نهم

کامل ترین جواب جمع اوری اطلاعات صفحه ۱۴۶ علوم نهم

سلام خدمت همه دانش آموزان و همراهان سایت درس جت. در این نوشته با جواب جمع اوری اطلاعات صفحه ۱۴۶ علوم نهم همراه شما هستیم.

جواب جمع اوری اطلاعات صفحه ۱۴۶ علوم نهم

الف) درباره نقش کرم های خاکی در حاصلخیزی خاک و استفاده از آنها برای تولید کود اطلاعاتی را جمع آوری و گزارش آن را در کلاس ارائه کنید.

وظایف کرم‌های خاک: افزایش نفوذپذیری خاک به آب و هوا، ارتقاء حاصلخیزی به وسیله ترشحات ژله‌ای کرم‌ها، ترتیب دادن مدفوع‌های کرم‌ها، جابجایی خاک به شکل عمودی و افقی توسط حرکت کرم‌ها در خاک – کاهش نیاز به استفاده از کودها.

ب) در طب سنتی از زالو استفاده می شد؛ در پزشکی نوین نیز به آن رو آورده اند. در مورد استفاده از زالو در پزشکی نیز اطلاعاتی را جمع آوری کنید.

زالوها انواع گوناگونی دارند و به طور عمومی در محیط انگلی زندگی می‌کنند. نوعی از زالوها که به ویژه برای حجامت مورد استفاده قرار می‌گیرد، ماده‌ای ضد انعقاد (مشابه هپارین) تولید می‌کند که از لخته شدن خون جلوگیری می‌کند.

لخته شدن خون ممکن است باعث ایجاد انواع سکته‌ها گردد، زیرا مسیر رگ را مسدود می‌کند. این نوع زالوها (زیتونی – سیاه) در درمان بیماری‌های پوستی، کوفتگی، خون مردگی، جراحی پلاستیک، بیماری چشمی و سایر حالات مشابه مورد استفاده قرار می‌گیرند.

جامع ترین جواب خود را بیازمایید صفحه ۶۵ علوم نهم
مطالعه

تیم تولید محتوای درس جت

وبسایت درس جت از به روزترین وبسایت ها و مراجع درسی قبل از دانشگاه میباشد که کار خود را از بهمن ماه سال 1400 آغاز کرد و هدف ما از تاسیس وبسایت درس جت این است که هر آنچه که یک دانش آموز کنکوری به آن نیاز دارد دارد را در این سایت به صورت کامل و با بهترین کیفیت فراهم کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا