نهم

کامل ترین جواب فعالیت صفحه ۳۵ دفاعی نهم

سلام خدمت همه دانش آموزان و همراهان سایت درس جت. در این نوشته با جواب فعالیت صفحه ۳۵ دفاعی نهم همراه شما هستیم.

جواب فعالیت صفحه ۳۵ دفاعی نهم

درباره استفاده از الگوی بسیج در کشورهای فلسطین، لبنان، سوریه و عراق بررسی و تحقیق کنید.

بسیج یک جنبش عام و عریض در جامعه است و واژه “بسیجی” ارتباط با ارزش‌های انقلاب، اخلاص، ایثار، فداکاری و خودسرانه‌گری را میسر کند. امروزه، مردم کشورهای منطقه اقدام به بسیج نموده‌اند و به عنوان بسیجیان، از استقلال و شجاعت کشور خود حفاظت می‌کنند.

در کشورهای سوریه، لبنان، فلسطین، عراق و یمن، مردم با پیشبرد الگوی بسیج جمهوری اسلامی ایران به فعالیت‌های مقاومتی مشغولند. حضور مقاومت در فلسطین، لبنان و سوریه نه تنها از الگوی حرکت بسیج الهام گرفته شده است، بلکه صحنه‌های ایثارگری در دوران دفاع مقدس و نمونه‌های بسیج، در سایر کشورها نیز تأثیرگذاری داشته و منجر به تشکیل انجمن‌ها و ایستگاه‌های مشابه در این مناطق شده است.

به دلیل استفاده از الگوهای بسیج در کشورهای سوریه، لبنان، فلسطین، عراق و یمن، باید بسیج را به عنوان یک فرهنگ مشاهده کرد، نه تنها به عنوان یک سازمان. بسیج باید به عنوان یک الگو در کتاب آزادگی شناخته شود. این فرهنگ یادآور دورانی است که قدرت‌های غرب و شرق در رقابت بودند و هرکدام تلاش می‌کردند تا بر کشورهای جهان سوم حکومت کنند. این یادگار به امام امت (ره) بازمی‌گردد، زمانی که این دو ابرقدرت با یکدیگر رقابت می‌کردند و تمام توان خود را برای استثمار کشورهای جهان سوم به کار می‌بردند.

بنیان‌گذار جمهوری اسلامی در تاریخ ۵ آذر ماه ۱۳۵۸ دستور تشکیل ارتش ۲۰ میلیونی مستضعفان را اعلام کردند و چراغی روشن کردند که به محو ظلمات پرداخته و به جای کشورگشایی، دل گشایی به اجرا درآید. در آن روزها، امام (ره) آن فرمان را صادر کردند و برخی این را به عنوان یک ایده‌آل فکر می‌کردند. اما امروز که ۳ دهه از این دستور گذشته است، حکمت آن بیشتر روشن شده و مشخص شده که چگونه این اقدام به عنوان مبنای استحکام محور مقاومت علیه فشار قدرتهای جهانی می‌افتد و چگونه این الگو باعث مقاومت کشورهای حاضر در محور مقاومت (عراق، سوریه و فلسطین) در برابر فشار قدرتهای جهانی شده است.

در حال حاضر، مقاومت در سوریه و عراق به دلیل حضور قهرمانانه مردمان خود، که با سازماندهی بر اساس الگوی بسیج فعالیت می‌کنند، به وجود آمده است.

کامل ترین جواب صفحه ۲۹ کتاب کار زبان نهم + ترجمه
مطالعه

تیم تولید محتوای درس جت

وبسایت درس جت از به روزترین وبسایت ها و مراجع درسی قبل از دانشگاه میباشد که کار خود را از بهمن ماه سال 1400 آغاز کرد و هدف ما از تاسیس وبسایت درس جت این است که هر آنچه که یک دانش آموز کنکوری به آن نیاز دارد دارد را در این سایت به صورت کامل و با بهترین کیفیت فراهم کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا