نهم

کاملترین جواب فکر کنید صفحه ۲۷ علوم نهم

سلام خدمت همه دانش آموزان و همراهان سایت درس جت . در این نوشته با جواب فکر کنید صفحه ۲۷ علوم نهم همراه شما هستیم.

جواب فکر کنید صفحه ۲۷ علوم نهم

شکل زیر چرخه ای از کربن را نشان می دهد. با توجه به آن به پرسش ها پاسخ دهید.

جواب فکر کنید صفحه 27 علوم نهم
جواب فکر کنید صفحه ۲۷ علوم نهم

الف) در موارد مشخص شده با «۱»، «۲» و «۳» گاز کربن دی‌اکسید معمولاً تولید می‌شود یا مصرف؟

پاسخ: در کارخانه‌ها و خودروها (ماشین‌ها) به دلیل سوزاندن سوخت‌های فسیلی، دی‌اکسید کربن بیشتر تولید می‌شود (مرحله ۱)، در گیاهان به دلیل فتوسنتز، دی‌اکسید کربن بیشتر مصرف می‌شود (مرحله ۲)، همچنین در انسان و حیوانات به دلیل تنفس، تولید دی‌اکسید کربن بیشتر است (مرحله ۳).

جواب دوم: در بخش کارخانه‌ها و ماشین‌ها تولید کربن دی‌اکسید بیشتر است (به دلیل سوزاندن سوخت‌های فسیلی) – در بخش گیاهان مصرف کربن دی‌اکسید بیشتر از تولید آن است (به دلیل فتوسنتز) – در بخش انسان و جانوران تولید کربن دی‌اکسید بیشتر است (به دلیل تنفس)

جواب کوتاه: ۱) تولید CO2 2) مصرف CO2 3) تولید CO2

ب) کدام یک از بخش‌های نشان داده شده، در چرخه طبیعی کربن وجود ندارد؟

در مرحله ۱، بخش استخراج و سوزاندن سوخت‌های فسیلی (کارخانه‌هایی که از سوخت‌های فسیلی استفاده می‌کنند) در چرخه طبیعی وجود ندارد. انسان در سالیان اخیر از سوخت‌های فسیلی استفاده کرده و آن‌ها را وارد چرخه کرده است.

جواب دوم: بخش استخراج و سوزاندن سوخت‌های فسیلی (کارخانه‌هایی که از سوخت‌های فسیلی استفاده می‌کنند) در چرخه‌ی طبیعی وجود ندارد.

پ) مصرف سوخت‌های فسیلی چه تأثیری روی چرخه‌های طبیعی دیگر می‌گذارد؟ توضیح دهید.

مصرف سوخت‌های فسیلی تأثیرات منفی بر چرخه‌های طبیعی دیگر دارد. این تأثیرات شامل تغییرات در چرخه‌ی آب (باران‌های سیل‌آسا و خشکسالی در برخی نقاط زمین)، تغییرات در چرخه‌ی فصول (شروع زودتر فصل‌های طبیعی و افزایش دما در تابستان)، و تغییرات در چرخه‌ی سنگ (تأثیر باران‌های اسیدی بر سنگ‌ها و فرسایش سنگ و خاک) می‌شود.

گام به گام قسمت های دیگر درس به دنبال محیطی بهتر برای زندگی

کامل ترین جواب فعالیت صفحه ۱۸ علوم نهم
مطالعه

تیم تولید محتوای درس جت

وبسایت درس جت از به روزترین وبسایت ها و مراجع درسی قبل از دانشگاه میباشد که کار خود را از بهمن ماه سال 1400 آغاز کرد و هدف ما از تاسیس وبسایت درس جت این است که هر آنچه که یک دانش آموز کنکوری به آن نیاز دارد دارد را در این سایت به صورت کامل و با بهترین کیفیت فراهم کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا