مقالات مشاوره کنکوربودجه بندی سوالات کنکور

بودجه بندی اقتصاد کنکور انسانی

سلام دوستان، در این مقاله از سری مقالات بودجه بندی کنکور وبسایت درس جت با شما هستم تا به بررسی بودجه بندی اقتصاد کنکور بپردازیم. داوطلبان برای کسب درصدهای قابل قبول برای هر موضوع باید تسلط کافی بر هر مبحث داشته باشند. در این مقاله به بررسی تعداد سوالات اقتصاد در کنکور، مدت زمان پاسخگویی به سوالات، ضریب  اقتصاد در هر زیرگروه و … می پردازیم.

بودجه بندی اقتصاد کنکور انسانی

بودجه بندی اقتصاد کنکور انسانی یکی از مهمترین مباحثی است که داوطلبان رشته انسانی برای پاسخگویی به سوالات این درس در کنکور باید به آن توجه  ویژه ای داشته باشند. اهمیت دانستن بودجه بندی زمانی معنادار می شود که از بودجه بندی برای شناسایی موضوعات مکرر و پر استفاده طراحان در کنکور انسانی استفاده کنید. و تعداد تست هایی که از هر مبحث در کنکور انسانی و از درس اقتصاد طرح می شود را بدانید تا بتوانید در حین مطالعه، برنامه ریزی دقیق تری داشته باشید و روی آن مباحث تمرکز بیشتری داشته باشید که بتوانید به تمام تست هایی که از مباحث مختلف اقتصاد در کنکور انسانی مطرح می شود، به بهترین نحو پاسخ دهید.

در واقع می توان گفت که دانستن بودجه بندی اقتصاد کنکور این فرصت را برای دانش آموزان فراهم می کند تا دید بهتری نسبت به مباحث مختلف موجود در اقتصاد داشته باشند تا بتوانند به بهترین نحو به تست ها پاسخ دهند. اگر بخواهیم تمام تست های اقتصاد را به بهترین نحو پاسخ دهیم و زمان را از دست ندهیم، باید بر تمامی مباحث موجود در بودجه بندی اقتصاد کنکور انسانی تسلط کامل داشته باشیم. 

سوالات اقتصاد در کنکور انسانی 

درس دوم دفترچه تخصصی کنکور انسانی درس اقتصاد است. در درس اقتصاد در کنکور انسانی ۱۵ سوال مطرح می شود که تنها ۱۰ دقیقه برای پاسخ به این ۱۵ سوال در نظر گرفته شده است که از سوال ۱۲۱ شروع و تا سوال ۱۳۵ ادامه دارد و این یعنی برای هر تست تقریباً ۳۶ ثانیه فرصت داریم تا بتوانیم به مباحث مختلف درس اقتصاد که در کنکور انسانی ارائه می شود پاسخ دهیم. بنابراین تسلط بر مباحث اقتصاد بسیار مهم است. داوطلبان برای پاسخگویی به سوالات اقتصاد در کنکور باید اقتصاد پایه دهم را مطالعه کنند.

ضریب درس اقتصاد در کنکور سراسری

درس اقتصاد در کنکور سراسری برای هر زیرگروه ضریب متفاوتی دارد. داوطلبان با توجه به رشته مورد نظر خود به باید به درس اقتصاد توجه کنند. درس اقتصاد برای زیرگروه ۳ بسیار مهم است و دارای ضریب ۳ می باشد. ضریب درس اقتصاد برای زیرگروه های مختلف به شرح زیر است:

معرفی صفر تا 100 رشته علوم قضایی؛ این رشته تحصیلی چه ویژگی هایی دارد؟
مطالعه
زیرگروهزیرگروه ۱زیرگروه ۲زیرگروه ۳زیرگروه ۴زیرگروه ۵
ضریب ۱۱۱۳۱

وضعیت پاسخگویی داوطلبان به درس اقتصاد در کنکور

قبل از بررسی بودجه بندی اقتصاد کنکور انسانی به بررسی وضعیت پاسخگویی داوطلبان کنکور انسانی در درس اقتصاد خواهیم پرداخت. وقتی آمار را بررسی می کنیم به ارقام جالبی برمی خوریم. تعداد داوطلبانی که توانسته اند در کنکور انسانی درس اقتصاد را ۱۰۰ درصد بزنند ۱۵۳۱ داوطلب می باشد. این آمار برای درس اقتصاد کنکور انسانی بسیار قابل قبول است. البته به این نکته نیز باید توجه داشت که داوطلبانی که دارای درصد بالای ۷۰ هستند نیز بسیار زیاد و قابل قبول هستند. وضعیت پاسخگویی داوطلبان رشته اقتصاد در کنکور سراسری ۱۴۰۰ به شرح زیر است:

محدوده نمرات داوطلب
۰ الی ۱۰ درصد ۴۲۳۶۷داوطلب
۱۰ الی ۲۰ درصد ۳۷۸۴۵داوطلب
۲۰ الی ۳۰ درصد ۲۳۶۴۸ داوطلب
۳۰ الی ۴۰ درصد ۴۸۹۳۴ داوطلب
۴۰ الی ۵۰ درصد ۱۰۴۷۲ درصد
۵۰ الی ۶۰ درصد ۸۷۲۳ داوطلب
۶۰ الی ۷۰ درصد ۴۳۹۸ داوطلب
۷۰ الی ۸۰ درصد ۱۲۹۸ داوطلب
۸۰ الی ۹۰ درصد ۵۸۹ داوطلب
۹۰ الی ۱۰۰ درصد ۴۵۰ داوطلب
۱۰۰ درصد ۲ داوطلب

بودجه‌ بندی اقتصاد کنکور سراسری نظام جدید

بودجه‌ بندی اقتصاد کنکور سراسری نظام جدید

همانطور که در قسمت بالا اشاره کردیم، بودجه بندی اقتصاد کنکور انسانی بر اساس کتاب اقتصاد پایه دهم می باشد. بودجه بندی اقتصاد کنکور بر اساس کتاب اقتصاد پایه دهم به شرح زیر است:

  • فصل اول: اصول انتخاب در کسب و کار: ۶ سوال
  • فصل دوم: بازیگران اصلی در میدان اقتصاد: ۳ سوال
  • فصل سوم: اقتصاد رشد و پیشرفت: ۱ سوال
  • فصل چهارم: اقتصاد در خانواده: ۵ سوال

بودجه‌ بندی درس به درس اقتصاد کنکور انسانی 

 فصل اول: اصول انتخاب در کسب و کار

فصل اول اقتصاد پایه دهم در آزمون سراسری دارای ۶ سوال می باشد. این فصل بیشترین تعداد سوال را نسبت به فصل های دیگر دارد. این فصل دارای چهار درس و این چهار درس دارای ۶ سوال در آزمون سراسری می باشد. فصل اول اقتصاد پایه دهم شامل ۴۰ درصد سوالات اقتصاد در کنکور سراسری می باشد. چهار درس از فصل اول به شرح زیر است:

  • درس اول: کسب و کار و کارآفرینی
  • درس دوم: انتخاب نوع کسب و کار
  • درس سوم: اصول انتخاب درست
  • درس چهارم: مرز امکانات تولید

 فصل دوم: بازیگران اصلی در میدان اقتصاد

در ادامه بررسی بودجه بندی اقتصاد کنکور انسانی به سراغ فصل دوم اقتصاد می رویم. این فصل شامل ۳ سوال می باشد و داوطلبان با پاسخ به این سه سوال به ۲۰ درصد سوالات اقتصاد در آزمون پاسخ می دهند. فصل دوم شامل سه درس است و داوطلبان باید به سه سوال اقتصاد از این سه درس پاسخ دهند. درس های این فصل به شرح زیر است:

معرفی صفر تا 100 دانشگاه ارومیه | هر آنچه که باید بدانید
مطالعه
نوشته های مشابه
  • درس پنجم: بازار چیست و چگونه عمل می‌کند؟
  • درس ششم: نقش دولت در اقتصاد چیست؟
  • درس هفتم: تجارت بین‌الملل
 

 فصل سوم: اقتصاد رشد و پیشرفت

یکی از ساده ترین بخش های اقتصاد کنکور انسانی فصل سوم است. این فصل در آخرین آزمون سراسری فقط یک سوال داشت. یعنی فصل سوم اقتصاد با نام اقتصاد رشد و پیشرفت تنها ۶ درصد از سوالات امتحانی اقتصاد را شامل می شود. فصل سوم دارای چهار درس است که تنها یک سوال در کنکور طراحی شده است:

  • درس هشتم: رکود، بیکاری و فقر
  • درس نهم: تورم و کاهش قدرت خرید
  • درس دهم: مقاوم‌سازی اقتصاد
  • درس یازدهم: رشد و پیشرفت اقتصادی

 فصل چهارم: اقتصاد در خانواده

آخرین فصلی که در بودجه بندی اقتصاد کنکور بررسی خواهیم کرد، فصل اقتصاد در خانواده است. این فصل در بودجه بندی کنکور دارای ۵ سوال می باشد. این ۵ سوال شامل ۳۴ درصد سوالات اقتصاد در آزمون می باشد. این فصل دارای ۳ درس است و این سه درس از ۵ سوال در کنکور سراسری تشکیل شده است. درس های این فصل به شرح زیر است:

  • درس دوازدهم: بودجه بندی
  • درس سیزدهم: تصمیم‌گیری در مخارج
  • پس انداز و سرمایه‌گذاری

مباحث تست خیز اقتصاد کنکور

اقتصاد کنکور از ۴ فصل تشکیل شده است. در بین این ۴ فصل، دو فصل از سایر فصل ها اهمیت بیشتری دارد. فصل اصول انتخاب در کسب و کار با ۶ سوال و فصل اقتصاد در خانواده با ۵ سوال از سرفصل های تست خیز اقتصاد در کنکور محسوب می شوند. این ۱۱ سوال در کنکور سراسری ۷۴ درصد به داوطلبان می دهد.

 

در ادامه برای آشنایی باسایر بودجه بندی های دروس کنکور توصیه میکنم حتما مقاله‌هایی که برای شما در زیر آورده شده است را مطالعه بفرمایید:

مباحث تست خیز اقتصاد کنکور

مباحث آسان اقتصاد کنکور

برخی از داوطلبان دوست دارند با مباحث آسان برای مطالعه شروع کنند. بهتر است این داوطلبان به سراغ مباحث آسان بروند و این مباحث را مطالعه کنند. در مورد مطالعه اقتصاد در کنکور هم همینطور. داوطلبان می توانند ابتدا دو فصل را که سوالات کمتری برای آزمون اقتصاد دارند مطالعه کنند. فصل دوم با ۳ سوال و فصل سوم با ۱ سوال ساده ترین بخش های اقتصاد کنکور هستند که به داوطلبان درصد ۲۶ درصد می دهند.

خب ممنون که تا اینجا با ما همراه بودید.در این مطلب ما سعی کردیم کامل ترین مقاله بودجه بندی اقتصاد کنکور را برای شما ارائه دهیم و امیدواریم برای شما مفید بوده باشد. در ضمن در بخش نظرات در قسمت پایین سایت می توانید نظرات و سوالات خود را برای ما بنویسید و ما به آن ها پاسخ دهیم.

 

سوالات متداول در مورد بودجه‌ بندی اقتصاد کنکور

تعداد سوالات اقتصاد در کنکور سراسری چند سوال است؟

داوطلبان باید در کنکور انسانی به ۱۵ سوال اقتصاد پاسخ دهند.

 بودجه بندی اقتصاد کنکور انسانی نظام جدید چگونه است؟

سوالات اقتصاد کنکور از کتاب اقتصاد پایه دهم طرح می‌شود.

تست‌خیز ترین فصل‌های اقتصاد کنکور کدام فصل‌ها هستند؟

فصل اصول انتخاب در کسب و کار با ۶ سوال و فصل اقتصاد در خانواده با ۵ سوال از فصل‌های تست خیز اقتصاد در کنکور محسوب می‌شوند.

چگونه برای کنکور آماده شویم؟ [صفر تا 100 آمادگی کنکور]
مطالعه

تیم تولید محتوای درس جت

وبسایت درس جت از به روزترین وبسایت ها و مراجع درسی قبل از دانشگاه میباشد که کار خود را از بهمن ماه سال 1400 آغاز کرد و هدف ما از تاسیس وبسایت درس جت این است که هر آنچه که یک دانش آموز کنکوری به آن نیاز دارد دارد را در این سایت به صورت کامل و با بهترین کیفیت فراهم کنیم.

‫۲ نظرها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا