مقالات مشاوره کنکورمعرفی دانشگاه ها

معرفی دانشگاه شهید بهشتی [صفرتا ۱۰۰]

در این مقاله از درس جت می خواهیم در رابطه با دانشگاه شهید بهشتی و اطلاعات مرتبط با آن صحبت کنیم تا شما بیشتر با این موضوع آشنا شوید.

دانشگاه شهید بهشتی جزو یکی از برترین دانشگاه های سطح کشور می باشد. دانش آموزان بسیاری علاقه دارند در این دانشگاه به ادامه تحصیل پرداخته و مقاطع مختلف تحصیلی را در دانشگاه پرآوازه شهید بهشتی به پایان برسانند. در نظر داشته باشید دانش آموختگان این دانشگاه با بار علمی بسیار بالا توانستند در عرصه‌ های مختلف، موفقیت‌ های زیادی کسب کنند.

این دانشگاه جزو پنج دانشگاه برتر در شهر تهران است که دانشجویان مختلف را از سراسر ایران درون خود جای داده است. فرقی نمی کند که شما ساکن چه شهر یا چه استانی هستید. در صورت داشتن توانایی لازم می توانید شانس قبولی در این دانشگاه را داشته و آینده تحصیلی خود را تضمین نمایید. اگر دوست دارید در رابطه با دانشگاه شهید بهشتی اطلاعات بیشتری به دست آورید با ما همراه باشید تا به معرفی دانشگاه شهید بهشتی به صورت کامل و جامع بپردازیم. آشنایی با این دانشگاه خالی از لطف نیست.

توضیحات مرتبط با دانشگاه شهید بهشتی

دانشگاه شهید بهشتی در سال ۱۳۳۸ احداث شد. این دانشگاه در منطقه اوین و در غرب ولنجک قرار گرفته است. مساحت کل این دانشگاه ۶۰ هکتار می باشد و توسط علی شیخ الاسلام به نام دانشگاه ملی ایران تاسیس گردید. شاید برای شما جالب باشد که بدانید اولین دانشجویان این دانشگاه در مهر ماه سال ۱۳۳۹ و در دانشکده‌ های علوم بانکداری و شهرسازی و معماری مشغول به تحصیل شدند. این سه رشته جزو رشته های اول پذیرش دانشجو در این سال بوده اند. دانشجویان می توانند در نوبت های مختلف تحصیلی در این دانشگاه به علم آموزی و کسب دانش بپردازند.

افراد در سه نوبت روزانه، شبانه و دوره های مجازی می توانند شانس تحصیل در این دانشگاه بسیار عالی و معتبر را داشته باشند. این دانشگاه دارای ۱۰ پژوهشکده معتبر می باشد. ۹ مرکز تحقیقاتی دارد و ۵۷ ساختمان اصلی نیز درون محوطه آن دایر است. دانشجویان می توانند در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا به تحصیل در دانشگاه شهید بهشتی پرداخته و مدارج عالی علم اندوزی را با موفقیت سپری کنند. در حال حاضر تعداد استادان موجود در این دانشگاه ۱۲۹۰ استاد می باشند. دانشگاه شهید بهشتی جزو یکی از برترین دانشگاه های کشور ایران است. شما می‌ توانید با تجربه ترین و بهترین اساتید را در دانشگاه شهید بهشتی پیدا کرده و از آن ها کسب علم کنید. این دانشگاه با تعداد مقالات علمی که در آن ارائه شده است، جزو یکی از دانشگاه‌ های مطرح در این زمینه می باشد.

بررسی پردیس و دانشکده‌ ها و رشته‌ های مختلف در دانشگاه شهید بهشتی

در قسمت معرفی دانشگاه شهید بهشتی شما با دانشکده ها و پردیس ها و مقاطع مختلف تحصیلی و همچنین رشته های موجود در این دانشگاه آشنایی پیدا می کنید. دانشگاه شهید بهشتی به طور کلی دارای ۱۹ دانشکده و پردیس می باشد‌. این دانشکده‌ ها شامل دانشکده مهندسی و علوم کامپیوتر، دانشکده علوم انسانی و ادبیات، دانشکده آب و محیط زیست، دانشکده مکانیک و انرژی، دانشکده مهندسی برق، دانشکده مهندسی عمران، دانشکده مهندسی هسته‌ ای، دانشکده معماری و شهرسازی، مدیریت و حسابداری، فیزیک، علوم شیمی و نفت، علوم زیستی، حقوق، تربیت بدنی و علوم ورزشی، علوم تربیتی و روانشناسی، علوم ریاضی، علوم زمین، علوم اقتصادی و سیاسی، مهندسی انرژی و فناوری های نوین و … می باشند.

محیط دایره و نیم دایره +فرمول + حل مثال
مطالعه

دانشگاه شهید بهشتی دارای ۳ پردیس مختلف است. این پردیس ها شامل پردیس فنی و مهندسی شهید عباسپور، پردیس دانشگاهی اکباتان و پردیس علمی تحقیقاتی زیراب است. مساحت پردیس فنی مهندسی شهید عباسپور ۵۸ هکتار می باشد. مساحت پردیس علمی تحقیقاتی زیراب ۱۰ هکتار است و مساحت پردیس دانشگاهی اکباتان برابر با یک و نیم هکتار می باشد. به عنوان مثال پردیس فنی عباسپور دارای رشته های مهندسی مکانیک و انرژی رشته برق و رشته عمران و محیط می باشد.

آشنایی با رشته های موجود در این دانشگاه

در معرفی دانشگاه شهید بهشتی بهتراست با رشته هایی که در این دانشگاه تدریس می شوند آشنایی پیدا کنید تا در صورت علاقه مندی بتوانید رشته مورد نظر خود را در این دانشگاه معتبر انتخاب کنید. واحد دانشگاه شهید بهشتی شامل ۲۳۰ رشته تحصیلی می باشد. از بین این ۲۳۰ رشته تحصیلی ۴۵ رشته در مقطع کارشناسی است. ۱۲۳ رشته در مقطع کارشناسی ارشد و ۶۲ رشته در مقطع دکترا هستند. افراد می توانند در رشته های مورد نظر خود در مقاطع تحصیلی مختلف به تحصیل و علم آموزی بپردازند.

معرفی رشته های مقطع کارشناسی این دانشگاه: اگر شما قصد تحصیل در دانشگاه شهید بهشتی در مقطع کارشناسی را دارید، بهتر است با رشته‌ های این مقطع آشنایی پیدا کرده تا بتوانید انتخاب درست و آگاهانه ای داشته باشید. رشته هایی که در مقطع کارشناسی در دانشگاه شهید بهشتی تدریس می‌‌ شوند شامل: مهندسی برق، مهندسی مکانیک و نیروگاه، مهندسی عمران، مهندسی عمران کاربردی، کامپیوتر گرایش سخت افزار و نرم افزار، علوم کامپیوتر، جغرافیای طبیعی گرایش اقلیم شناسی، جغرافیای انسانی گرایش شهری و روستایی، زبان و ادبیات فرانسه، زبان آلمانی، زبان و ادبیات فارسی، علوم اجتماعی گرایش پژوهشگری، علوم اجتماعی، تاریخ زبان چینی و روسی، حقوق فناوری و اطلاعات، علوم سیاسی، روانشناسی گرایش های روانشناسی بالینی، زیست شناسی، مدیریت صنعتی، حسابداری، مهندسی معماری و … می باشند.

بررسی امکانات رفاهی در دانشگاه شهید بهشتی

این دانشگاه نیز مانند دانشگاه های برتر سطح کشور دارای امکانات رفاهی می باشد. دانشجویان می توانند در حین تحصیل از این امکانات بهره‌ مند شوند. به عنوان مثال کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد جزو یکی از امکانات رفاهی دانشگاه شهید بهشتی می باشند. وجود خوابگاه های دانشجویی، وجود وبگاه رایانه، مرکز خدمات مشاوره، اداره تربیت بدنی، اداره بهداشت، اداره فرهنگی و … جزو این امکانات هستند. انجام فوق برنامه های مختلف که شامل نشریات دانشجویی، انجام انجمن های علمی و دانشجویی، تشکل‌ های دانشجویی، کانون های مختلف دانشجویی و ستاد های فرهنگی و ادارات فرهنگی می باشند.

نوشته های مشابه

هر کدام از این امکانات رفاهی می‌ توانند زمینه‌ ساز ایجاد آسایش و آرامش بیشتر دانشجویان باشند. به عنوان مثال وجود خوابگاه دانشجویی وابسته به این دانشگاه برای دانشجویان شهرستانی یک امتیاز بسیار عالی محسوب می‌ شود. زیرا دانشجویان بدون دغدغه و بدون نگرانی می‌ توانند از شهرهای خود به شهر تهران آمده و درون خوابگاه دانشجویی اقامت کنند. بدون آنکه نگرانی در رابطه با اجاره و هزینه‌ های سنگین آن داشته باشند.

بررسی مراکز پژوهشی تحقیقاتی این دانشگاه

در دانشگاه شهید بهشتی پژوهشگاه های علوم کاربردی بسیار زیادی وجود دارند. به عنوان مثال پژوهشکده لیزر و پلاسما، پژوهشکده علوم شناختی و مغز، پژوهشکده علوم محیطی و پژوهشکده گیاهان جزو پژوهشکده های علوم کاربردی این دانشگاه به حساب می‌ آیند. البته کار به اینجا ختم نمی‌ شود. پژوهشکده های علوم انسانی و رفتاری نیز درون دانشگاه شهید بهشتی وجود دارند که این پژوهشکده ها شامل پژوهشکده خانواده، پژوهشکده مطالعات منطقه‌ ای، پژوهشکده مطالعات بنیادین علم و فناوری و پژوهشکده اعجاز قرآن می باشند. پژوهشکده علوم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی نیز شامل پژوهشکده علوم و فناوری پزشکی، پژوهشکده فضای مجازی و پژوهشکده شبکه برق است.

بررسی مرکز تحقیقات درون دانشگاه

در قسمت معرفی دانشگاه شهید بهشتی به قسمت مراکز تحقیقاتی دانشگاه می رسیم. مرکز تحقیقاتی درون دانشگاه شامل مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات، مرکز رشد واحد های فناوری، مرکز آموزش های تخصصی، مرکز آموزش های زبان و آموزش الکترونیکی، مرکز پژوهشی جاده ابریشم، مرکز گوهر شناسی، مرکز تحقیقات علوم اقتصادی، مرکز تحقیقات وقف، مرکز پژوهشی اکتشافات نفت و گاز، مرکز رشد واحد های فناوری، مرکز آموزش زبان فارسی به افراد غیر فارسی زبان، مرکز تحقیقات پروتئین، مرکز استهلال آب های غیر متعارف، مرکز تحقیقات کرسی حقوق بشر یا دموکراسی می باشند. این مرکز ها بسیار متنوع و کارآمد هستند.

معرفی دانشگاه شهید بهشتی از نظر جایگاه علمی و پژوهشی

بر اساس جدیدترین نتایج به دست آمده از نظر رتبه بندی جهانی در سال ۲۰۱۹ دانشگاه شهید بهشتی جزو برترین دانشگاه های دنیا می باشد. بر اساس این رتبه‌‌ بندی، ۶ دانشگاه بزرگ ایرانی در جمع برترین دانشگاه‌ های دنیا قرار گرفتند. رتبه دانشگاه صنعتی شریف در کل دنیا ۴۳۲ می باشد. رتبه دانشگاه امیرکبیر ۴۳۸، دانشگاه علم و صنعت ۶۵۸، دانشگاه تهران ،۷۵۳ دانشگاه شهید بهشتی و دانشگاه شیراز ۸۰۰ می باشند. در این رتبه‌ بندی دانشگاه های ایرانی حضور پررنگ و فعالی داشته اند. مطمئنا از سال ۲۰۱۹ تا به اکنون این دانشگاه توانسته است رتبه بندی خود را ارتقا داده و سهم ایران را در دانشگاه برتر جهان افزایش دهد.

دانشگاه شهید بهشتی
دانشگاه شهید بهشتی

افتخارات دانشگاه شهید بهشتی

در معرفی دانشگاه شهید بهشتی شما به قسمت بررسی افتخارات این دانشگاه می رسید. این دانشگاه تربیت بیش از ۵۰ هزار دانش آموخته در مقاطع مختلف تحصیلی را برعهده داشته است. همچنین این دانشگاه افتخار برگزاری ده ها کنگره، سمینار، کنفرانس، همایش های بین المللی در داخل کشور و منطقه، جشن های فرهنگ ملل و … را دارد. همچنین توانسته است صد ها استاد بسیار مطرح در عرصه های مختلف را معرفی کرده و اکتشافات بسیار زیادی در سطح کشور داشته باشد. یک ابتکار بسیار عالی در برگزاری جشن ازدواج دانشجویی داشته و توانسته است دکترا افتخاری را به مرحوم استاد بیرشک اعطا نماید. افتخارات دانشگاه شهید بهشتی بسیار زیاد می باشد و نمی توان در چند خط این افتخارات را خلاصه نمود. افراد زیادی که در این دانشگاه تحصیل کردند توانستند آینده شغلی و تحصیلی خود را تضمین کرده و در یکی از بهترین دانشگاه های برتر در سطح دنیا به تحصیل بپردازند و از مزایای عالی این دانشگاه بهره‌ مند شوند.

دوره های مجازی دانشگاه

شاید برای شما این سوال پیش بیاید که دوره مجازی دانشگاه شهید بهشتی به چه صورت است. دوره مجازی این دانشگاه جزو معتبر ترین دوره ها در سطح کشور است و افراد زیادی توانسته اند مدارک تحصیلی خود را از دوره های مجازی این دانشگاه دریا کنند. از نظر اعتبار در سطح بسیار خوبی قرار گرفته است. این دوره را برای کسانی که شاغل می باشند و وقت کافی برای شرکت در کلاس های حضوری را ندارند یک امکان بسیار عالی است. علاقمندان می‌ توانند در آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه دولتی شرکت کرده و در این آزمون ها موفق شوند. رشته های ارائه شده در دوره های مجازی شامل رشته‌ های مهندسی معماری و کامپیوتر، مهندسی مدیریت فناوری اطلاعات، نرم افزار کامپیوتر و حسابداری و علوم کامپیوتر می باشند. البته در نظر داشته باشید که این رشته‌ ها در مقطع کارشناسی ارشد اقدام به پذیرش دانشجو کرده اند و برای پذیرفته شدن در این رشته‌ ها باید آزمون کارشناسی ارشد دولتی را انجام دهید.

تسهیلات و وام ها یک امکان بسیار عالی این دانشگاه

دانشگاه شهید بهشتی یک امکان بسیار عالی در اختیار دانشجویان خود قرار داده است و آن هم وجود تسهیلات و وام صندوق رفاه دانشجویان است. این روش یک راه بسیار عالی برای دانشجویان کم بضاعت می باشد.

این صندوق در جهت تأمین قسمتی از هزینه دانشجویان دایر شده است. دانشجویان می توانند تسهیلات را به صورت وام های مسکن، ازدواج، وام ضروری، خوابگاه، وام تحصیلی و بیمه خدمات درمانی از طریق این صندوق دریافت نمایند. وام مسکن به دانشجویان دوره روزانه و وام ضروری به دانشجویانی که در دوره شبانه تحصیل می کنند تعلق می گیرد. افرادی که متقاضی دریافت این وام هستند می‌ توانند به مدیریت امور دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی مراجعه کرده و فرم های مربوطه را تکمیل کنند. پس از این اقدامات تسهیلات مورد نظر خود را از صندوق رفاه دانشجویی دریافت نمایند. برای دانش آموزان ممتاز بر اساس مصوبه های موجود تسهیلات ویژه‌ ای در نظر گرفته شده و به این دانشجویان اعطا می شود.

دانشگاه شهید بهشتی دارای سرویس ایاب و ذهاب برای رفت و آمد دانشجویان نیز است. شما می توانید در سطح شهر و یا مسیرهای منتهی به میدان های اصلی شهر از این سرویس ایاب و ذهاب استفاده نمایید. این سرویس از زمان شروع سال تحصیلی تا اتمام آن فعال می باشد و دانشجو می‌ تواند به راحتی از این سرویس ها استفاده کند و ایاب و ذهاب خود را به آسانی انجام دهد. در نظر داشته باشید که تحصیل در دانشگاه شهید بهشتی یک امکان خاص و ویژه برای محصلین عزیز است. افرادی که در این دانشگاه تحصیل می‌ کنند می‌ توانند آینده شغلی و تحصیلی خود را تضمین کرده و جزو چهره‌ ماندگار شوند. این دانشگاه و تحصیل در آن یک امکان خاص و بسیار ویژه می باشد که در اختیار افراد پرتلاش قرار گرفته است.

معرفی صفر تا 100 دانشگاه ارومیه | هر آنچه که باید بدانید
مطالعه

دکتر غلامرضا عبدلی

غلامرضا عبدلی هستم دکترای تخصصی مشاوره ، مدرس دانشگاه و مدرس کارگاه های تربیت مشاور تحصیلی. افتخار این را دارم که با 20 سال تجربه در حوزه مشاوره تحصیلی بتوانم به شما عزیزان کمک کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا