نهم

جواب گفت و گو کنید صفحه ۸ علوم نهم

سلام خدمت همه دانش آموزان و همراهان سایت درس جت. در این نوشته با جواب گفت و گو کنید صفحه ۸ علوم نهم همراه شما هستیم.

جواب گفت و گو کنید صفحه ۸ علوم نهم

در این متن، می‌خواهیم در صفحه ۸ کتاب علوم نهم با شما به گفت‌وگو بپردازیم. در این صفحه، درصد تقریبی ترکیب برخی از عناصر در پوسته زمین و در بدن انسان نمایش داده شده است. با مطالب ارائه شده در این دو نمودار، می‌خواهیم بحث و گفت‌وگو کنیم.

جواب گفت و گو کنید صفحه 8 علوم نهم

جواب اول:
“عنصر بسیار مهم در بدن انسان و در پوستهٔ زمین، اکسیژن است؛ زیرا دارای بیشترین درصد ترکیب است و در هر دو محیط نقش بسیار مهمی دارد. بعد از اکسیژن، کربن نیز به عنوان یک عنصر مهم و معروف شناخته می‌شود. این عنصر در تمامی واکنش‌های مختلف شیمیایی حضور دارد. آهن نیز در تولید گلبول‌های قرمز خون (هموگلوبین) وظایف مهمی دارد. به علاوه، سدیم و پتاسیم در تنظیم فعالیت‌های قلب نقش دارند و عنصر ید در رشد استخوان‌ها تاثیرگذار است.”

جواب دوم:
“در بدن انسان، ترکیب عناصر به ترتیب اکسیژن (۶۵%)، کربن (۱۸%)، هیدروژن (۱۰%)، نیتروژن (۳%)، کلسیم (۲%) و بقیه عناصر (۲%) می‌باشد. عناصر اکسیژن، کربن، هیدروژن و نیتروژن در مواد آلی مثل کربوهیدرات‌ها، لیپیدها، پروتئین‌ها و ریبونوکلئیک اسیدها وجود دارند که نقش مهمی در ساختار و انتقال انرژی دارند. همچنین، عنصر کلسیم در رشد استخوان‌ها تاثیرگذار است و بقیه عناصر نیز در واکنش‌ها و فرآیندهای مختلف دارای اهمیت هستند.”

درباره پوسته زمین

“در پوسته زمین، ترکیب عناصر به ترتیب اکسیژن (۴۷%)، سیلیسیم (۲۸%)، آلومینیم (۸%)، آهن (۵%)، کلسیم (۴%)، سدیم (۳%)، پتاسیم (۳%) و سایر عناصر (۲%) است. این عناصر در ترکیب با یکدیگر، موادی مانند سنگ‌های سیلیکاتی و غیرسیلیکاتی، و در نهایت تشکیل مواد معدنی و خاک‌ها را می‌دهند.”

گام به گام قسمت های دیگر مواد و نقش آن ها در زندگی

جامع ترین جواب نوشتن صفحه ۱۵ فارسی نهم
مطالعه

تیم تولید محتوای درس جت

وبسایت درس جت از به روزترین وبسایت ها و مراجع درسی قبل از دانشگاه میباشد که کار خود را از بهمن ماه سال 1400 آغاز کرد و هدف ما از تاسیس وبسایت درس جت این است که هر آنچه که یک دانش آموز کنکوری به آن نیاز دارد دارد را در این سایت به صورت کامل و با بهترین کیفیت فراهم کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا