نهم

کامل ترین جواب صفحه ۷۰ علوم نهم ? فکر کنید

سلام خدمت همه دانش آموزان و همراهان سایت درس جت. در این نوشته با جواب صفحه ۷۰ علوم نهم همراه شما هستیم.

جواب صفحه ۷۰ علوم نهم

با توجه به شکل ۱۰ زمین لرزه‌ها و آتشفشان‌ها بیشتر بر چه مناطقی منطبق است؟

جواب صفحه 70 علوم نهم
جواب صفحه ۷۰ علوم نهم

* محل برخورد ورقه‌های قاره‌ای با ورقه‌های اقیانوسی

* محل برخورد ورقه‌های اقیانوسی با یکدیگر

* محل برخورد ورقه‌های قاره‌ای با یکدیگر

مناطق زلزله خیز کره زمین : کمربند چین خورده آلپ – هیمالیا: جایی که پوسته آسیا – اروپا (اوراسیا) به صفحه آفریقا – هند برخورد می‌کند. در کشورهای ایتالیا ، یونان ، ترکیه ، ایران ، شمال هند ..…

کمربند اطراف اقیانوس آرام : جایی که صفحه اقیانوس آرام به صفحه قاره آسیا – اروپا  آمریکای جنوبی استرالیا و امریکای شمالی برخورد می‌کند. در این ناحیه از کامچاتکا تا هکایدو شدیدترین زلزله‌ها اتفاق می‌افتد .

کمربند میانی اقیانوس اطلس: مکانی که صفحه اقیانوس اطلس در حال گسترش است، زلزله‌ها به نسبت ملایم و آرام است و تاثیر چندانی بر روی آرامش مردم ندارد. به جز در گودال‌های اقیانوسی، مرکز زمین لرزه‌ها در عمق ۵۰ کیلومتری پوسته زمین واقع شده است.

جواب کوتاه: با توجه به شکل ۱۰، بیشتر زمین‌لرزه‌ها و آتشفشان‌ها در حاشیه ورقه‌های سنگی کره (بخصوص در نقاط برخورد ورقه اقیانوسی با ورقه قاره‌ای) ایجاد می‌شوند.

جامع ترین جواب فعالیت صفحه ۱۳۴ علوم نهم
مطالعه

تیم تولید محتوای درس جت

وبسایت درس جت از به روزترین وبسایت ها و مراجع درسی قبل از دانشگاه میباشد که کار خود را از بهمن ماه سال 1400 آغاز کرد و هدف ما از تاسیس وبسایت درس جت این است که هر آنچه که یک دانش آموز کنکوری به آن نیاز دارد دارد را در این سایت به صورت کامل و با بهترین کیفیت فراهم کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا