نهم

جامع ترین ترجمه درس ۲ عربی نهم ⚡️معنی صفحه ۲۳

سلام خدمت همه دانش آموزان و همراهان سایت درس جت. در این نوشته با ترجمه درس ۲ عربی نهم همراه شما هستیم.

ترجمه درس ۲ عربی نهم

رَجَعَ سَجّادٌ مِنَ الْمَدرَسَهِ حَزیناً؛ عِنْدَما جَلَسَ عَلَی الْمائِدَهِ مَعَ أُسْرَتِهِ، بَدَأَ بِالْبُکاءِ فَجْأَهً وَ ذهَبَ إلِیَ غرُفتَهِ؛ ذهَبَ أبَوهُ إلِیهِ وَ تَکَلَّمَ مَعَهُ وَ سَأَلَهُ : «لِماذا ما أَکَلْتَ الطَّعامَ؟!»

سجّاد با ناراحتی از مدرسه بازگشت؛ هنگامی که با خانواده‌اش بر سفره نشست، ناگهان شروع به ریه کرد و به اتاقش رفت؛ پدرش به سوی او رفت و با او صحبت کرد و از او پرسید: «چرا غذا نخوردی؟!»

أَجابَ: «هَلْ تَعْرِفُ صَدیقی حُسَیناً؟»

جواب داد: «آیا دوستم حسین را می شناسی؟»

قالَ: «نَعَم؛ أَعْرِفُهُ؛ هوَ وَلَدٌ ذَکیٌّ وَ هادِئٌ. ماذا حَدَثَ لَهُ؟»

گفت: «بله؛ او را می شناسم؛ او پسر باهوش و آرامی است. چه اتفاقی برای او افتاده است؟»

أَجابَ سَجّادٌ: «هوَ رَقَدَ فِی الْمُسْتَشفَی؛ صَدَمَتهُ سَیّارَهٌ؛ وَقَعَتِ الحادِثَهُ أَمامی؛ عِندَما شاهَدْتُهُ عَلَی الرَّصیفِ الْمُقابِلِ؛ نادَیْتُهُ؛ فَقَصَدَ الْعُبورَ بِدونِ النَّظَرِ إلَی السَّیّاراتِ و مِنْ غَیْرِ مَمَرِّ الْمُشاهِ؛ فَقَرُبَت مِنْهُ سَیّارَهٌ وَ صَدَمَتْهُ.کانَتْ سُرعَهُ السَّیّارَهِ کَثیرَهً.»

سجاد جواب داد: «او در بیمارستان بستری شده است؛ ماشینی به او برخورد کرد؛ حادثه جلوی من اتفاق افتاد؛ وقتی که وی را در پیاده رویِ رو به رو دیدم؛ صدایش زدم و خواست بدون نگاه‌کردن به خودروها و از جایی جز خط کشی عابر پیاده عبور کند. در نتیجه، خودرویی به او نزدیک شد و به وی برخورد کرد. سرعتِ خودرو زیاد بود.

قالَ أَبوهُ: «کَیْفَ حالُهُ الأْنَ؟»

پدرش گفت: «الان حاش چطور است؟»

قالَ سجّادٌ: «هوَ مَجروحٌ.»

سجاد گفت: «او خوب است؛ سرعت ماشین کم بود.»

فِی الْیَومِ التّالی طَلَبَ الْمُدَرِّسُ مِنْ تَلامیذِهِ کِتابَهَ قَوانینِ الْمُرورِ وَ رَسْمَ إشاراتِ الْمُرورِ فی صَحیفَهٍ جِداریَّهٍ و رِعایهَ الْأعمالِ الصَّحیحَهِ فِی الشَّوارعِ و الطُّرُقِ. ثُمَّ أَخَذَ الْمُدیرُ تَلامیذَ الْمَدرَسَهِ إِلَی مِنطَقَهِ تَعلیمِ الْمُرورِ.

در روز بعد، معلّم از دانش‌آموزانش درخواست کرد نکاتی مربوط به قوانین راهنمایی و رانندگی، رسم علائم راهنمایی و رانندگی را در روزنامه دیواری و همچنین رعایت اعمال صحیح در خیابان‌ها و راه‌ها را بنویسند. سپس مدیر مدرسه به محل آموزش راهنمایی و رانندگی رفت.

و بَعْدَ یَومَینِ جاءَ شُرطِیٌّ إِلَی الْمَدرَسَهِ مِن إِدارَهُ الْمُرورِ لِشَرْحِ إشاراتِ الْمُرورِ وَ طَلَبَ مِنهُم الْعُبورَ مِن مَمَرِّ الْمُشاهِ.

و پس از چند روز، نماینده‌ای از پلیس اداره راهنمایی و رانندگی به مدرسه آمد و علائم لازم برای دانش‌آموزان را توضیح داد و از آن‌ها خواست تا از محل عابرپیاده عبور کنند.

کَتَبَ التَّلامیذُ صَحیفَهً جِداریَّهً وَ رَسَموا فیها عَلاماتِ الْمُرورِ وَ شَرَحوا مَعانیَها.

دانش آموزان روزنامه دیواری را توشتند و در آن علامت های راهنمایی و رانندگی را کشیدند و معانی آن ها را توضیح دادند.

ترجمه درس 2 عربی نهم
ترجمه درس ۲ عربی نهم

کامل ترین جواب خود را بیازمایید صفحه ۱۳۷ علوم نهم
مطالعه

تیم تولید محتوای درس جت

وبسایت درس جت از به روزترین وبسایت ها و مراجع درسی قبل از دانشگاه میباشد که کار خود را از بهمن ماه سال 1400 آغاز کرد و هدف ما از تاسیس وبسایت درس جت این است که هر آنچه که یک دانش آموز کنکوری به آن نیاز دارد دارد را در این سایت به صورت کامل و با بهترین کیفیت فراهم کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا