نهم

کامل ترین جواب جمع آوری اطلاعات صفحه ۱۵۷ علوم نهم

سلام خدمت همه دانش آموزان و همراهان سایت درس جت. در این نوشته با جواب جمع آوری اطلاعات صفحه ۱۵۷ علوم نهم همراه شما هستیم.

جواب جمع آوری اطلاعات صفحه ۱۵۷ علوم نهم

با مراجعه به منابع معتبر، در مورد اهمیت و چگونگی انجام دو گزاره زیر، اطلاعاتی را جمع آوری کنید و در کلاس ارائه نمایید.

الف) آفتاب پرست در محیط های مختلف، رنگ خود را تغییر می دهد.

آفتاب‌پرست‌ها با تغییر رنگ محیط، رنگ بدن خود را نیز تغییر می‌دهند که این پدیده ناشی از یک واکنش عصبی است و نمایانگر ورود استرس به آنها بوده و نه به دلیل استتار – این موجودات دارای چرخه رنگدانه به نام “کروماتوفور” زیر پوست هستند (که به سه لایه تقسیم می‌شوند: لایه‌های زرد و قرمز، لایه‌ی آبی، و لایه‌ی سیاه).

ب) مارمولک ها، گاهی دم خود را قطع می کنند.

به این عمل مارمولک‌ها اتوتومی (خودبُری) گویند که هنگام احساس خطر و تماس با دم مارمولک روی می‌دهد. این فرآیند با انقباض ماهیچه دم اجرا می‌شود و تنها یک بار در طول عمر هر مارمولک رخ می‌دهد. پس از جدا شدن دم، به مدتی به دلیل وجود پیام‌های عصبی، دم تکان می‌خورد که توجه صیاد را جلب می‌کند و باعث فرار مارمولک می‌شود.

جستجوی کاربران برای این مطلب:

  • جمع اوری اطلاعات نهم صفحه۱۵۷

سوالات متن درس نهم مطالعات نهم
مطالعه

تیم تولید محتوای درس جت

وبسایت درس جت از به روزترین وبسایت ها و مراجع درسی قبل از دانشگاه میباشد که کار خود را از بهمن ماه سال 1400 آغاز کرد و هدف ما از تاسیس وبسایت درس جت این است که هر آنچه که یک دانش آموز کنکوری به آن نیاز دارد دارد را در این سایت به صورت کامل و با بهترین کیفیت فراهم کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا