مقالات مشاوره کنکورمهم ترین مباحث کنکور

مباحث مهم ریاضی کنکور

سلام بر کنکوری‌ های عزیز و همراهان گرامی سایت درس جت؛ دکتر غلامرضا عبدلی هستم امروز با مقاله مباحث مهم ریاضی کنکور تجربی، ریاضی فیزیک و انسانی در خدمت شما می باشم.

دوست خوبم؛ اولین نکته‌ای که باید توجه داشته باشید این است که دانستن بودجه‌بندی و فصل‌های مهم در هر درس باعث می‌ شود که شما با دید باز و آگاهانه به سراغ آن رفته و برای مباحث مهم تر وتست خیز تر زمان و تلاش بیشتری را صرف کنید در این تست به مباحث ریاضی کنکور در۳رشته تجربی، ریاضی فیزیک و علوم انسانی خواهیم پرداخت.

مباحث ریاضی کنکور تجربی

مهم ترین مباحث ریاضی کنکور

مباحث ریاضی کنکور ریاضی

باتوجه به حجم زیاد مباحث درسی ریاضی در رشته ریاضی فقط به معرفی کتاب‌ های اصلی می‌پردازم. به صورت زیر:

مباحث ریاضی کنکور ریاضی

مباحث ریاضی کنکور علوم انسانی

مباحث ریاضی کنکور علوم انسانی

دوست خوبم در این مقاله به بررسی مباحث آسانی کنکور ریاضی در رشته‌های تجربی، ریاضی و انسانی پرداختیم برای اطلاع بیشتر می‌توانید به بودجه‌بندی ریاضی کنکور مراجعه کنید.

مباحث آسان ریاضی کنکور رشته تجربی

در این مقاله مباحث تست خیز ریاضی کنکور تجربی را با توجه به زمان باقی مانده تا کنکور بررسی می‌کنیم؛ داوطلبانی که تا زمان کنکور۴ماه دارند می‌توانند به مباحث جدول زیر توجه کنند البته ذکر این نکته حائز اهمیت است که ترتیب مطالعه مباحث ریاضی کنکور ضروری می‌باشد در جدول زیر این ترتیب برای راحتی شما عزیزان رعایت شده و می‌توانید با تسلط در این مباحث حدود ۶۰-۷۰ درصد را در این درس کسب کنید. البته ممکن است طراحان سؤال بودجه‌بندی متفاوتی را در نظربگیرند (مثال کنکور دی۱۴۰۱) پس تسلط بر همه فصول کتاب پیشنهاد می‌شود.

مباحث آسان ریاضی کنکور رشته تجربی

حال اگر زمان کمتری دارید یا رابطه خوبی با ریاضی ندارید مباحث زیر می‌تواند برای شماکمک‌کننده باشد. با تسلط در این مباحث می‌توانید ۴۰-۵۰ درصد کسب کنید.

  • آمار
  • احتمال
  • تصاعد
  • مثلثات
  • لگاریتم
  • معادلات نامعادلات

با رعایت پیش نیازهای فوق و در نظر گرفتن مدت زمان ۳ماه می‌توانید به حد تسلط برسید قابل ذکر است که در درس ریاضی دونوع بحث داریم. مباحث مستقل، مباحث پیوسته (زنجیره‌وار) و دلیل انتخاب این مباحث هم رعایت مباحث پیوسته ومستقل ریاضی کنکور است به نحوی که در مطالعه دچار مشکل نشوید.

حال اگر وضعیت خوبی ندارید و می‌خواهید سریع بخشی از ریاضی را مطالعه کنید مباحث زیر که جزء سوالات پرتکرار هستند و درجه سختی پایینی دارند پیشنهاد می‌شود.

دوست خوبم؛ در کنکور دی۱۴۰۱ شاهد این نکته مهم بودیم که سؤالات ریاضی کنکور ترکیبی هستند از ترکیب دو مبحث یک سؤال طرح می‌شود پس به تمام مباحث و تسلط در همه مباحث توجه بیشتری داشته باشید با این حال سؤالات مستقل کمتر در کنکور طرح می‌شوند. با تسلط در مباحث زیر می‌توانید ۱۵-۲۰ درصد ریاضی را کسب کنید.

  • آمار
  • احتمال
  • مجموعه
  • تصاعد

مباحث آسان ریاضی کنکور ریاضی فیزیک

دوست خوبم؛ در رشته ریاضی درس ریاضی از ۴ بخش اصلی زیر تشکیل شده است.

  • ریاضی دهم و حسابان
  • هندسه
  • گسسته
  • آمار و احتمال

در قسمت زیر به آسان‌ ترین مباحث ریاضی در کنکور ریاضی با رعایت پیش نیازها می‌پردازیم.

مهم‌ ترین مباحث حسابان کنکور و ریاضی دهم

مهم‌ ترین مباحث حسابان کنکور و ریاضی دهم

با توجه به گستردگی مباحث ریاضی و حسابان دهم اگر زمان کمی دارید توصیه می‌کنم مباحث فوق را مطالعه کنید البته نمی‌توان گفت این مباحث جزء مباحث آسان هستنداما با توجه به ارتباط این مباحث باهم و رعایت پیش نیازها، هم نیازها با مطالعه این مباحث می‌توانید درصد خوبی را کسب کنید.

مهم‌ترین مباحث هندسه کنکور

دانش آموزان عزیز همیشه با درس هندسه چالش دارند با این حال با تسلط در مباحث زیر می‌توانید نتیجه دلخواه خود را بدست آورید.

  • تاس و تشابه
  • روابط طولی مثلث
  • ماتریس و کاربرد
  • دایره
  • بردارها

مباحث مهم ریاضی گسسته و آمار و احتمال

باتوجه به اینکه دیدگاه‌های دانش آموزان در این دو درس متفاوت می‌باشد اما احتمال و آمار گزینه خوبی برای مطالعه است و سطح سؤالات راحت‌تری نسبت به گسسته دارد. پس توصیه می‌کنم آمار و احتمال را حتما به صورت کامل مطالعه کنید. برای درس گسسته هم پیشنهاد می‌کنم تا می‌توانید این درس را حذف نکنید و اگر رابطه خوبی با این درس ندارید فصل دوم و فصل سوم را حتما مطالعه کنید وفصل نظریه اعداد را می توانید حذف کنید.

مباحث آسان ریاضی کنکور علوم انسانی

در ریاضی کنکور علوم انسانی هم با دو دسته مباحث سرو کار داریم.

  • مباحث مستقل
  • مباحث زنجیره‌وار (پیوسته)

مباحث مستقل مانند آمار و احتمال و مباحث پیوسته ( زنجیره‌وار) مانند تابع.

در شکل زیر مباحث مستقل ریاضی کنکور انسانی برای شما آورده شده است تا با تسلط در این قسمت‌ها بتوانید ۴۰-۵۰ درصد این درس را کسب کنید.

فصل‌های مهم ریاضی در کنکور علوم انسانی

مهم‌ترین مباحث هندسه کنکور

جمع‌بندی و سخن پایانی

دوست خوبم در پایان این مقاله رسیدیم و در ساختار ریاضی مشاهده کردیم که مباحث این درس به شدت قابلیت ترکیب شدن با هم را دارندبه عنوان مثال مباحث مثلث هم در تابع است هم در معادلات و هم در حد. در مورد سایر مباحث ریاضی نیز همین طور است پس لازم است درانتخاب مهم این فصل‌های ریاضی در گروه‌های تجربی، ریاضی و انسانی توجه ویژه‌ای داشته باشیم. نکته قابل توجه اینکه باید بدانید مباحث تست خیز ریاضی کنکور الزاما مباحث آسان نیستند به عنوان مثال فصل مشتق و کاربرد مشتق قسمت‌های زیادی دارد البته (در کنکور دی ۱۴۰۱) این طور نبود با این حال اکثرا مشاوران این فصل را معرفی می‌کنند در صورتی که برای تسلط روی این فصل باید تابع معادلات و حد را تسلط داشته باشید.  امیدوارم این مقاله برای شما مفید بوده باشد. اگر سؤال دارید در پایین این صفحه کامنت بگذارید در اسرع وقت پاسخگوی شما هستم.

سؤالات متداول

سخت ترین مباحث ریاضی کنکور کدام مباحث می‌باشند؟

طبق نظر سنجی از دانش‌آموزان مباحثی مانند هندسه و کاربرد مشتق از مباحث سخت کنکور تجربی هستند.

آیا ما فقط به مطالعه سؤالات پرتکرار ریاضی کنکور تجربی بپردازیم؟

خیر دراین خصوص به متن مقاله رجوع کنید توضیح داده شده است.

معرفی دانشگاه امیرکبیر+معرفی دانشکده ها از 0 تا 100
مطالعه

محمد عبدلی

محمد عبدلی هستم مدرس ریاضیات، مشاور کنکور و مدیر وبسایت درس جت. هدف من اینه که مسیر موفقیت دانش آموزان را هموار تر کنم. به نظر من دلیل شکست اکثر بچه ها در کنکور عدم آگاهی از مسیر موفقیت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا