سوالات کنکور

دانلود سوالات کنکور دی و تیر انسانی ۱۴۰۲ + پاسخنامه

سوالات کنکور ۱۴۰۲ رشته انسانی منابع خوبی برای آمادگی آزمون کنکور هستند که در این بخش سوالات به همراه پاسخ آنها را قرار داده ایم. کنکور سال ۱۴۰۲ تاکنون یک نوبت (دی ماه) برگزار شده و می تواند منبع سوالی خوبی برای داوطلبین نوبت دوم (تیرماه) باشد.

برای دانش آموزان انسانی، نمونه سوالات کنکور از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. سوالات کنکور ۱۴۰۲ رشته انسانی به جهت آنکه تعیین کننده اهمیت مباحث هستند و می توانند نوعیت سوالات را تعیین کنند، برای دانش آموزان رشته انسانی بسیار مفید خواهند بود. داوطلبان با مشاهده این سوالات، که بعضا از مباحث تکراری مطرح می شوند، به راحتی قادرند تا نگاه دقیق تری به سوالات داشته و با برنامه ریزی اصولی، آنها را در سریع ترین زمان ممکن پاسخ دهند. با توجه به اهمیت این موضوع، در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا به بررسی سوالات کنکور ۱۴۰۲ رشته انسانی بپردازیم.

دانلود سوالات کنکور دی ماه و تیر ماه انسانی ۱۴۰۲ با پاسخنامه

سوالات کنکور ۱۴۰۲ رشته انسانی در راستای تغییراتی که از سال کنونی داشته شده است، بودجه بندی متفاوتی دارد و برمبنای نظام آموزشی جدید (۳-۳-۶) می باشد. بیشترین سوالات این آزمون به دروس زیر اختصاص می یابند:

  • ریاضی: این سوالات شامل ۲۰ پرسش بوده که برای داوطلبان ۲۵ دقیقه فرصت داده شده است.
  • اقتصاد: دومین موردی که در این بخش برای داوطلبان درنظر گرفته شده است، مربوط به درس اقتصاد بوده که شامل ۱۵ سوال در مدت زمانی ۱۰ دقیقه می باشد.
  • ادبیات: این بخش از سوالات شامل ۳۰ پرسش است که برای آن ۳۰ دقیقه وقت داده شده و به عنوان یکی از قسمت های مهم سوالات کنکور انسانی ۱۴۰۲ با پاسخنامه به شمار می آید.
  • عربی: در این بخش، ۲۰ پرسش با بازه زمانی ۲۰ دقیقه درنظر گرفته شده است.
  • تاریخ و جغرافیا: برای پاسخگویی داوطلبان به ۱۵ سوال این بخش، ۲۵ دقیقه درنظر گرفته شده است.
  • علوم اجتماعی: داوطلبان باید به ۲۰ سوال علوم اجتماعی در بازه زمانی ۱۵ دقیقه پاسخ دهند.
  • فلسفه و منطق: یکی از بخش های وقت گیر و پیچیده، مربوط به سوالات کنکور انسانی ۱۴۰۲ حفظی و مفهومی درس فلسفه است که شامل ۲۵ سوال در بازه زمانی ۲۵ دقیقه می باشد.
  • روانشناسی: در نهایت نیز سوالات روانشناسی با تعداد ۲۰ پرسش در بازه زمانی ۱۵ دقیقه درنظر گرفته شده است.
سوالات کنکور ریاضی سال 98 به همراه پاسخنامه + pdf
مطالعه

 دانلود دفترچه سوالات کنکور دی ماه انسانی ۱۴۰۲ با پاسخنامه

برای دانلود سوالات کنکور ۱۴۰۲ رشته انسانی که در نوبت دی ماه برگزار شده است، فایل PDF این سوالات در ادامه ارائه شده اند. قابل ذکر است که این فایل ها از سوی سازمان سنجش ارائه نشده اند ولی داوطلبان می توانند با توجه به دفترچه سوالات خاص خود، کلید سوالات دفترچه خود را در سایت سنجش مشاهده کنند. شما داوطلبان عزیز می توانید برای دریافت این فایل ها از لینک زیر اقدام کنید:

دانلود دفترچه سوالات کنکور انسانی ۱۴۰۲ نوبت اول دی ماه
سوالات کنکور داخل کشور سوالات کنکور خارج از کشور
سوالات اختصاصی دفترچه اول سوالات اختصاصی دفترچه اول
سوالات اختصاصی دفترچه دوم سوالات اختصاصی دفترچه دوم
سوالات اختصاصی دفترچه دوم ویژه معارف سوالات اختصاصی دفترچه دوم ویژه معارف

دانلود پاسخنامه کلیدی و تشریحی کنکور انسانی ۱۴۰۲ نوبت دی ماه

داوطلبین می توانند برای مشاهده کلید (جواب) سوالات کنکور ۱۴۰۲ رشته انسانی از طریق لینک زیر اقدام کنند. همچنین قابل ذکر است که شما دانش آموزان می توانید از طریق حل سوالاتی که توسط اساتید ارائه شده اند، برای رسیدن به پاسخ این پرسش ها اقدام کرده و از آن به عنوان حل تمرین و آمادگی بیشتر برای آزمون نیز بهره مند شوید. در لینک زیر، تنها جواب هر پرسش قرار داده شده است و هر داوطلب باید با توجه به نوع دفترچه سوالی که دریافت نموده است، پاسخ ها را مشاهده نماید.

کلید سوالات کنکور انسانی ۱۴۰۲ دی ماه
پاسخنامه سوالات کنکور انسانی ۱۴۰۲
دانلود پاسخنامه کنکور انسانی ۱۴۰۲ داخل کشور
دانلود پاسخنامه کنکور انسانی (علوم و معارف اسلامی) ۱۴۰۲ داخل کشور
دانلود پاسخنامه کنکور انسانی ۱۴۰۲ خارج کشور
دانلود پاسخنامه کنکور انسانی (علوم و معارف اسلامی) ۱۴۰۲ خارج کشور

اعتراض به سوالات کنکور انسانی ۱۴۰۲

در صورتی که دانش آموزان پس از انتشار کلید، ابهاماتی را در سوالات کنکوری مشاهده کرده باشند، می توانند آن را از طریق سایت سنجش به اطلاع مسئولین برسانند. برای انجام چنین کاری، می توانید به این لینک مراجعه کرده و با ثبت نام در سایت، درج نام آزمون و درخواست خود، آن را پیگیری کنید.

جمع بندی

سوالات کنکور ۱۴۰۲ رشته انسانی منبع بسیار خوبی برای داوطلبین است که می توانند از آن برای کشف نوعیت سوالات، حفظ و درک عمیق مطالب استفاده کنند. از آنجایی که این سوالات مفهومی طراحی شده اند، پاسخ آنها با تحلیل هایی که ارائه می شود، می تواند درک خوبی را از سوال به شما ارائه کند.

سوالات کنکور 1400 تجربی به همراه پاسخنامه + دانلود pdf
مطالعه

سوالات متداول

  • آیا امکان ثبت اعتراض به سوالات و پاسخنامه کنکور انسانی ۱۴۰۲ وجود دارد؟

بله پس از انتشار سوالات و پاسخنامه آن ها، سازمان سنجش مهلتی را برای ثبت اعتراض در مورد سوالات و پاسخنامه آن ها در نظر می گیرد. در این زمان می توانید به سایت سنجش مراجعه کنید و اعتراض خود را ثبت نمایید.

  • پاسخنامه و سوالات کنکور ۱۴۰۲ چه زمانی منتشر می شوند؟

سوالات کنکور انسانی ۱۴۰۲ معمولا یک ساعت پس از برگزاری کنکور و اتمام آن و پاسخنامه کنکور نیز معمولا چند روز پس از برگزاری کنکور منتشر می گردد.

تیم تولید محتوای درس جت

وبسایت درس جت از به روزترین وبسایت ها و مراجع درسی قبل از دانشگاه میباشد که کار خود را از بهمن ماه سال 1400 آغاز کرد و هدف ما از تاسیس وبسایت درس جت این است که هر آنچه که یک دانش آموز کنکوری به آن نیاز دارد دارد را در این سایت به صورت کامل و با بهترین کیفیت فراهم کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا