نهم

جامع ترین جواب صفحه ۲۰ ریاضی نهم

سلام خدمت همه دانش آموزان و همراهان سایت درس جت. در این نوشته با جواب صفحه ۲۰ ریاضی نهم همراه شما هستیم.

جواب صفحه ۲۰ ریاضی نهم

کار در کلاس

image 155

فعالیت

image 156
جواب صفحه ۲۰ ریاضی نهم

در مورد روش‌های مختلف و ویژگی‌های هر کدام در کلاس گفت‌وگو کنید.

روش شاهد زمانی مناسب است که پراکندگی کسرها زیاد باشد، به عبارت دیگر، وقتی که مقادیر کسرها از هم دور باشند. روش مرتضی یک روش دقیق است که در هر حالت جواب می‌دهد و می‌تواند در همه شرایط مورد استفاده قرار گیرد. همچنین، روش مجید نیز یک روش دقیق (با توجه به رقم اعشارهای بیشتر) است و زمانی که ماشین حساب در دسترس است یا محاسبه اعشار کسرها آسان است، یک روش مناسب فراهم می‌آورد.

برای مقایسه اعداد گویا با مخرج‌های مساوی و کوچک، استفاده از محور مناسبی ایده‌آل است. در صورتی که مخرج‌ها بزرگ باشند، تقسیم یک واحد به قسمت‌های مساوی کار دشوار و حتی در بسیاری از موارد غیرممکن می‌شود. بنابراین، برای این سوال، استفاده از روش شاهد مناسب نمی‌باشد.

یکی از راهکارهای مناسب برای مقایسه کسرها، هم مخرج کردن آنها است. اما این روش نیز به نوعی محدودیت‌های خود را دارد، و در صورتی که مخرج کسرها بزرگ باشد، به دست آوردن ((ک،م،م)) آنها زمان‌بر خواهد بود.

مجید از ابزارهای محاسباتی بهره‌مند شده و در ابتدا صورت کسرها را از مخرج تقسیم کرده، نماد اعشاری آنها را به‌دست آورده و سپس آنها را با یکدیگر مقایسه کرده است. استفاده از ماشین حساب در زندگی روزمره و بررسی کسرهای واقعی، به نظر می‌رسد که گزینه‌ای بسیار مناسب‌تر از دو روش گفته شده باشد.

این روش هم محدودیت‌هایی دارد، زیرا ممکن است به ماشین حساب دسترسی نداشته باشیم. برای شروع کار، استفاده از روش شاهد به عنوان روش مناسب‌ترین به نظر می‌آید. در انتها، در صورت داشتن ماشین حساب، استفاده از روش مجید به عنوان یک روش بسیار مناسب‌تر محسوب می‌شود.

۲- با استفاده از تقسیم، نمایش اعشاری کسرهای زیر را بنویسید:

image 157

بین نمایش اعشاری این کسرها چه تفاوتی هست؟

image 158
image 159

جامع ترین جواب نوشتن صفحه ۵۷ فارسی نهم
مطالعه

تیم تولید محتوای درس جت

وبسایت درس جت از به روزترین وبسایت ها و مراجع درسی قبل از دانشگاه میباشد که کار خود را از بهمن ماه سال 1400 آغاز کرد و هدف ما از تاسیس وبسایت درس جت این است که هر آنچه که یک دانش آموز کنکوری به آن نیاز دارد دارد را در این سایت به صورت کامل و با بهترین کیفیت فراهم کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا