مقالات انتخاب رشته کنکور

مهلت مجدد انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۲

داوطلبان پس از کنکور سراسری ۱۴۰۲، وارد مرحله حساس و مهم انتخاب رشته می شوند. داوطلبان با توجه به رتبه و نمره کلی کسب شده شانس بیشتری برای قبولی دارند اگر که فرآیند انتخاب رشته با دقت و بر اساس اصول آن انجام شود. با توجه به اهمیت این موضوع، داوطلبان فرصت کوتاهی برای ثبت نام کد رشته های خود در سازمان سنجش آموزش کشور دارند.

اما به دلیل این که ممکن است برخی از متقاضیان به دلایلی از انتخاب رشته کنکور  جا مانده باشند، عموما سازمان سنجش مجددا این فرصت را تمدید می نماید تا افراد واجد شرایط بتوانند نسبت به ثبت کد رشته محل ها و یا در صورت نیاز به ویرایش و اصلاح فرم انتخاب رشته خود بپردازند.

به احتمال زیاد پس از پایان مهلت اولیه انتخاب رشته کنکور سراسری در تیرماه ۱۴۰۲، این مدت برای افرادی که موفق به انتخاب رشته نشده اند، تمدید خواهد شد.

مهلت مجدد انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۲

کلیه داوطلبانی که در هر دو نوبت کنکور سراسری ۱۴۰۲ شرکت کرده اند می توانند در صورت کسب حد نصاب علمی لازم نسبت به ثبت کد رشته های مورد نظر خود در سایت انتخاب رشته کنکور سراسری در زمان تعیین شده اقدام کنند. انتخاب رشته این آزمون ها با وجود اینکه قرار است آزمون ۱۴۰۲ در دو نوبت برگزار شود تنها یک بار انجام می شود.

زمان انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۲ که در اواسط مرداد ماه ۱۴۰۲ تعیین شده است احتمالا برای کسانی که موفق به انجام این کار نشده اند تمدید خواهد شد. بدیهی است که به دلیل نامشخص بودن جدول زمانی، اظهار نظر در مورد جزئیات این موضوع غیرممکن است.

راهنمای مرحله به مرحله انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۲

فرآیند انتخاب رشته به صورت کاملا آنلاین از طریق سایت انتخاب رشته کنکور سراسری انجام می شود. برای ثبت نام انتخاب رشته کافیست مراحل زیر را با در دست داشتن اطلاعات ثبت نام انجام دهید:

  • با آدرس sanjesh.org وارد سایت سازمان سنجش آموزش کشور شوید و از منوی سمت راست صفحه گزینه «سراسری» را انتخاب کنید.

راهنمای مرحله به مرحله انتخاب رشته کنکور سراسری 1401 مرحله 1

  • بر روی لینک فعال “انتخاب رشته های تحصیلی آزمون سراسری سال ۱۴۰۲” کلیک کنید.

راهنمای مرحله به مرحله انتخاب رشته کنکور سراسری 1401 مرحله 2

  • مطالعه دقیق نکات نمایش داده شده، فعال سازی تیک مربوط به عبارت «اطلاعیه های اصلاحیه دفترچه آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ را مطالعه نموده ام». و در نهایت دکمه “تأیید و ادامه – گام بعدی” را فشار دهید.
بالاترین رتبه قبولی رشته های انسانی چقدر است؟ [صفر تا 100]
مطالعه

راهنمای مرحله به مرحله انتخاب رشته کنکور سراسری 1401 مرحله 3

  • اطلاعات درخواستی را به یکی از روش های زیر وارد کنید، عبارت امنیتی را وارد کرده و سپس دکمه «ورود» را انتخاب کنید.
    1. سریال ثبت نام ۱۲ رقمی و شماره شناسنامه
    2. شماره پرونده، کدملی و سریال شناسنامه
    3. شماره رهگیری ثبت نام ۱۶ رقمی و کدملی

راهنمای مرحله به مرحله انتخاب رشته کنکور سراسری 1401 مرحله 4

پس از ورود به پروفایل شخصی و تایید اطلاعات نمایش داده شده، می توانید لیست کد رشته های خود را به ترتیب اولویت وارد کنید. در این مرحله ورود صحیح و دقیق کدها برای جلوگیری از اشتباه در انتخاب رشته بسیار مهم است. همچنین در صورت فراموشی اطلاعات ثبت نامی می توانید با ورود به سامانه پاسخگویی سازمان سنجش درخواست خود را برای دریافت شماره پرونده و شماره داوطلبی کنکور سراسری ۱۴۰۲ ثبت کنید.

پیشنهاد ویژه :

همانطور که می‌دانید، مصاحبه‌ها یکی از مراحل حیاتی در فرایند پذیرش دانشجویان در دانشگاه فرهنگیان هستند. برای داشتن یک عملکرد موفق در این مصاحبه‌ها، شما نیازمند آماده‌سازی مناسب و آشنایی با ساختار و نحوه پرسش‌های مطرح شده در آن‌ها هستید. به همین دلیل، من به شدت توصیه می‌کنم تا به صفحه “سوالات مصاحبه دانشگاه فرهنگیان” مراجعه کنید.با مراجعه به این صفحه، به طور جامع و کامل می‌توانید خود را برای مصاحبه‌های آینده آماده سازید و احتمال قبولی خود را بهبود دهید.

سوالات متداول

۱- چه زمانی می توان نسبت به انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۲ اقدام کرد؟

این روند از اواسط مرداد ماه آغاز خواهد شد، اگرچه زمان دقیق شروع هنوز مشخص نشده است. جزئیات از طریق این مقاله به محض انتشار به اشتراک گذاشته خواهد شد.

۲- انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۲ به چه صورت انجام می شود؟

این فرآیند به صورت اینترنتی از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org به انجام می رسد.

۳- آیا امکان ویرایش اطلاعات در مهلت مجدد انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۲ وجود دارد؟

بله، احتمالا در فرصت مجدد ایجاد شده بدین منظور احتمال ویرایش اطلاعات انتخاب رشته وجود داشته باشد.

اگر در مورد انتخاب رشته کنکور نیاز به راهنمایی و مشاوره دارید، به صفحه مشاوره انتخاب رشته کنکور مراجعه کنید و از مشاوران ما در این مسیر کمک بگیرید. به این ترتیب، می‌توانید با اطمینان و ثبات در راهی که به آن علاقه‌مندید، پیش بروید و به موفقیت‌های بزرگی دست یابید.

میزان تاثیر سهمیه جانبازی در کنکور 1402
مطالعه

تیم تولید محتوای درس جت

وبسایت درس جت از به روزترین وبسایت ها و مراجع درسی قبل از دانشگاه میباشد که کار خود را از بهمن ماه سال 1400 آغاز کرد و هدف ما از تاسیس وبسایت درس جت این است که هر آنچه که یک دانش آموز کنکوری به آن نیاز دارد دارد را در این سایت به صورت کامل و با بهترین کیفیت فراهم کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا