مقالات انتخاب رشته کنکور

معرفی و ورود به سایت انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۲ | sanjesh.org

سلام. امروز در خدمت شما هستیم با ادامه سری مقالات مشاوره انتخاب رشته کنکور از وبسایت درس جت و امروز به سراغ معرفی سایت انتخاب رشته کنکور سراسری رفتیم.

انتخاب رشته یکی از ظریف ترین و حساس ترین قسمت های کنکور سراسری است. قبل از شروع این فرآیند بسیار مهم باید دفترچه انتخاب رشته را به دقت مطالعه کنید تا از شرایط انتخاب رشته، فرآیند و کد رشته محل ها کاملا مطلع شوید. زمینه های خود را انتخاب کنید

برخی از متقاضیان ممکن است با کد رشته و فرآیند ثبت نام وب سایت آشنایی نداشته باشند. در این راستا باید به افرادی که پس از دریافت نتایج اولیه کنکور سراسری مجاز به انتخاب رشته هستند توصیه کنیم ابتدا کد رشته را متناسب با تراز و رتبه خود انتخاب کرده و سپس برای تکمیل مراحل انتخاب رشته به آدرس sanjesh.org مراجعه کنند.

لینک مستقیم انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۲

سایت sanjesh.org برای انتخاب رشته آزمون سراسری گروه های آزمایشی مختلف استفاده می شود.

معرفی سایت انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۲

سایت سازمان سنجش

 

در بخش زیر هر یک از بخش های مختلف سایت انتخاب رشته کنکور سراسری را شرح می دهیم.

بخش شماره ۱: با انتخاب یکی از قسمت های زیر این منو مربوط به هر آزمون می توانید به تمامی لینک های مربوط به آن قسمت دسترسی داشته باشید.

نوشته های مشابه

بخش شماره ۲: این بخش دارای اخبار و تصاویر اختصاصی برای مشاهده کاربران است.

بخش شماره ۳: سیستم پاسخگویی برای انجام کارهایی مانند بازیابی رمز عبور، سوالات کاربر و ارسال درخواست اعتراض استفاده می شود.

بخش شماره ۴: در کادر میانی معمولا لینک های مرتبط با آزمونی که در حال اجرا می باشد، قرار می گیرد.

بخش شماره ۵: این بخش به منظور تسریع و سهولت دسترسی کاربران به فایل ها و نوتیفیکیشن های مختلف طراحی شده است.

نحوه ورود به سایت انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۲

داوطلبان پس از شرکت در کنکور سراسری بی صبرانه منتظر اعلام نتایج و صدور کارنامه از سازمان سنجش هستند تا کد رشته های مورد نظر خود را انتخاب کنند و از نحوه عملکرد خود در آزمون مطلع شوند. همانطور که قبلا ذکر شد، مرحله انتخاب رشته بسیار حساس است. تعداد زیادی از داوطلبان با وجود داشتن تراز و رتبه مناسب با انتخاب رشته اشتباه و البته غیرمنطقی امید خود را به قبولی از دست داده اند؟

قبل از انتخاب رشته های کنکور سراسری باید دفترچه انتخاب رشته را با دقت مطالعه کنید. سپس با استفاده از رتبه و شانس قبولی و مشاوره کارشناسان کد رشته های مورد نظر خود را انتخاب کنید.

همچنین لازم به ذکر است که روش انتخاب رشته که به شرح زیر است، برای هر دو ماه دی و تیر به همین ترتیب انجام می شود.

فرآیند انتخاب رشته به صورت کاملا آنلاین از طریق سایت انتخاب رشته کنکور سراسری انجام می شود. برای ثبت نام انتخاب رشته کافیست مراحل زیر را با در دست داشتن اطلاعات ثبت نام انجام دهید:

  • با آدرس sanjesh.org وارد سایت سازمان سنجش آموزش کشور شوید و از منوی سمت راست صفحه گزینه «سراسری» را انتخاب کنید.
راهنمای مرحله به مرحله انتخاب رشته کنکور سراسری 1401 مرحله 1

 

  • بر روی لینک فعال “انتخاب رشته های تحصیلی آزمون سراسری سال ۱۴۰۲” کلیک کنید.
راهنمای مرحله به مرحله انتخاب رشته کنکور سراسری 1401 مرحله 2

 

  • مطالعه دقیق نکات نمایش داده شده، فعال سازی تیک مربوط به عبارت «اطلاعیه های اصلاحیه دفترچه آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ را مطالعه نموده ام». و در نهایت دکمه “تأیید و ادامه – گام بعدی” را فشار دهید.
راهنمای مرحله به مرحله انتخاب رشته کنکور سراسری 1401 مرحله 3

 

  • اطلاعات درخواستی را به یکی از روش های زیر وارد کنید، عبارت امنیتی را وارد کرده و سپس دکمه «ورود» را انتخاب کنید.
    1. سریال ثبت نام ۱۲ رقمی و شماره شناسنامه
    2. شماره پرونده، کدملی و سریال شناسنامه
    3. شماره رهگیری ثبت نام ۱۶ رقمی و کدملی
راهنمای مرحله به مرحله انتخاب رشته کنکور سراسری 1401 مرحله 4

 

پس از ورود به پروفایل شخصی و تایید اطلاعات نمایش داده شده، می توانید لیست کد رشته های خود را به ترتیب اولویت وارد کنید. در این مرحله ورود صحیح و دقیق کدها برای جلوگیری از اشتباه در انتخاب رشته بسیار مهم است. همچنین در صورت فراموشی اطلاعات ثبت نامی می توانید با ورود به سامانه پاسخگویی سازمان سنجش درخواست خود را برای دریافت شماره پرونده و شماره داوطلبی کنکور سراسری ۱۴۰۲ ثبت کنید.

در انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۲، به نکات زیر دقت کنید

  1. تمام داوطلبین حتی داوطلبینی که در دو یا سه گروه آزمایش در کنکور سراسری شرکت کردند مجاز به انتخاب ۱۵۰کد رشته می باشند.
  2. اگر در انتخاب هایی که انجام دادید ، شرایط قبولی در چندین رشته انتخاب شده را داشته باشید ، اولین رشته انتخاب شده توسط سازمان سنجش به عنوان رشته قبولی شما اعلام خواهد شد.پس در تعیین اولویت ها دقت کنید.
  3. در  زمان انتخاب رشته تا ۸ بار میتوانید رشته های انتخابی خود را ویرایش کنید و پس از پایان یافتن مهلت ویرایش و اعلام نتایج نهایی ، امکان تغییر و یا جابجایی رشته قبول شده وجود ندارد ، پس در انتخاب خود دقت کنید.
  4. رشته محل های مورد نظر خود را از طریق بخش ظرفیت ها در دفترچه راهنمای انتخاب رشته مربوط به هر گروه آزمایشی انتخاب کنید
  5. توصیه می شود پیش از انتخاب دوره های مختلف اعم از نوبت دوم ، پردیس خودگردان، پیام نور، غیرانتفاعی و … از میزان شهریه که باید بپردازید و شرایط تحصیل ، آگاهی های لازم را کسب نمایید.
  6. توصیه می شود قبل از ورود به سامانه انتخاب رشته ، رشته های انتخابی خود به همراه کد رشته مربوط به آن ها را بر روی کاغذ یادداشت کنید تا در هنگام وارد کردن آن ها در سامانه دچار خطا نشوید.
  7. در فرم انتخاب رشته ، اولویت رشته هایی که انتخاب می کنید، تاثیری در افزایش احتمال قبولی ندارد و فقط علاقه مندی شما را نشان می دهد
  8. در هنگام انتخاب رشته های خود ، به رشته هایی که دارای شرایط خاص و یا دارای آزمون عملی هستند دقت کنید.شماره پرونده و شــماره رسید انتخاب رشــته (کد عددی ۱۵رقمی) را، که در بالای صفحه (رسید انتخاب رشته) قرار دارند، حتما یادداشت نمایید. و اگر چنین رسیدی را دریافت نکردید به این معنی است که انتخاب رشته شما تمام و تایید نشده است و بهتر است که این صفحه را چاپ و تا اعلام نتیجه نهایی از آن نگهداری کنید.

سوالات متداول

۱- انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۲ از طریق چه سایتی انجام می شود؟

این فرآیند از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org قابل انجام است.

۲- آیا سایت انتخاب رشته کنکور سراسری و دانشگاه آزاد یکسان است؟

خیر، انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد از طریق سایت azmoon.org امکان پذیر است.

۳- از چه طریق می توان نسبت به ویرایش و اصلاح فرم انتخاب رشته کنکور سراسری اقدام کرد؟

اصلاح و تغییر فرم انتخاب رشته، در زمان مقرر از طریق سایت سارمان سنجش امکان پذیر می باشد.

بررسی بازار کار رشته های کنکور ریاضی [صفر تا 100]
مطالعه

تیم تولید محتوای درس جت

وبسایت درس جت از به روزترین وبسایت ها و مراجع درسی قبل از دانشگاه میباشد که کار خود را از بهمن ماه سال 1400 آغاز کرد و هدف ما از تاسیس وبسایت درس جت این است که هر آنچه که یک دانش آموز کنکوری به آن نیاز دارد دارد را در این سایت به صورت کامل و با بهترین کیفیت فراهم کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا