مقالات مشاوره کنکورمعرفی رشته های دانشگاهی

معرفی رشته مهندسی کامپیوتر

سلام. امروز در خدمت شما هستیم با اولین مقاله از سری مقالات معرفی رشته های دانشگاهی از وبسایت آموزشی درس جت و امروز قراره به سراغ معرفی رشته مهندسی کامپیوتر بریم. پس در ادامه با ما همراه باشید.

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

معرفی رشته مهندسی کامپیوتر

کامپیوتر شامل دو بخش سخت افزار و نرم افزار است. اجزا فیزیکی ان مانند مدارها و بردهای الکترونیکی را سخت افزار میگویند.

نرم افزار برنامه ها و داده هایی است که به رایانه فرمان میدهند که چه عملی را انجام دهد.

رشته مهندسی کامپیوتر ترکیبی از علوم کامپیوتر و علم مهندسی الکترونیک است.

این رشته به طراحی و ساخت اجزای کامپیوتر ، نرم افزارهای کاربردی ، شبکه ها و سیستم های ارتباطی می پردازد.

در رشته مهندسی کامپیوتر ، سخت افزار ، اصول محاسبات و مهندسی برق مورد مطالعه  قرار میگیرند. دانشجویان نقش مهندسی را در جامعه ازمایش میکنند و موضوع های مختلفی را از محاسبات ابری گرفته تا الگوریتم های کاربردی هدف قرار میدهند.

با کسب مهارت های در زمینه حل مسئله  و  انالیز و پیاده سازی ، دانشجویان اماده میشوند تا طراحی ربات ها و ابر کامپیوترها را انجام دهند ، سیستم های نرم افزاری جدید بسازند و در بسیاری از زمینه های مرتبط دیگر به فعالیت بپردازند.

رشته مهندسی کامپیوتر از علوم کامپیوتر ، مهندسی ، و ریاضیات برای طراحی راه حل های برای سیستم های دیجیتال استفاده میشود.

یکی از رشته های پرطرفدار مجموعه ریاضی رشته مهندسی کامپیوتر است که بیشتر بر بخش سخت افزاری کامپیوتر تاکید دارد اما از نرم افزار غافل نمیشود.

مهندسان کامپیوتر به طراحی و ساخت اجزای مختلف کامپیوتر میپردازند.

رشته مهندسی کامپیوتر به دوبخش نرم افزار و سخت افزار تقسیم میشود.

هدف از پیدایش رشته کامپیوتر تربیت متخصصانی است که در زمینه تحلیل ، طراحی ، ساخت و راه اندازی دستگاه و مجموعه های سخت افزاری و نرم افزاری موجود ، نگه داری ، عیب یابی و تعمیر و اصلاح و توسعه فعالیت کنند.

رشته کامپیوتر ویژگی و توانایی خاصی نمیخواهد اما استمرار در یادگیری و پافشاری در حل مسائل مطمئنا لازمه دانشجویان و فعالان این رشته میباشد ؛ چرا که این رشته روز به روز در حال پیشرفت میباشد و لحظه ای غفلت ،شما را از این فضا دور خواهد کرد و از دریافت اطلاعات مهم و به روز جا خواهید ماند.

مشخص است که استفاده از کامپیوتر و اینترنت روند رو به رشدی داشته و فعالان در رشته کامپیوتر میتوانند در حوزه شرکتهای تولیدکننده نرم افزار ، شرکت های تولیدکننده قطعات ، شرکت ها و موسسات خدماتی ، مراکزاموزشی و.. درامد کسب کنند.

“انسان باید بیندیشد ولی ماشین باید کار کند.” این شعار متخصصان کامپیوتر است. متخصصانی که با پیشرفت و توسعه کامپیوتر موفق شدند انسان را در رفع مشکلات و مسائل یاری دهند و همین مسئله نشان از این دارد که کامپیوتر از زندگی انسان اجتناب ناپذیر است و نشان از اهمیت کامپیوتر در زندگی انسان دارد. رشته مهندسی کامپیوتر یکی از رشته­ های پرطرفدار رشته ریاضی فیزیک می­باشد. مهندس کامپیوتر برای دانش آموزانی مناسب است که ریاضی قوی داشته باشند و توانایی خوبی در زمینه فیزیک داشته باشند و شخص خلاق و متکبر باشد.

یک مهندس کامپیوتر اگر علاقه مند باشد هیچ وقت بیکار نمی­ماند و فرصت­ های شخصی خوبی برایش فراهم می­شود.

وظایف مهندس کامپیوتر

  • ساخت ، تست و اصلاح نمونه های اولیه محصولات با استفاده از مدل های کاربردی یا تئوریک طراحی شده با شبیه سازی کامپیوتری
  • اطلاح نرم افزارهای موجود و برطرف کردن خطاهای آنها برای هماهنگ کردنشان با سخت افزارهای جدید و یا افزایش کارایی آنها
  • تحلیل نیازهای کاربران برای تصمیم گیری درباره عملی بودن طرح با توجه به محدودیت های زمانی و مالی
  • مشاوره با مشتریان درباره طراحی نگهداری سیستم های نرم افزاری
  • همکاری در نصب سیستم های نرم افزاری و بررسی عملکرد تجهیزات برای اطمینان از عملکرد صحیح برنامه
  • نظارت بر کار برنامه نویسان ، فناوران ، تکنسین ها و سایر کارکنان علمی و فنی
  • طراحی ، توسعه و اصلاح سیستم های نرم افزاری با تحلیل های علمی و مدل های ریاضی برای پیش بینی و تخمین نتایج برنامه
  • دستیابی به اطلاعات  و ارزیابی آنها در زمینه هایی چون چارچوب های برنامه ، هزینه ها اصول لازم برای حفظ ایمنی  و عملکرد صحیح سخت افزار

مزایا و معایب رشته مهندسی کامپیوتر

رشته مهندسی کامپیوتر بازار کار نسبتا خوبی دارد ، اما لازمه موفقیت و کسب  جایگاه شغلی در این رشته نیازمند مهارت و تجربه است.

رشته مهندسی کامیپوتر هیچوقت خسته کننده نمیشود ، زیرا پیوسته  مبانی کامپیوتر به روز میشود و دانشجویان میتوانند در حوزه های  مختلفی مشغول به کار شوند.

رشته مهندسی کامپیوتر به شدت مهارت محور است و دانشجویان  مهندسی کامپیوتر نمیتوانند فقط به آموزش های دانشگاهی بسنده کنند ، بلکه آنان باید به طور مستقل و با انجام کارآموزی به کسب مهارت های مختلف در زمینه مهندسی کامپیوتر بپردازند.

رشته مهندسی کامپیوتر برای چه کسانی مناسب است؟

مهم ترین شرط ورود به رشته مهندسی کامپیوتر علاقه به کامپیوتر و برنامه نویسی هاست . همچنین دانشجویان رشته مهندسی کامپیوتر باید بر دروس ریاضی مسلط باشند و تاحد ممکن زبان انگلیسی بدانند.

خلاقیت و ایده پردازی لازمه موفقیت در رشته کامپیوتری است چرا که ساختن قطعات سخت افزاری و برنامه ها و نرم افزار اساس رشته مهندسی کامپیوتر است.

مهندس کامپیوتر گرایش سخت افزار مناسب افرادی است که به طراحی و کنترل دستگاهی سخت افزاری علاقه فراوانی دارند و می­خواهند در آینده در این زمینه مشغول به کار شوند. سخت افزار جزء فیزیکی کامپیوتر است و شامل اجزاء کامپیوتر شامل صفحه نمایش، چاپگر و اجزا قابل لمس کامپیوتر است.

مهندس کامپیوتر گرایش نرم افزار، مناسب افرادی است که به برنامه نویسی و طراحی الگوریتم علاقه مند هستند داشتن علاقه و پشتکار در این رشته بسیار مهم است.

نرم افزار ها عبارتند از : نرم افزار  های سیستمی و نرم افزار  های کاربردی. نرم افزار های سیستمی مانند سیستم عامل، برنامه­ های سودمند و مترجم­ های زبان و نرم افزار های کاربردی برنامه­ هایی هستند که کاربر یا خود آن ها را می­نویسد یا شرکت­ های نرم افزاری آن ها را تهیه می­کنند.

بازار کار و درآمد رشته مهندسی کامپیوتر

امروزه باپیشرفت تکنولوژی و روی کار آمدن فناوری در همه مشاغل و متکی شدن تمامی صنعت ها و بخش های تجاری به کامپیوتر ، نیاز به متخصصان کامپیوتر در همه جا احساس میشود.

از این رو زمینه های شغلی زیادی برای رشته کامپیوتر نیز فراهم شده است . برای مثال در همه سازمان ها نیاز به یک مهندس آی تی وجود دارد. یا به عنوان مثال زمینه های کاری شغل امنیت را میتوانید در ادامه بخوانید:

  • تحلیگرامنیتی
  • حسابرس امنیتی
  • مهنئس امنیتی
  • مشاورامنیتی
  • معمارامنیتی
  • مدیرکل امنیت
  • ادمین امنیتی سیستم ها
  • ادمین امنیتی شبکه
  • ادمین امنیتی آی تی

برای همه ی رشته های کامپیوتر زمینه های شغلی مناسبی وجوددارد. همانطور که بعنوان نمونه شغل های مرتبط با رشته رایانش امن بیان شد.

بر اساس یک نظرسنجی انجام شده ، ۸۷ درصد از همه مهندسین کامپیوتر از شغل خود راضی هستند.

رشته مهندسی کامپیوتر با توجه به رشد گسترده کامپیوترها در جهان امروز از بازار کار خوبی برخوردار است.

میزان حقوق  مهندسان کامپیوتری که در موسسات دولتی  مشغول به کار میشوند مطابق باقانون مدیریت  خدمات کشوری است و کسانی که در بخش های خصوصی  فعالیت میکنند ، درامد دریافتی متفاوتی دارند.

فارغ التحصیلان رشته مهندسی کامپیوتر میتوانند در سازمان ها و شرکت های دولتی و خصوصی مرتبط با تکنولوژی و فناوری کارکنند. هم چنین انها میتوانند در مراکز صنعتی و کارخانه های طراحی و پیاده سازی سیستم های کامپیوتری در زمینه های ارتقا کیفیت سخت افزارها و نرم افزار ها ، ارتقا کیفیت شبکه های موجود ، ایجاد شبکه های کامپیوتری و… استخدام شوند.

کاملترین معرفی رشته مهندسی کامپیوتر

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و روی کارآمدن در همه مشاغل اعم از صنایع و بخش­ های مختلف تجاری نیاز به کامپیوتر بیشتر از زمان­ های گذشته احساس می­شود. برای مثال در یک شرکت نیاز به مهندس آی تی وجود دارد و برای تمام گرایش­ های کامپیوتر زمینه­ های شخصی خوبی وجود دارد. بنابراین بازار کار رشته کامپیوتر در وضعیت مناسبی قرار دارد و اغلب فارغ التحصیلان به شرط داشتن علاقه، تلاش و پشتکار می­توانند در زمان کوتاهی شغل مورد نظر خود را پیدا کنند و مشغول به کار شوند با توجه به اینکه رشته کامپیوتر م هارت محور است در نتیجه اشخاص با توجه به م هارتی که دارند می­توانند درآمد های متفاوتی داشته باشند.

فرصت­ های شغلی یک مهندس کامپیوتر شامل موارد زیر است :

– مهندس ساخت، مهندس تولید، پژوهشگر صنعتی، تعمیرکار کامپیوتر، اپراتور نرم افزار، طراحی سیستم، مدیریت پروژه­ های کامپیوتری، توسعه دهنده سخت افزار و نرم افزار.

با توجه به تنوع گسترد های که در بازار رشته کامپیوتر وجود دارد حقوق و مزایای متفاوتی برای متخصصین می­توان در نظر گرفت. بعنوان مثال کارشناس فنی/ مهندس پشتیبان، کارشناسی نرم افزار، کارشناسی فناوری اطلاعات حدود ۱۵ میلیون و حقوق مدیر فنی سرپرست انفورماتیک و سرپرست اطلاعات تقریباً حدود ۲۰ میلیون تومان می­باشد.

معرفی دروس تخصصی دررشته مهندسی کامپیوتر

مانند هر رشته دیگر مهندسی کامپیوتر نیز شامل تعدادی دروس تخصصی میباشد که عبارتند از : نظریه زبان ها ، مدارمنطقی ، معماری کامپیوتر ، ساختمان داده ، طراحی الگوریتم ، سیستم عامل ، شبکه های کامپیوتری ، هوش مصنوعی ، کامپایلر ، پایگاه داده که دروس تخصصی ومهم این رشته میباشد.

توانایی های مورد نیاز برای مهندس کامپیوتر

افرادی که وارد رشته مهندسی کامپیوتر می­شوند باید در زمینه ریاضی و فیزیک قوی باشند همچنین باید خلاق و دارای پشتکار و علاقه باشد. این افراد باید جستجوگر و کاوشگر باشند و باید اطلاعات به روز داشته باشند و به کار با رایانه علاقه داشته باشند.

دانشگاه ­های برتر ایران در حوزه مهندسی کامپیوتر

– دانشگاه صنعتی شریف – دانشگاه صنعتی اصف هان – دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی – دانشگاه صنعتی بابل – دانشگاه صنعتی تبریز – دانشگاه علم و صنعت ایران – دانشگاه تبریز – دانشگاه صنعتی امیر کبیر – دانشگاه شیراز – دانشگاه علامه طباطبایی

برتری رشته کامپیوتر نسبت به سایر رشته ها

همانطور که میدانید کامپیوتر بعنوان مظهر علم و فناوری شناخته شده است . از این رو از طریق این رشته به راحتی میتوان در دنیای امروز به روز بود و به سرعت جذب بازار کارشد.

بیشتر گرایش های این رشته با توجه به ویژگی هایی که دارند نیاز به فعالیت فیزیکی زیادی ندارد و برای بیشتر افراد جامعه  از جمله خانم ها بسیار مناسب هستند.

رشته علوم کامپیوتر بهتر است یا مهندسی کامپیوتر؟

در دهه اخیر رشته علوم کامپیوتر و مهندسی کامپیوتر رشد قابل توجهی داشته و علاقمندان زیادی را به خود جذب کرده است بدلیل ارتباط تنگاتنگ این دو رشته با یکدیگر بسیاری از داوطلبان در هنگام انتخاب رشته دچار سردرگمی می­شوند و فکر می­کنند این دو رشته با هم شباهت دارند. در ادامه به شباهت و تفاوت­ های این دو رشته می­پردازیم.

علوم کامپیوتر

این رشته به قبل از اختراع کامپیوتر برمی­گردد. این رشته بیشتر به محاسبات، ریاضیات و الگوریتم­  ها وابسته است و در واقع نیمی است بین کامپیوتر و ریاضی. هدف از تحصیل در این رشته یافتن سریع­ترین، کاربردی ترین و با دقت­ ترین راه حل برای مسائل است.

مهندس کامپیوتر

این رشته در مقطع کارشناسی ارشد دارای دو گرایش سخت افزار و نرم افزار می­باشد.گرایش سخت افزار به مهندسی برق شباهت دارد و گرایش نرم افزار به ترتیب متخصصان طراحی و توسعه و نگهداری از نرم افزار می­پردازد.

مهندسی کامپیوتر یا مهندسی حرفه ای کامپیوتر؟

برای مهندسی کامپیوتر پذیرش دانشجو از طریق کنکور سراسری است و البته با سوابق تحصیلی هم می­شود وارد دانشگاه­ هایی شد. در حالی که در رشته مهندسی حرف های کامپیوتر برای دانشکده­ های فنی است و معمولاً دانشجویانی به این دانشگاه­ ها می­روند که در هنرستان­ های فنی درس خواند هاند. البته با توجه به دفترچه انتخاب رشته محدودیتی برای انتخاب رشته در دانشکده ­ های  فنی حرف های وجود ندارد.

مهندسی مکانیک یا مهندسی کامپیوتر؟

اولین چیزی که باید در این زمینه به آن پرداخت موضوع علاقه و استعداد و میزان توانایی است. همه ما می­دانیم که رشته مهندسی کامپیوتر و رشته مهندسی مکانیک از پر طرفدارترین رشته­ های مهندسی هستند که رقابت زیادی دارند با این حال ضمن بررسی علاقه و استعداد و میزان توانایی جسمانی نسبت به انتخاب اقدام کنید بعنوان مثال اگر کسی شرایط جسمانی خوبی نداشته باشد رشته کامپیوتر برای ایشان بهتر است در نتیجه با توجه به اینکه رشته مکانیک شامل علم فیزیک و ریاضی می­باشد و به طراحی سیستم­ های دینامیکی و ایستاتیکی می­پردازد و در رشته کامپیوتر کدنویسی و برنامه نویسی از اهمیت بالایی برخوردار است شما می­توانید با توجه به علاقه و استعداد  میزان توانایی یکی از این رشته­ های پرطرفدار را انتخاب کنید.

کدام گرایش­ های مهندسی کامپیوتر بهتر است؟

تمامی گرایش های کامپیوتر عالی هستند و هر کدام بازار کار مخصوص خود را دارند. بنابراین بهتر است با توجه به علاقه خود وارد گرایش موردنظر باشید.

بطور کلی گرایش ­های هوش مصنوعی و نرم افزار و جزء گرایش­ های پرطرفدار هستند.

هوش مصنوعی هر روز در حال رشد و پیشرفت است و بیشتر متقاضیان مقطع دکتری رشته مهندسی کامپیوتر به هوش مصنوعی گرایش دارند.

مهندسی نرم افزار پایه و اساس فناوری کامپیوتر است. و حتی در رشته­ های معماری کامپیوتر و شبکه­ های کامپیوتر نیز وجود دارد. فارغ التحصیلان این رشته می­توانند در مشاغل مرتبط با توسعه نرم افزار، توسعه و طراحی وب سایت، شبکه­ های کامپیوتری و مدیریت پایگاه داده­ ها مشغول به کار شوند.

مزایا و معایب رشته مهندسی کامپیوتر

مزایا

  • پیشرفت و فرصت­ های شغلی متعدد
  • محیط کار «دورکاری»
  • نوآوری؛ پرورش قدرت ذهنی و خلاقیت جهت تولید محصولات و خدمات جدید
  • حقوق خوب و عالی

معایب

  • تحلیل و بررسی یعنی آموزش، تمرین و استمرار و کسب تجربه
  • سلامتی- پشت میز نشینی، کمردرد های شدید و خستگی چشم
  • تکرار – انجام کار های تکراری باعث بی انگیزشی و دلسردی می­شود.

در ضمن شما میتوانید پیش از به پایان رسیدن این مقاله سایر مقالات مرتبط را از طریق لینک های زیر مطالعه کنید:

چگونه دررشته کامپیوتر موفق شویم؟

لازمه هر موفقیتی داشتن هدف و تلاش در راستای رسیدن به آن است.

اگر آدمی هدفی را برای خود در نظر گیرئد و با علاقه آنرا دنبال کند ، ۱۰۰درصد به آن خواهد رسید.

بعنوان مثال با وارد شدن به رشته کامپیوتر از روی علاقه ، همه ی سختی های راه از جمله یادگیری زبان انگلیسی که یکی از لازمه های اصلی علم کامپیوتر است ، برای شمااسان خواهد بود و در مدت زمان کوتاهی در کنار تحصیل ، خواهید دید که چه اندازه در این زمینه قوی شده اید.

آیا بدون کنکور می­شود وارد مهندسی کامپیوتر شویم؟

اگر از وضعیت مالی خوبی برخوردارید و مشکلی در پرداخت شهریه ندارید مهندسی بدون کنکور را به شما پیشن هاد می­دهم. با توجه به اینکه در تمام دنیا پیشرفت تکنولوژی روز به روز در حال گسترش است و این سرعت و شتاب نیازمند تخصیص در این حوزه است پس آیند های روشن می­توان برای این رشته متصور شد.

برای قبولی در رشته مهندسی کامپیوتر چه درس هایی راباید بخوانیم؟

رشته مهندسی کامپیوتر در زیرگروه یک گروه ازمایشی ریاضی قرار دارد و درس های ریاضی ، آمار و احتمالات مهم ترین درس های تخصصی برای این درس هستند.

علاوه بر این به دلیل کار مهندسان کامپیوتر با نرم افزارها آشنایی و داشتن اطلاعات کفی از برنامه نویسی و کامپیوتر ضروری است.

گرایش های دوره کارشناسی رشته مهندسی کامپیوتر

گرایش نرم افزار : نرم افزار بخش غیر دیدنی رشته مهندسی کامپیوتر است. نرم افزار همانند روح کامپیوتر است و دانشجویان گرایش کامپیوتر به مطالعه نرم افزارها و طراحی ، ساخت و اصلاح نرم افزارهای کامپیوتری میپردازند.

گرایش سخت افزار : به بررسی و مطالعه ، طراحی ، ساخت و اصلاح سخت افزار های کامپیوتری شامل مدارهای چاپی ، چیپ های رایانه ای ، روترها و قطعات وابسته به آن (کیبورد ، مودم ، پرینتر و..) میپردازد.

گرایش فناوری اطلاعات ( IT ) : گرایش فناوری اطلاعات تلفیقی و میان رشته ای است و شامل دروسی از مهندسی برق ، مدیریت و گرایش های نرم افزار و سخت افزار مهندسی کامپیوتر است. رشته مهندسی کامپیوتر فناوری اطلاعات به مطالعه ، طراحی ، توسعه ، پیاده سازی ، پشتیبانی یامدیریت سیستم های اطلاعاتی مبتنی بررایانه ، خصوصا برنامه های نرم افزاری و سخت افزار رایانه میپردازد.

معرفی رشته مهندسی کامپیوتر در هنرستان

دانش آموزان پس از گذراندن دوره اول دبیرستان میتوانند رشته کامپیوتر را در یکی از هنرستان های کار ودانش یا فنی حرفه ای انتخاب کرده و پس از طی دوره ای مدرک دیپلم خود را بگیرند. برای ادامه تحصیل تا دوره کارشناسی در رشته کامپیوتر دانشجویان فقط میتوانند در دانشگاه های فنی حرفه ای ، علمی کاربردی و ازاد درس بخوانند و برای کارشناسی ارشد و دکتری میتوانند در دانشگاه های دولتی درجه یک به ادامه تحصیل بپردازند.

دوره تحصیل کارشناسی رشته مهندسی کامپیوتر

دوره تحصیل کارشناسی رشته مهندسی کامپیوتر۴ساله بوده ومعادل ۸ترم تحصیلی است.دانشجویان رشته مهندسی کامپیوتر موظف اند۱۴۰واحددرسی را در دوران تحصیلی خود بپردازند.واحدهای درسی دوره  کارشناسی رشته مهندسی مکانیک عبارتند از:

دروس عمومی:۲۲واحد

دروس پایه:۲۲واحد

دروس اصلی:۵۹واحد

دروس تخصصی:۱۹واحد

دروس تمرکزهای تخصصی اختیاری:۱۲واحد

دروس اختیاری:۸واحد

دوره تحصیلی کارشناسی رشته مهندسی کامپیوتر-دروس عمومی رشته مهندسی مکانیک

  • دو درس از دروس مبانی نظری اسلام
  • یک درس از دروس اخلاق اسلامی
  • یک درس از دروس انقلاب اسلامی
  • یک درس از تاریخ و تمدن اسلامی
  • ادبیات فارسی
  • زبان عمومی
  • تربیت بدنی  یک و دو

دروس پایه همه ی گرایش های مهندسی کامپیوتر

  • ریاضی ۱و۲
  • معادلات دیفرانسیل
  • امارواحتمالات مهندسی
  • فیزیک۱و۲
  • ازمایشگاه فیزیک۲
  • کارگاه عمومی

دروس اصلی رشته مهندسی مکانیک

  • ریاضیات گسسته
  • مبانی کامپیوتروبرنامه سازی
  • ساختمان داده ها
  • مدارهای الکتریکی
  • مدارهای منطقی
  • برنامه سازی پیشرفته
  • زبان تخصصی
  • نظریه زبان ها وماشین ها
  • روش پژوهش وارائه
  • ریاضیات مهندسی
  • معماری کامپیوتر
  • سیستم های عامل
  • طراحی الگوریتم ها
  • طراحی کامپیوتری سیستم های خبره
  • اصول طراحی کامپایلر
  • ازمایشگاه سیستم های عامل
  • آزمایشگاه مدارهای منطقی ومعماری کامپیوتر
  • ازمایشگاه شبکه های ریزپرازنده
  • ازمایشگاه شبکه های کامپیوتری
  • سیگنال هاوسیستم ها
  • دروس اختصاصی گرایش نرم افزار
  • تحلیل وطراحی سیستم ها
  • پایگاه داده ها
  • طراحی زبان های برنامه سازی
  • مهندسی نرم افزار
  • مهندسی اینترنت
  • کاراموزی
  • پروژه دروس اختصاصی گرایش سخت افزار
  • الکترونیک دیجیتال
  • سیگنال هاوسیستم ها
  • مهندسی نرم افزار
  • طراحی سیستم های وی ال اس ای
  • پروژه
  • طراحی مدارهای واسطه
  • کاراموزی۱و۲
  • ازمایشگاه مدارهای واسطه
  • ازمایشگاه الکترونیک دیجیتال

دروس اختصاصی گرایش فناوری اطلاعات(آی تی)

  • تحلیل و طراحی سیستم ها
  • اصول فناوری اطلاعات
  • اصول مدیریت وبرنامه ریزی راهبردی فناوری اطلاعات
  • یکپارچه سازی کاربردهای سازمانی
  • مدیریت پروژه های فناوری اطلاعات
  • مبانی رایانش امن
  • اقتصادمهندسی
  • تجارت الکترونیکی
  • کاراموزی
  • پروژه فناوری اطلاعات

جمع بندی پایانی

دوست عزیز با توجه به پیشرفت روز افزون علم و نیاز اکثر کسب و کار ها به یک یا چند تخصص کامپیوتر؛ بنابراین فارغ التحصیلان مهندسی کامپیوتر به هیچ عنوان نگران آینده کاری خود نباشند بدلیل بازار کار خوب این افراد سریع وارد بازار کار می­شوند البته پیشنهاد من اینست که قبل از ورود به بازار کار یک شاخه مهندسی کامپیوتر را انتخاب کنید و مهارت­ های این رشته را یاد بگیرید. در صورت داشتن هرگونه سؤال یا ابهامی برای من کامنت بگذارید در اسرع وقت پاسخگوی شما هستم.

در ادامه میوانید با مراجعه به صفحه مشاوره انتخاب رشته کنکور تصمیم بهتری برای انتخاب رشته تحصیلی دانشگاهی خود بگیرید و در صورت داشتن هر گونه سوال یا مشکل با مشاوران ما در تماس باشید.

معرفی رشته مهندسی هوافضا
مطالعه

دکتر غلامرضا عبدلی

غلامرضا عبدلی هستم دکترای تخصصی مشاوره ، مدرس دانشگاه و مدرس کارگاه های تربیت مشاور تحصیلی. افتخار این را دارم که با 20 سال تجربه در حوزه مشاوره تحصیلی بتوانم به شما عزیزان کمک کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا