نهم

جامع ترین جواب صفحه ۸۲ علوم نهم

سلام خدمت همه دانش آموزان و همراهان سایت درس جت. در این نوشته با جواب صفحه ۸۲ علوم نهم همراه شما هستیم.

جواب صفحه ۸۲ علوم نهم

جواب فکر کنید صفحه ۸۲ علوم نهم

در علوم هشتم با سنگ‌های تبخیری آشنا شدید. به نظر شما این سنگ‌ها در چه نوع آب وهوایی تشکیل شده‌اند؟

سنگ‌های تبخیری: آب و هوای گرم و خشک، معمولاً منجر به تشکیل سنگ‌های تبخیری در نواحی خشک با عرض جغرافیایی پایین می‌شود. این نواحی تحت تأثیر درجه حرارت بسیار بالا، رطوبت نسبی کم، و تبخیر بیشتر از بارندگی قرار دارند. در این شرایط، آب تبخیر شده و مواد محلول در آن به صورت بلورهای تبخیری جدا می‌شوند.

معادن سنگ نمک و سنگ گچ موجود در استان سمنان که در گذشته تشکیل شده‌اند، بیانگر چه نوع آب وهوایی‌اند؟ چگونه به این نتیجه رسیدید؟

معادن سنگ نمک و سنگ گچ: معادن سنگ نمک و سنگ گچ: سنگ نمک و سنگ گچ به عنوان دو نمونه از سنگ‌های تبخیری، تحت تأثیر آب و هوای گرم و خشک منطقه در زمان تشکیل خود قرار دارند. این سنگ‌ها به خاطر شرایط خشکی که در زمان ایجاد آنها در منطقه وجود داشته است شناخته می‌شوند. در زمان تشکیل این سنگ‌ها، دریایی که مواد اولیه آنها را فراهم کرده است، دارای شرایطی بوده که تبخیر آب به میزان زیادی در آن صورت گرفته است.

جواب گفت و گو کنید صفحه ۸۲ علوم نهم

امروزه مرجان ها در چه نوع محیطی از نظر عمق دریا و دمای آب زندگی می کنند؟

به نظر شما وجود فسیل مرجان در لایه های رسوبی کوهستان، بیانگر چه محیطی در گذشته است؟

درباره این موضوع با یکدیگر گفت و گو کنید.

قسمت اول: مرجان‌ها در آب‌های گرم و کم عمق با دمای ۵۷ تا ۸۷ درجه سانتیگراد زندگی می‌کنند، همچون در مناطقی مانند جزیره کیش، قشم و خلیج فارس.

قسمت دوم) نمایانگر این است که در گذشته، این منطقه دارای دریای گرم و کم عمق بوده و به دلیل فعالیت‌های کوه‌زایی، از آب خارج شده است.

کامل ترین جواب صفحه ۳۵ قران نهم
مطالعه

تیم تولید محتوای درس جت

وبسایت درس جت از به روزترین وبسایت ها و مراجع درسی قبل از دانشگاه میباشد که کار خود را از بهمن ماه سال 1400 آغاز کرد و هدف ما از تاسیس وبسایت درس جت این است که هر آنچه که یک دانش آموز کنکوری به آن نیاز دارد دارد را در این سایت به صورت کامل و با بهترین کیفیت فراهم کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا