که شامل ۹ سوال می شود و ۳۶ درصد از تراز را به خود اختصاص داده است پس حذف آن اصلا به نفع شما نبوده و بهتر است در این زمینه به تسلط خوبی برسد.

درس ادبیات کنکور تجربی ۱۴۰۰ در کل برای داوطلبان قابل انتظار بوده است و با مطالعه مناسب قابل پاسخگویی بوده است.

مبحث سوالات تعداد سوال سطح سوالات
لغت و املاء ۶ متوسط
تاریخ ادبیات ۱ متوسط
آرایه های ادبی ۴ سخت
دستور زبان ۵ متوسط
قرابت معنایی ۹ ساده

 

 در ادامه می توانید نموداری را مشاهده کنید که میزان دشواری سوالات ادبیات کنکور تجربی ۱۴۰۰ را از دید داوطلبان کنکور نشان می‌دهد.

دشواری ادبیات تجربی 1400

زبان عربی کنکور تجربی ۱۴۰۰

عربی همچون زبان انگلیسی در میان دروس عمومی ضریب دو را داراست .

به طور کلی سوالات عربی کنکور را می‌توانیم به بخش‌های ترجمه ، درک مطلب، تحلیل صرفی، قواعد و ضبط الحرکات  تقسیم کنیم.

در کنکور عربی ۱۴۰۰ ، ده سوال از بخش ترجمه طرح شده بود که ۹ تست آن مربوط به ترجمه عربی به فارسی بود. در تست های ترجمه معمولاً ترجمه صحیح یک جمله عربی از شما خواسته می‌شود.

در بخش درک مطلب نیز دو پاراگراف به همراه چهار سوال از آن‌ها مطرح شده بود. کلمات جدید و خارج از کتاب در متن درک مطلب بسیار کم بود و اگر به لغات کتاب های دهم تا دوازدهم خود مسلط باشید، می‌توانید به سه تست از آن چهار تست به راحتی پاسخ دهید.

سه سوال نیز به بخش تحلیل صرفی و یک سوال به ضبط الحرکات (حرکت‌گذاری) اختصاص داشت.

ضبط الحرکات تیپ تستی جدیدی است که از سال ۹۹ به سوالات کنکور اضافه شد. در این سوالات تمرکز بر روی حرکت گذاری کلمات عربی است. اگر نگاهی به تست شماره ۴۳ عربی کنکور تجربی بیاندازید، متوجه خواهید شد که منظور ازحرکت‌گذاری چیست.

درس عربی  شامل ۲۵ سوال از مباحث  ترجمه و تعریب ، قواعد و تحلیل صرفی است.

سوالات بخش ترجمه و تعریب ، سوالات ساده ای بودند و به جز یک سوال ، سایر سوالات پیچیدگی خاصی نداشتند. سوال ۳۵ که از مبحث تعریب هم بود ، سوال سختی نبود اما فراتر از اهداف ذکر شده در کتاب درسی بود.

در بخش اعراب و تحلیل صرفی نکته موجود این بود که سوال از عین الصحیح به عین الخطا  تغییر کرده بود و دور از انتظار داوطلبان بود.

یکی از سوالات مربوط به واژگان هم به صورت ترکیبی از مترادف و متضاد و مفرد و جمع مطرح شده بود و دیگری توضیح متناسب با واژه بود که به صورت مفهومی طرح شده و از واژگان شبیه به هم استفاده شده بود.

در بخش قواعد هم بودجه بندی رعایت نشده  و از سال دهم سوالی طرح نشده است.

درس عربی در کنکور تجربی ۱۴۰۰ ، جزء درس های آسان و ساده ارزیابی شده است . زمان در نظر گرفته شده برای درس عربی ۲۵ دقیقه است . داوطلبان با بررسی سوالات سال های گذشته و مطالعه اصولی قادر به پاسخگویی به سوالات این درس می شدند.

مبحث سوالات تعداد سوالات سطح سوالات
ترجمه ۱۰ ساده
درک مطلب ۴ ساده
تحلیل صرفی ۳ ساده
قواعد ۸ متوسط

 

نتایج نظرسنجی از دواطلبین کنکور تجربی ۱۴۰۰ در خصوص سطح سوالات عربی در کنکور تجربی را می توانید مشاهده کنید

دشواری عربی تجربی 1400

دین و زندگی کنکور تجربی ۱۴۰۰

پس از بررسی دروس قبل نوبت به بررسی دینی کنکور تجربی ۱۴۰۰ می‌رسد. دینی سومین درس در دفترچه سوالات عمومی کنکور تجربی ۱۴۰۰ است که ۲۵ سوال از ۱۰۰ سوال عمومی بدان اختصاص دارد و مطابق با آنچه که بر روی دفترچه ذکر شده مدت زمان تقریبی پاسخگویی به سوالات آن ۱۷ دقیقه میباشد. معارف پس ادبیات در بین درس عمومی بیشترین ضریب یعنی ضریب ۳ را داراست.

درس دین و زندگی هم مانند  دروس ادبیات و عربی شامل ۲۵ سوال است که باید در ۱۷ دقیقه به آن ها پاسخ دهید. حدود ۸۰ درصد از داوطلبان این درس را ساده و در حد انتظار دانسته اند.

همانطور که می دانید درس دین و زندگی هر سال به سمت مفهومی شدن می رود و طراحان تمایل به طرح سوالات مفهومی دارند و برای حل سوالات دینی باید ارتباط بین مفاهیم دروس و آیات را درک کنید. همچنین شما باید بخش های پیام آیه ها ، مفهوم آیه ها و احادیث را مفهومی بخوانید.

در ادامه نمودار نظرسنجی در خصوص سطح سوالات دینی کنکور تجربی ۱۴۰۰ را می‌بینید.

دشواری معارف تجربی 1400

زبان انگلیسی کنکور تجربی ۱۴۰۰

زبان انگلیسی آخرین درس دفترچه سوالات عمومی است که شامل مباحث واژگان ، گرامر ، درک مطلب و کلوز تست می شود . از سوال ۷۵ تا ۱۰۰ دفترچه سوالات عمومی بدین درس با ضریب دو اختصاص دارد . مدت زمان پیشنهادی پاسخگویی به سوالات آن ۲۰ دقیقه می‌باشد.

می دانیم که وضعیت درس زبان کمی متفاوت است و لغات فقط از کتاب درسی مطرح نمی شود و فراتر از کتاب درسی می رود که با مطالعه منابع مناسب دیگر می توانید از پس آن بربیایید.

در بررسی دفترچه مشخص شد که غیر از بخش درک مطلب که طبیعی هم است ، در هیچ بخشی لغات خارج از کتاب نیامده است. یک سوال از بخش قید ها و یک سوال از ضرب المثل ها مطرح شده است که کاملا از قبل قابل پیش بینی بود.

یکی از روش های پیشنهادی برای تسلط بر بخش درک مطلب تمرین هر شب یک متن می باشد تا در آن به مهارت لازم برسید.

زبان کنکور تجربی ۱۴۰۰ از نظر دانش آموزان جزء درس های متوسط رو به آسان محسوب میشد و در حد انتظار آن ها بوده است.

مبحث سوالات تعداد سوال سطح سوالات
گرامر ۴ متوسط
واژگان ۸ ساده
کلوز تست ۵ متوسط
درک مطلب ۸ متوسط

در ادامه می‌توانید نموادری را مشاهده کنید که بیانگر نتایج نظر سنجی از دواطلبان کنکور تجربی ۱۴۰۰ در خصوص سطح سوالات زبان کنکور تجربی است.

دشواری زبان انگلیسی 1400

زمین شناسی کنکور تجربی ۱۴۰۰

زمین شناسی یکی از دروس اختصاصی رشته تجربی است که بیشتر داوطلبان مدت زمان کمی را به این درس اختصاص می دهند. این درس ۲۵ سوال از ۱۷۰ سوال تخصصی کنکور تجربی را به خود اختصاص می دهد که به دواطلبین پیشنهاد شده که در مدت زمان تقریبی ۲۵ دقیقه به سوالات آن پاسخ دهند.  از آنجا که زمین شناسی در زیرگروه یک که مربوط به رشته های پزشکی و دندانپزشکی می شود، ضریب صفر دارد، خیلی از دواطلبین سوالات مربوط به زمین را حل نمی کنند و زمان آن را به درس های دیگر می‌دهند. در زیرگروه دو یعنی رشته های مربوط به داروسازی و شیمی این درس ضریب یک دارد.

از درس زمین شناسی معمولا سوالات دشوار و چالش برانگیزی طرح نمی شود. این درس در کنکور تجربی ۱۴۰۰ هم به صورت ساده ارزیابی شده است بنابراین با توجه کردن به متن و تصاویر کتاب به راحتی می توانید از پس آن برآیید.

مباحث پر سوال این درس شامل ، آفرینش کیهان و تکوین زمین ، منابع معدنی و ذخایر انرژی ، زیربنای تمدن و توسعه و پویایی زمین هستند.

تعداد سوالات حفظی نسبت به کنکور ۹۹ بیشتر است. همچنین توجه طراحان به شکل های کتاب درسی بیشتر شده  و ۴ سوال از شکل ها مطرح شده است.

در ادامه می‌توانید نموادری را مشاهده کنید که بیانگر نتایج نظر سنجی از دواطلبان کنکور تجربی ۱۴۰۰ در خصوص سطح سوالات زمین شناسی کنکور تجربی است.

دشواری زمین شناسی تجربی 1400

ریاضی کنکور تجربی ۱۴۰۰

ریاضی با ۳۰ سوال و مدت زمان پیشنهادی ۴۷ دقیقه برای پاسخگویی ، دومین درس در دفترچه سوالات تخصصی کنکور تجربی ۱۴۰۰ است. درس ریاضی در کنکور تجربی ۱۴۰۰ ، دشوار ترین درس ارزیابی شده است و ۸۳ درصد داوطلبان این درس را دشوار دانسته اند.

ریاضی کنکور ۱۴۰۰ انقلابی کرد و همه داوطلبان و مدرسان را شوکه کرد. در کل چینش سوالات تغییر کرده است و می توان گفت که در این کنکور چینش سوالات برحسب مبحث بوده است. وجود اشتباهات تایپی متعدد باعث افت درصد داوطلبان شده است و استرس داوطلبان را چندین برابر می کند.

یکی دیگر از ویژگی های درس ریاضی در کنکور تجربی امسال ، وجود سوالاتی با محاسبات طولانی بود که تعداد این سوالات کم نیست.همچنین طبق گفته رئیس سازمان پژوهش در این درس ۹ سوال خارج ار اهداف کتاب ، ۲ سوال بدون پاسخ صحیح و ۳ سوال با دشواری بسیار بالا وجود داشت که این درس را غیر استاندارد کرده است.

در سوال ۱۵۳ وتر مشترک را خواسته است ، با اینکه سوال سختی نیست اما در کتاب درسی هیچ اشاره ای به وتر مشترک نشده است. سوال ۱۳۸ هم حد در بی نهایت است که این تیپ سوالات در کنکور های مطرح میشد.

تعداد سوالات هندسه افزایش پیدا کرده است و همچنین مباحث معادله درجه دوم و مشتق اهمیت بیشتری پیدا کرده اند. اما نکته جالب توجه این بود که از مباحث آمار ، نامعادله، الگو و دنباله که پای ثابت کنکور بودند ، سوالی طرح نشده است.

در کنکور تجربی ۱۴۰۰ ، فقط ۴ سوال ساده مطرح شده است و ۱۰ سوال متوسط که پاسخگویی به این سوالات هم در زمان تعیین شده ممکن نیست ، اکثر سوالات دشوار ارزیابی شده اند یعنی تعداد ۱۶ سوال دشوار.

کسب درصد خوب از درس ریاضی فقط و فقط با تمرین زیاد به دست می آید ، همچنین اکتفا کردن به کتاب درسی پاسخگوی سوالات کنکور نیست و شما باید از منابع مناسب دیگر کمک بگیرید.

 

مبحث سوالات تعداد سوال سطح سوالات
تابع ۴ سخت
معادله درجه دو ۳ متوسط
مثلثات ۳ سخت
حد ۳ سخت
مشتق و کاربرد مشتق ۵ سخت
توابع نمایی و لگاریتمی ۲ سخت
هندسه ۶ سخت
احتمال ۳ متوسط
عبارت های جبری ۱ متوسط

 

در نمودار زیر نتایج نظرسنجی از داوطلبین را در خصوص میزان دشواری سوالات ریاضی کنکور تجربی ۱۴۰۰ را می توانید مشاهده کنید.

دشواری ریاضی تجربی 1400

زیست شناسی کنکور تجربی ۱۴۰۰

 شاید بتوان گفت زیست شناسی از مهمترین دروس کنکور تجربی با  بیشترین تعداد سوال یعنی ۵۰ سوال از مجموع ۱۷۰ سوال اختصاصی است.  مدت زمان پیشنهادی برای پاسخ دادن به سوالات زیست ۳۶ دقیقه در نظر گرفته شده است. این درس در کنکور تجربی ۱۴۰۰ ، به صورت متوسط ارزیابی شده است.

با توجه به کنکور های چند سال اخیر ، سوالات درس زیست شناسی در کنکور تجربی ۱۴۰۰ نسبتا دشوار بود اما با توجه به کنکور سال گذشته داوطلبان آمادگی لازم را برای اینگونه سوالات داشتند و برای آن ها قابل انتظار بود.

طراح توجه ویژگی ای به کتاب سال دوازدهم نشان داده است. و از فصل سوم سال دوازدهم و مبحث گیاهی سوالات بیشتری مطرح شده است. همچنین سوالات بخش جانوری سخت تر از سال گذشته هستند.

اخیرا سوالاتی از تصاویر در این درس مطرح می شود ، داوطلبان باید به تصاویر کتاب درسی دقت زیادی کنند.

همچنین وجود سوالات شمارشی در کنکور افزایش یافته است که کنکور تجربی ۱۴۰۰ هم از این قاعده مستثنی نبود و همین سوالات باعث می شود تا داوطلبان با کمبود زمان مواجه شوند که راه حل آن بالا بردن سرعت تست زنی است.

در کنکور تجربی ۱۴۰۰ بیشتر از سال یازدهم سوال طرح شده بود اما در کنکور تجربی ۱۴۰۰ بیشتر سوالات از پایه دوازدهم بود.

سوال ۱۷۷ سوال مناسبی نبود و داوطلبان مجبور بودند بین بد و بدتر یکی را انتخاب کنند. همچنین درمورد سوال ۲۰۲ در متن سوال ابهام وجود داشت. سوالات ۱۹۵ و ۱۸۱ سخت ترین سوالات این درس بودند.

 

مبحث سوالات تعداد سوال سطح سوالات
گوارش و جذب مواد ۳ متوسط
تبادلات گازی ۲ سخت
دستگاه حرکتی ۲ متوسط
تقسیم یاخته ۱ متوسط
پاسخ گیاهان به محرک ها ۱ سخت
انتقال اطلاعات در نسل ها ۳ متوسط
از انرژی به ماده ۲ سخت
رفتارهای جانوران ۲ متوسط
گردش مواد در بدن ۳ سخت
تنظیم اسمزی و دفع مواد زائد ۳ سخت
از یاخته تا گیاه ۳ سخت
تولید مثل ۳ سخت
مولکول های اطلاعاتی ۲ متوسط
تغییر در اطلاعات وراثتی ۲ متوسط
فناوری های نوین زیستی ۱ متوسط
ایمنی ۳ متوسط
جذب و انتقال مواد در گیاهان ۲ سخت
تنظیم عصبی ۳ سخت
حواس ۳ سخت
از ماده به انرژی ۱ سخت
تولید مثل نهاندانگان ۲ متوسط
جریان اطلاعات در یاخته ۳ سخت

در نمودارهای زیر می توانید نتایج نظرسنجی در خصوص سوالات زیست کنکور ۱۴۰۰ را مشاهده کنید.

دشواری زیست تجربی 1400

فیزیک کنکور تجربی ۱۴۰۰

فیزیک با ۳۰ سوال و مدت زمان پیشنهادی ۳۷ دقیقه برای پاسخگویی چهارمین درس در دفترچه سوالات تخصصی کنکور تجربی ۱۴۰۰ است.درس فیزیک نسبت به دروس اختصاصی دیگر در کنکور تجربی ضریب کمتری دارد و همین باعث می شود داوطلبان توجه کمتری به این درس کنند.

نیروی سطح از مباحث مهم است که دو سوال از فصل دینامیک را به خود اختصاص داده است. سوالات چالشی این درس مربوط به سوالاتی است که محاسبه طولانی تری دارند مانند سوالات ۲۱۳، ۲۲۱ و ۲۲۲.

تعداد سوالات ساده این درس نسبت به سال گذشته بیشتر شده است مانند سوالات ۲۲۰ ، ۲۲۹ و ۲۳۳.

تعداد سوالات فصول فیزیک اتمی و هسته ای  و دینامیک بیشتر از سال گذشته است و از فصل نوسان و موج دو سوال کم شده است.

این درس اساسا محاسباتی است و راه حل پیشرفت در آن حل تمرین بسیار و حفظ کردن فرمول های اصلی است.

درس فیزیک در کنکور تجربی ۱۴۰۰ ، به صورت متوسط ارزیابی شده است و سوالات خوب و مناسبی داشت، داوطلبانی که تمرین داشته اند ، می توانستند درصد خوبی از آن کسب کنند.

مبحث سوالات تعداد سوال سطح سوالات
اندازه گیری ۱ ساده
کار و انرژی ۱ متوسط
ویژگی فیزیکی ماده ۲ سخت
دما و گرما ۲ متوسط
الکتریسیته ساکن ۴ متوسط
جریان الکتریکی ۴ متوسط
مغناطیس و القا ۲ ساده
حرکت شناسی ۴ متوسط
دینامیک ۳ سخت
نوسان و امواج ۴ متوسط
اتمی و هسته ای ۳ متوسط

 

در نمودار زیر نتایج نظرسنجی از داوطلبین را در خصوص سطح سوالات فیزیک کنکور تجربی ۱۴۰۰ از نظر میزان سادگی و یا سختی سوالات را می توانید مشاهده کنید.

دشواری فیزیک تجربی 1400

شیمی کنکور تجربی ۱۴۰۰

شیمی آخرین درس از دروس اختصاصی کنکور تجربی است با ۳۵ سوال و مدت پیشنهادی۳۵ دقیقه ای برای پاسخگویی به سوالات آن. شیمی هم از دروس مهم کنکور تجربی است. چند سالی است که سوالات شیمی به سمت مفهومی شدن می روند و تعداد سوالات مفهومی و مسائل بیشتر از سوالات حفظی است. تست های شیمی کنکور ۱۴۰۰ سروصدای زیادی کرد. به نظر بسیاری از دواطلبین تست ها شیمی ۱۴۰۰ نسبت به سال های گذشته بسیار دشوارتر شده بود.

البته برخی نیز سوالات وقت گیر را در شمار سوالات سخت در نظر می گیرند. البته شاید دید غلطی هم نباشد بالاخره همان طور که سوالات سخت وقت زیادی از داوطلب می گیرد سوالات متوسط با محاسبه طولانی هم وقت زیادی می گیرد و در تست های شیمی ۱۴۰۰ سوالات وقت گیر بیشتری به چشم می آمدند.

مدرسان شیمی سوالات آزمون امسال را به این صورت درجه بندی کرده اند: ۱۰ تست ساده، ۱۴ تست متوسط و ۱۱ تست سخت.

و هرچه سوالات مفهومی تر شود ، زمان مورد نیاز برای پاسخگویی به آن ها بیشتر می شود پس یکی ازدغدغه های داوطلبان برای این درس کمبود زمان نسبت به نوع سوالات است، برای بهتر پاسخ دادن به سوالات این درس باید به تمرین زیاد بپردازید.

تعداد سوالات شمارشی نسبت به سال گذشته بیشتر شده بود اما اعداد مسائل خوب بود. سوالات ۲۳۶ و ۲۵۰ محاسبات و مراحل سختی داشتند و همچنین ۴ تست از مسائل به صورت دومرحله ای بود.

تست های مسائل و الکتروشیمی سخت نبودند.

در کنکور تجربی ۱۴۰۰ سطح سوالات را متوسط و استاندارد ارزیابی کرده اند اما در این درس هم سوالات خارج از اهداف درسی مطرح شده بود.

مبحث سوالات تعداد سوال سطح سوالات
کیهان الفبای زادگاه هستی ۳ ساده
ردپای گازها در زندگی ۲ متوسط
آب آهنگ زندگی ۳ سخت
قدر هدایای زمینی را بدانیم ۶ ساده
در پی غذای سالم ۵ سخت
پوشاک نیازی پایان ناپذیر ۳ سخت
مولکول ها در خدمت تندرستی ۴ سخت
آسایش و رفاه در سایه شیمی ۴ متوسط
شیمی جلوه ای از هنر و زیبایی ۲ سخت
شیمی راهی به سوی آینده ۳ سخت

در نمودار زیر نتایج نظرسنجی از داوطلبین را در خصوص سطح سوالات شیمی کنکور تجربی ۱۴۰۰ از نظر میزان سادگی و یا سختی سوالات را می توانید مشاهده کنید.

دشواری شیمی تجربی 1400

خب ممنون از اینکه تا اینجا با ما همراه بودید در ادامه لینک بخش سوالات کنکور رو گذاشتیم که دانلود کنید و  با حل سوالات کنکور با نحوه طرح سوالات  و  دیدگاه طراح سوالات آشنا بشید و با تسلط هر چه بیشتر سر کنکور حاضر بشید

 کنکور هنر ۱۴۰۰
کنکور تجربی ۹۸
کنکور زبان ۱۴۰۰
کنکور تجربی ۹۹
کنکور ریاضی ۱۴۰۰
کنکور تجربی ۱۴۰۱
کنکور انسانی ۱۴۰۰

دانلود سوالات کنکور هنر 1401 به همراه پاسخنامه
مطالعه

تیم تولید محتوای درس جت

وبسایت درس جت از به روزترین وبسایت ها و مراجع درسی قبل از دانشگاه میباشد که کار خود را از بهمن ماه سال 1400 آغاز کرد و هدف ما از تاسیس وبسایت درس جت این است که هر آنچه که یک دانش آموز کنکوری به آن نیاز دارد دارد را در این سایت به صورت کامل و با بهترین کیفیت فراهم کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا