نهم

کامل ترین جواب جمع آوری اطلاعات صفحه ۱۶۲ علوم نهم

سلام خدمت همه دانش آموزان و همراهان سایت درس جت. در این نوشته با جواب جمع آوری اطلاعات صفحه ۱۶۲ علوم نهم همراه شما هستیم.

جواب جمع آوری اطلاعات صفحه ۱۶۲ علوم نهم

گفته می شود وجود گراز و خرس در جنگل، فوایدی دارد. در این مورد از منابع معتبر، اطلاعاتی را جمع آوری و به صورت گزارش در کلاس ارائه نمایید.

اهمیت گراز: گراز دارای یک پوزه دراز و محکم است که از ریشه‌های درختان تغذیه می‌کند. این حیوان در حین مصرف غذاهای گیاهی، خاک را با پوزه‌اش شخم می‌زند. در مناطق بیابانی و علفزارها که گراز حضور دارد، به دلیل حرکت و چرخش خاک و پاشیده شدن آن بر روی دانه‌های گیاهان، رشد و تنوع گیاهان افزایش می‌یابد. به همین دلیل، این حیوانات را “تراکتور طبیعت” نیز می‌نامند.

توجه: این حیوان برای زمین‌های کشاورزی مناسب نیست و می‌تواند محصولات را نابود کند. اهمیت خرس: این حیوان با وجود تغذیه گسترده، بیشتر از دانه و میوه‌های گیاهی استفاده می‌کند. بعد از مصرف این دانه‌ها که در بدن خرس جذب نمی‌شود، همراه با مدفوع (که خود نوعی کود به حساب می‌آید) روی خاک پخش می‌شود و با فراهم شدن رطوبت، سریعاً رشد می‌کند.

کامل ترین جواب صفحه ۳۲ کتاب کار زبان نهم + ترجمه
مطالعه

تیم تولید محتوای درس جت

وبسایت درس جت از به روزترین وبسایت ها و مراجع درسی قبل از دانشگاه میباشد که کار خود را از بهمن ماه سال 1400 آغاز کرد و هدف ما از تاسیس وبسایت درس جت این است که هر آنچه که یک دانش آموز کنکوری به آن نیاز دارد دارد را در این سایت به صورت کامل و با بهترین کیفیت فراهم کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا