نهم

جامع ترین جواب خود ارزیابی صفحه ۶۲ فارسی نهم

سلام خدمت همه دانش آموزان و همراهان سایت درس جت. در این نوشته با جواب خود ارزیابی صفحه ۶۲ فارسی نهم همراه شما هستیم.

جواب خود ارزیابی صفحه ۶۲ فارسی نهم

۱. چرا میهن را به مادر تشبیه می کنند؟

چون همانند مادر گرامی، بزرگ و عزیز است و همتایی ندارد. زندگی فرزند به مادر وابسته است و او را همواره به عنوان پرچم بلند و ایستاده در آسمان زندگی خود می‌بیند. زندگی مردم نیز بی‌پایه و سازگار با میهن خود است. فرزند بدون مادر نمی‌تواند گامی ایستاده در دنیای اطراف بردارد. ملّت نیز بدون میهن، وجودی بی‌ریشه و بی‌حاصل ندارند. میهن و مادر هر دو فراز و نشیبهای زندگی را با دل‌بستگی خود به آغوش می‌کشند و ملّت را با این ارتباط محکم و معنوی تشکیل می‌دهند.

۲. به نظر شما منظور از دو سویه بودن رابطه مادر و فرزند چیست؟

زیرا مادر همچنان که فرزند را دوست دارد و برای او از جان و مال خود گذر می‌کند، فرزند نیز با محبت و مهربانی نسبت به مادر خود احترام می‌گذارد. بنابراین، این ارتباط یک رابطه دوطرفه و همزمان است.

۳. یک جامعه همدل چه ویژگی هایی دارد؟

اعضای آن یک صدا هستند و با تمام اختلافات فکری که دارند، یکپارچه عمل می‌کنند. اعضای جامعه با یک دل هستند، هم‌فکری را به عنوان یک ارزش برتر در نظر می‌گیرند و برای پیشرفت جامعه، برنامه‌ریزی دقیقی انجام می‌دهند و با هماهنگی، به سوی پیشرفت گام می‌برند.

کامل ترین جواب فعالیت صفحه ۴۸ پیام های آسمانی نهم
مطالعه

تیم تولید محتوای درس جت

وبسایت درس جت از به روزترین وبسایت ها و مراجع درسی قبل از دانشگاه میباشد که کار خود را از بهمن ماه سال 1400 آغاز کرد و هدف ما از تاسیس وبسایت درس جت این است که هر آنچه که یک دانش آموز کنکوری به آن نیاز دارد دارد را در این سایت به صورت کامل و با بهترین کیفیت فراهم کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا