مقالات مشاوره کنکورجمع بندی دروس کنکور

روش جمع بندی ریاضی کنکور

سلام به همراهان عزیز؛ دکتر غلامرضا عبدلی هستم و امروز در وبسایت درس جت با مقالة اول جمع بندی ریاضی کنکور در خدمت شما هستم. در این مقاله کامل ترین روش جمع بندی ریاضی کنکور را با استفاده از تجربة شخصی خودم و مصاحبه با رتبه های برتر کنکور به صورت کاربردی در اختیار شما دوستان خوب قرار میدهم. اگر پس از مطالعه مقاله سؤالی برای شما پیش آمد، در بخش نظرات برایم کامنت بگذارید؛ در اسرع وقت پاسخگوی شما هستم.

بهترین منبع جمع بندی ریاضی کنکور

کنکوری عزیز، بهترین منبع جمع بندی ریاضی کنکور به ویژه ریاضی پایه یازدهم که بسیار گسترده است، جزوة معلمتان است؛ به شرطی که اولاً تمام مفاهیم را در بر بگیرد و ثانیاً کم حجم و صد در صد باشد. اگر چنین جزوه ای ندارید و زمان مطالعة کمی دارید، کتاب کمک آموزشی خط ویژه گاج را به شما توصیه میکنم. و اگر هم زمان کافی دارید، کتاب جمع بندی ریاضی مهر و ماه مفید می باشد. به دلیل حجم مناسب و کامل بودن میتواند مفید باشد. البته هر کتابی که با آن خو میگیرید و احساس میکنید مفید است هم میتوانید استفاده کنید.

چگونه از فرمول ها برای جمع بندی ریاضی کنکور استفاده کنیم؟

یکی از راه های عدم فراموشی فرمول های ریاضی، نوشتن فرمول های هر فصل و قرار دادن آنها در یک جزوه است. این کار باعث تسلط بیشتر روی فرمول های ریاضی خواهد شد.

کنکوری عزیز، توجه داشته باشید که کل مباحث ریاضی را میتوان به دو دستة مفاهیم ریاضی و فرمول ها تقسیم بندی کرد. از فرمول برای رسیدن به پاسخ مسئله ها استفاده میشود و تعداد زیاد فرمول ها باعث میشود که داوطلبان آنها را فراموش کنند. پس پیشنهاد من این است که زمانی که جمع بندی هر فصل به اتمام رسید فرمول های استخراج کرده را در یک جزوه یادداشت کنید. تمام دانش آموزان گروه آزمایشی تجربی، ریاضی و انسانی میتوانند با این روش مانع از فراموشی فرمول ها شوند.

زمان بندی برای جمع بندی ریاضی کنکور رشته های تجربی، انسانی و ریاضی فیزیک

کنکوری عزیز؛ ساختار مباحث ریاضی را به دو دسته تقسیم میکنیم:

  1. مباحث زنجیره وار «پیوسته»
  2. مباحث مستقل «غیر پیوسته»
دانشگاه فردوسی مشهد - اطاعات کامل و معرفی صفر تا 100 دانشگاه فردوسی
مطالعه

زمان بندی برای جمع بندی ریاضی کنکور رشته های تجربی، انسانی و ریاضی فیزیک

به شما عزیزان توصیه میکنم به هیچ وجه در دوران جمع بندی ریاضی از پایة دهم یا فصل به فصل شروع نکنید و حتماً ساختار مباحث زنجیره وار و مستقل را در نظر بگیرید.

نکتة مهم: شما دوست عزیز در دوران جمع بندی و مرور مطالب ریاضی به ضعف های خود در یک سری مطالب آگاهی پیدا میکنید. انتظار میرود که ضعف های خود را یادداشت کرده و در فرصت مناسب مطالعه و تمرین کنید تا ضعف های خود را برطرف و سپس به سراغ آزمون های جامع بروید.

سعی کنید هر هفته حدود دو آزمون جامع ریاضی کنکور را حل کنید و ترجیحاً تست های تألیفی باشند و یا مربوط به آزمون های آزمایشی جامع باشند. توصیه میکنم در این دوران تحلیل تست بعد از هر آزمون انجام شود و تست های زمان دار باشند. دو هفته مانده به کنکور هم داخل و هم خارج را حل کرده و تحلیل کنید تا قدرت تست زنی شما افزایش یابد.

انواع روش های مرور ریاضی کنکور

دوست خوبم؛ مرحلة بعدی جمع بندی ریاضی کنکور، مرور میباشد. برای مرور ریاضی کنکور ۲ روش را پیشنهاد میکنم:

  1. جمع بندی در قالب درسنامه
  2. جمع بندی در قالب حل تست

منظور از جمع بندی در قالب درسنامه همان مرور مطالب از روی جزوه و درسنامه است و منظور از جمع بندی در قالب تست یعنی تستهایی که قبلاً حل کردید را تحلیل و نکته برداری کنید. (تحلیل تست را قبلاً توضیح دادم.)

بهترین منابع جمع بندی ریاضی کنکور رشته های تجربی، ریاضی فیزیک و انسانی

به منظور رسیدن به بهترین دسته بندی مطالب در مسیر جمع بندی ریاضی کنکور، استفاده از بهترین منابع جمع بندی بدون شک میتواند ضمن نجات شما دوست عزیز از سردرگمی، چندین گام نیز از رقبایتان جلو بیفتید. ذکر این نکته لازم است که در کنکور سراسری ریاضی درسی است که در صورت داشتن تسلط و کسب تراز خوب میتواند در رتبة شما تأثیرگذار باشد. در ادامه در جدول زیر لیستی از بهترین منابع جمع بندی ریاضی کنکور آمده است:

بهترین منابع جمع بندی ریاضی کنکور رشته های تجربی، ریاضی فیزیک و انسانی

سخن پایانی

با توجه به این که یکی از دروس تخصصی مهم و رتبه ساز در گروه های آزمایشی تجربی، انسانی و ریاضی و فیزیک درس رساضی میباشد، در سه سال اخیر هم میزان اهمیت و رتبه ساز بودن این درس به شدت افزایش یافته. انتظار میرود به منظور رسیدن به حد تسلط در مباحث ریاضی یک جمع بندی خوب، حرفه ای و اصولی داشته باشید تا بتوانید مطالب مختلف را در ذهن خود دسته بندی نموده تا در روز کنکور به نتیجه مطلوب و دلخواه خود دست یابید.

معرفی رشته عکاسی [صفر تا 100]
مطالعه

محمد عبدلی

محمد عبدلی هستم مدرس ریاضیات، مشاور کنکور و مدیر وبسایت درس جت. هدف من اینه که مسیر موفقیت دانش آموزان را هموار تر کنم. به نظر من دلیل شکست اکثر بچه ها در کنکور عدم آگاهی از مسیر موفقیت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا