مقالات انتخاب رشته کنکور

نحوه دریافت شماره پرونده و شماره داوطلبی کنکور سراسری ۱۴۰۲

سلام. امروز در خدمت شما هستیم با ادامه سری مقالات مشاوره انتخاب رشته کنکور از وبسایت درس جت و امروز به سراغ بررسی نحوه دریافت شماره پرونده و شماره داوطلبی کنکور سراسری ۱۴۰۲ کنکور سراسری رفتیم.

داوطلبان کنکور سراسری برای مشاهده مواردی مانند نتایج کنکور به شماره پرونده، کد پیگیری و شاره داوطلبی نیاز دارند. این مشخصات در فرم ثبت نام اولیه موجود است. این امکان وجود دارد که برخی از داوطلبان به رسید ثبت نام خود دسترسی نداشته باشند یا گم شده باشند. با مراجعه به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org و درخواست شماره پرونده یا شماره داوطلب می توان اطلاعات این دسته از متقاضیان را به دست آورد.

شما می توانید با تماس با روابط عمومی سازمان سنجش و ارسال درخواست خود از طریق سامانه پاسخگویی سایت، شماره پرونده و شماره داوطلبی شرکت در کنکور سراسری را دریافت کنید.

شماره پرونده و شماره داوطلبی کنکور سراسر ۱۴۰۲ چیست؟

حتی در صورت موفقیت آمیز بودن مراحل ثبت نام، پس از ارسال فرم ثبت نام و تایید نهایی، سامانه شماره پرونده و شماره پیگیری داوطلبان را در اختیار آنها قرار می دهد.

همچنین سازمان سنجش به هر داوطلب آزمون ۱۴۰۲ یک شماره داوطلبی می دهد که در کارت ورود به جلسه متقاضی قید شده است.

از آنجایی که داوطلب بدون کد رهگیری ثبت نام و شماره داوطبی و شماره پرونده امکان دریافت کارت ورود به جلسه آزمون و یا مشاهده نتایج را نخواهد داشت، شماره داوطبی و شماره پرونده آزمون ورودی باید تا زمان پذیرش نهایی موجود باشد.

مهلت مجدد انتخاب رشته کنکور سراسری 1402
مطالعه

با توجه به اهمیت دسترسی به اطلاعات ثبت نام، نحوه دریافت شماره داوطلبی و شماره پرونده کنکور سراسری ۱۴۰۲ که در سایت سنجش انجام می شود را در قسمت های بعدی بررسی خواهیم کرد.

نحوه عضو شدن در سایت سنجش

پس از انتشار نتایج کنکور سراسری، افرادی که در این آزمون شرکت کردند، برای دریافت کارنامه باید به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه کنند.

برخی از آنها نیاز به بازیابی اطلاعات ثبت نام خود دارند زیرا ممکن است به دلایلی آن را فراموش کرده یا از دست داده باشند.

داوطلبان برای دریافت کد رهگیری، شماره داوطلبی و شماره پرونده باید موارد زیر را انجام دهند:

  1. وارد شدن به سایت sanjesh.org برای دسترسی به وب سایت سنجش.
  2. گزینه ورود به سیستم پاسخگویی را انتخاب کنید.
  3. اگر قبلاً از سایت سنجش بازدید کرده اید و در این سایت عضو شدید، روی دکمه (ورود به سیستم) کلیک کنید. در غیر این صورت گزینه (عضویت در سایت) را کلیک کنید. سپس به صفحه عضویت وب سایت هدایت می شوید.
  4. فرمی را مشاهده خواهید کرد که باید اطلاعات شخصی خود را پر کنید، از جمله نام، نام خانوادگی، نام پدر، تاریخ تولد، کد ملی، تابعیت، شماره تلفن همراه، استان محل سکونت، شهر و آدرس دقیق محل سکونت و آدرس ایمیل.
  5. در مرحله بعد، تمام داده‌هایی را که وارد کرده‌اید تأیید کنید.
  6. رمز عبور و نام کاربری برای ایمیل شما ارسال خواهد شد.
  7. برای اینکه پس از دریافت رمز عبور به قسمت پاسخگویی سایت سنجش دسترسی پیدا کنید، به صفحه اصلی بازگردید، گزینه ورود به سامانه پاسخگویی را کلیک کنید و سپس با ارائه رمز عبور و نام کاربری، گزینه ورود را انتخاب کنید.

توجه داشته باشید که عضویت در سازمان سنجش کاملا رایگان است.

نکات ثبت نام در سایت سازمان سنجش آموزش کشور

ما معتقدیم قبل از وارد کردن اطلاعات خود در سیستم ارسال درخواست سازمان سنجش، مهم است که شما را در مورد ملاحظات این بخش آگاه کنیم. ناگفته نماند که اگر این کارها را انجام ندهید، عضویت شما در سیستم کارساز نخواهد بود.

  1. استفاده از یک حساب ایمیل برای چندین کاربر مجاز نیست و آدرس ایمیل هر کاربر باید مختص او باشد.
  2. نام کاربری و رمز عبور به آدرس ایمیل ثبت نام شده داوطلب ارسال می شود، بنابراین باید فعال و معتبر باشد.
  3. پس از ثبت نام امکان ویرایش اطلاعات وجود نخواهد داشت، بنابراین آن را با دقت وارد کنید.
  4. هنگام ورود به سیستم، زبان صفحه کلید را به انگلیسی تغییر دهید.

نحوه دریافت شماره پرونده و شماره داوطلبی کنکور سراسری ۱۴۰۲

اگر عضو سایت سازمان سنجش هستید، به شما یک نام کاربری و رمز عبور داده شده است و با استفاده از آن می توانید به جزئیات ثبت نام، از جمله شماره پرونده و شماره داوطلبی، به صورت آنلاین دسترسی داشته باشید.

مراحل دریافت در بخش های زیر شرح داده شده است:.

  1. به سایت sanjesh.org بروید و وارد سایت سنجش شوید.
  2. (درخواست جدید) را با کلیک کردن روی آیتم منوی مربوطه انتخاب کنید.
  3. گزینه (جستجو) را بزنید، آزمون سراسری و سال ۱۴۰۲ را انتخاب کنید.
  4. با انتخاب گزینه (دریافت شماره پرونده یا شماره داوطلبی) وارد صفحه شوید.
  5. با کلیک بر روی گزینه دریافت  “شماره پرونده” یا “شماره داوطلب”، اطلاعات شخصی و شناسنامه شما در صفحه ای نمایش داده می شود.
  6. در صورت تایید اطلاعات، صفحه ای برای نمایش شماره پرونده و شماره داوطلبی برای شما باز می شود.

هزینه بازیابی شماره پرونده و شماره داوطلبی چقدر است؟

همانطور که قبلاً نیز اشاره شد، داوطلبان کنکور ممکن است به فیش ثبت نام خود دسترسی نداشته باشند یا آن را گم کرده باشند.

سازمان سنجش برای این گروه از داوطلبان این امکان فراهم کرده است که با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور و ارسال درخواستی با موضوع دریافت شماره داوطلبی و شماره پرونده، اطلاعات خود را بازیابی کنند که در انجام این عمل هیچگونه هزینه‌ای پرداخت نمی‌شود و کاملا رایگان می باشد.

پیشنهاد ویژه :

همانطور که می‌دانید، مصاحبه‌ها یکی از مراحل حیاتی در فرایند پذیرش دانشجویان در دانشگاه فرهنگیان هستند. برای داشتن یک عملکرد موفق در این مصاحبه‌ها، شما نیازمند آماده‌سازی مناسب و آشنایی با ساختار و نحوه پرسش‌های مطرح شده در آن‌ها هستید. به همین دلیل، من به شدت توصیه می‌کنم تا به صفحه “سوالات مصاحبه دانشگاه فرهنگیان” مراجعه کنید.با مراجعه به این صفحه، به طور جامع و کامل می‌توانید خود را برای مصاحبه‌های آینده آماده سازید و احتمال قبولی خود را بهبود دهید.

زمان پاسخگویی به درخواست داوطلبان

داوطلب پس از ارسال درخواست خود در سایت ثبت نام کنکور سراسری، شماره پیگیری درخواست را دریافت می کند. او باید از این شماره برای دسترسی به پاسخ درخواست خود استفاده کند. طی ۲۴ تا ۷۲ ساعت پس از ثبت، وب سایت به درخواست های کاربران پاسخ می دهد.

با توجه به آنچه گفته شد، متقاضیان در صورت آشنایی با نحوه ثبت نام و ثبت درخواست در سایت سازمان سنجش، می توانند در مواقعی مانند بازیابی اطلاعات و یا اعتراض به نتایج کنکور سراسری ۱۴۰۲ درخواست خود را ارسال و درخواست خود را دریافت کنند. برای دریافت کارت ورود به جلسه کنکور سراسری ۱۴۰۲ به شماره پرونده و کد رهگیری ثبت نام نیز نیاز خواهید داشت.

سوالات متداول

۱- شماره داوطلبی کنکور سراسری برای انجام چه اموری مورد نیاز می باشد؟

دسترسی به این شماره به همراه شماره پرونده ثبت نام برای مشاهده نتایج کنکور ضروری است.

۲- کارت ورود به جلسه کنکور سراسری و شماره پرونده ثبت نام خود را فراموش کرده ام، چگونه می توانم به آن ها دسترسی پیدا کنم؟

شما می توانید با استفاده از یکی از روش های تماس با سازمان سنجش و یا ارسال درخواست در سیستم پاسخگویی این سازمان، اطلاعات خود را بازیابی نمایید.

۳- برای ورود به سیستم ارسال درخواست سازمان سنجش از طریق کدام سایت باید اقدام کنم؟

با مراجعه به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org و یا به طور مستقیم request.sanjesh.org می توانید وارد این سیستم شوید.

اگر در مورد انتخاب رشته کنکور نیاز به راهنمایی و مشاوره دارید، به صفحه مشاوره انتخاب رشته کنکور مراجعه کنید و از مشاوران ما در این مسیر کمک بگیرید. به این ترتیب، می‌توانید با اطمینان و ثبات در راهی که به آن علاقه‌مندید، پیش بروید و به موفقیت‌های بزرگی دست یابید.

بررسی بازار کار رشته های کنکور ریاضی [صفر تا 100]
مطالعه

تیم تولید محتوای درس جت

وبسایت درس جت از به روزترین وبسایت ها و مراجع درسی قبل از دانشگاه میباشد که کار خود را از بهمن ماه سال 1400 آغاز کرد و هدف ما از تاسیس وبسایت درس جت این است که هر آنچه که یک دانش آموز کنکوری به آن نیاز دارد دارد را در این سایت به صورت کامل و با بهترین کیفیت فراهم کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا