نهم

کامل ترین جواب جمع آوری اطلاعات صفحه ۱۰۳ علوم نهم

سلام خدمت همه دانش آموزان و همراهان سایت درس جت. در این نوشته با جواب جمع آوری اطلاعات صفحه ۱۰۳ علوم نهم همراه شما هستیم.

جواب جمع آوری اطلاعات صفحه ۱۰۳ علوم نهم

درباره نقش قرقره ها در زندگی اطلاعاتی را به همراه تصویر، جمع آوری کنید و آن را در کلاس گزارش دهید.

معمولاً به صورت ناخودآگاه از انواع مختلف قرقره‌ها در زندگی خود استفاده می‌کنیم. نقش اساسی قرقره‌ها در کاهش نیروی مورد نیاز برای حرکت یک جسم به مقصد مورد نظر است. با نگاه به محیط اطراف خود، متوجه انواع مختلفی از قرقره‌ها خواهیم شد.

این دستگاه از پیشرفت‌های علمی ابتدایی بهره می‌برد و با هزینه انرژی بسیار کم، توانایی جابجایی اجسام بسیار سنگین را داراست. این امر باعث می‌شود که نه تنها انرژی شخص خود را در جابجایی اجسام سنگین ذخیره کنید، بلکه حرکت این اجسام را نیز بهبود بخشیده و تسریع ببخشید.

به عنوان یک نمونه، در آسانسور از یک سیستم مبتنی بر چندین قرقره و وزنه تعادل برای ایجاد یک سیستم بلندکرد قدرتمند و ایمن استفاده می‌شود. برخی از معماران ترجیح می‌دهند طراحی‌هایی داشته باشند که امکان مشاهده دستگاه داخلی آسانسور را در آن‌ها فراهم کنند.

اگر در حین تماشای محور آسانسور خود را قابل مشاهده می‌بینید، به جستجوی کابل‌های قوی فولادی بپردازید که جعبه را از طریق سیستم‌های غلطک‌ها و قرقره‌ها به بالا می‌برند.

قرقره در ساختمان‌ها، پروژکتورهای سینما، دستگاه‌های ورزشی، چاه‌های آب و … از مثال‌های دیگری است که در آن از این ابزار استفاده می‌شود.

جواب نور السما صفحه ۳۳ عربی نهم
مطالعه

تیم تولید محتوای درس جت

وبسایت درس جت از به روزترین وبسایت ها و مراجع درسی قبل از دانشگاه میباشد که کار خود را از بهمن ماه سال 1400 آغاز کرد و هدف ما از تاسیس وبسایت درس جت این است که هر آنچه که یک دانش آموز کنکوری به آن نیاز دارد دارد را در این سایت به صورت کامل و با بهترین کیفیت فراهم کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا