نهم

کاملترین جواب گفت و گو کنید صفحه ۲۷ علوم نهم

سلام خدمت همه دانش آموزان و همراهان سایت درس جت . در این نوشته با جواب گفت و گو کنید صفحه ۲۷ علوم نهم همراه شما هستیم.

جواب گفت و گو کنید صفحه ۲۷ علوم نهم

شکل زیر الگویی ساده از چرخه کربن را نشان می دهد. در این باره در کلاس گفت و گو کنید.

جواب گفت و گو کنید صفحه 27 علوم نهم
جواب گفت و گو کنید صفحه ۲۷ علوم نهم

کربن هوا یا کربن دی‌اکسید، از طریق فتوسنتز به بدن گیاهان و جانوران وارد شده و با تنفس آن‌ها دوباره به هوا بازمی‌گردد. کربن موجود در بدن جانداران (به صورت مواد آلی) نیز از طریق فرآیندهایی نظیر مرگ و پوسیدگی و تجزیه به خاک، وارد محیط شده و ممکن است به‌وسیله تولید کودها یا تولید سوخت فسیلی مجدداً به بدن جانداران بازگردد.

کربن از طریق سوزاندن مواد آلی و سوخت‌های فسیلی وارد هوا می‌شود، و سپس از طریق باران‌های اسیدی و تولید سنگ‌های آهک به زمین باز می‌گردد. این چرخه در هر مرحله قابل بازگشت است.

پاسخ دوم:

الف) ایجاد CO2 در هوا از طریق تنفس و تجزیه، استفاده از CO2 به عنوان ماده اولیه فتوسنتز در گیاهان، و مصرف گیاهان توسط گیاهخواران.

ب) تبدیل به ذغال سنگ از طریق سوزاندن ذغال سنگ و تولید CO2 در هوا، استفاده از CO2 به عنوان ماده اولیه فتوسنتز در گیاهان (و فتوسنتزکنندگان)، و مصرف گیاهان توسط گیاهخواران و تکرار چرخه.

 

جامع ترین جواب درست نویسی صفحه ۴۳ نگارش نهم
مطالعه

تیم تولید محتوای درس جت

وبسایت درس جت از به روزترین وبسایت ها و مراجع درسی قبل از دانشگاه میباشد که کار خود را از بهمن ماه سال 1400 آغاز کرد و هدف ما از تاسیس وبسایت درس جت این است که هر آنچه که یک دانش آموز کنکوری به آن نیاز دارد دارد را در این سایت به صورت کامل و با بهترین کیفیت فراهم کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا