نهم

کاملتربن جواب فعالیت صفحه ۱۳۶ علوم نهم

سلام خدمت همه دانش آموزان و همراهان سایت درس جت. در این نوشته با جواب فعالیت صفحه ۱۳۶ علوم نهم همراه شما هستیم.

جواب فعالیت صفحه ۱۳۶ علوم نهم

در یک فعالیت گروهی، گزارشی درباره موارد زیر تهیه کنید و به صورت تصویری در کلاس ارائه دهید.

الف) مقایسه مخروط نر و ماده در گیاه کاج

مخروط نر کاج: در فصل بهار، تعداد فراوانی از گرده‌های زرد رنگ منتشر می‌شوند که با جریان هوا جابجا می‌شوند. تعداد بسیار بالایی از این گرده‌ها در جنگل‌های کاج وجود دارد، به حدی که به آن به عنوان “باران گوگردی” اطلاق می‌شود (به دلیل شباهت به گوگرد). مخروط ماده کاج درون بخش‌هایی با شکل مخروطی قرار دارد و مخروط‌های ماده کاج از نرها بزرگتر هستند. این مخروط‌ها در ابتدا سبز و سپس به رنگ قهوه‌ای تغییر می‌کنند.

نکته: مخروط همان برگ تغییر شکل یافته اند.

ب) مقایسه کاج و سرو

هر دو درخت همیشه سبز هستند، هر دو دارای مخروط نر و ماده می‌باشند، هر دو جزء از بازدانگان هستند و گل ندارند، اما دانه تولید می‌کنند. برگ‌های آنها با یکدیگر متفاوت هستند؛ کاج برگ‌های سوزنی دارد، در حالی‌که سرو برگ‌های فلسی دارد. میوه کاج به شکل مخروطی است، در حالی‌که میوه سرو گرد است. همچنین، در سرو، مخروط نر کوچکتر از مخروط ماده است.

جامع ترین جواب فعالیت صفحه ۱۹ ریاضی نهم
مطالعه

تیم تولید محتوای درس جت

وبسایت درس جت از به روزترین وبسایت ها و مراجع درسی قبل از دانشگاه میباشد که کار خود را از بهمن ماه سال 1400 آغاز کرد و هدف ما از تاسیس وبسایت درس جت این است که هر آنچه که یک دانش آموز کنکوری به آن نیاز دارد دارد را در این سایت به صورت کامل و با بهترین کیفیت فراهم کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا